Bend Studio patřící Sony odhalilo nové logo a při té příležitosti znovu upozornilo na hru, na které právě pracuje. Už z dřívějška víme, že půjde o open-world ve zcela novém světě, teď se dozvídáme, že titul nebude postrádat multiplayer.
„V současnosti pracujeme na nové IP, která obsahuje multiplayer a staví na open-world systémech Days Gone, ale přináší zcela nový svět, který pro vás velmi rádi vytvoříme. Nemůžeme se dočkat, až vám hru odhalíme, až bude ten správný čas,“ píše komunitní manažer Bendu Kevin McAllister v závěru příspěvku na PlayStation Blogu, ve kterém se ohlíží za skoro třicetiletou historií studia.
We present to you… the new Bend Studio logo! 🙌 pic.twitter.com/aXw3rWQjLy
— Bend Studio is Hiring! (@BendStudio) June 7, 2022
Nová hra vzniká bez dvou dosud důležitých jmen. Jsou jimi game director Jeff Ross a scenárista John Garvin, kteří tým opustili na konci roku 2020. Mohlo jít o reakci na zamítnutí pokračování Days Gone ze strany PlayStationu, o kterém Ross v minulosti poměrně otevřeně mluvil. Právě Jeff Ross se letos připojil k týmu v Crystal Dynamics.
Bend Studio, dříve známé jako Eidetic, vzniklo v roce 1992 v Oregonu a vedle nejnovějšího Days Gone je známé především díky sérii Syphon Filter. Interním studiem Sony je už od roku 2000.
Totalne postaveny na palici. Misto, aby po financne i hracsky uspesne jednicce udelali Days Gone 2, zrusiho ho Sony s tim, ze vlastne tak uspesne nebylo (ovsem jen na zaklade cisel v recenzich). A pak planujou vydat vlastne uplne to stejne, jenom preskinovane do jineho sveta.
A na to, že finančně úspěšné bylo jsi přišel jak? Days Gone bylo ve vývoji přes 6 až 7 let (jen vývoj bez preprodukcni fází atd.). Bend si navíc vyškemrali navýšení kapacit na 130 lidí, takže s průměrným platem programátora, který je 120k USD za rok na to můžeme jít tak, že hodíme průměr na 100k s ohledem na junior a grafiky. 130*100 000= 13mega za rok * 7 let = 91 mega plus odvody a jsi úplně v pohodě na 160mega. To mas jen zaměstnance, potom prostory, energie, technika a dostavas se hned na částku kolem 190mega úplně v pohodě za těch 7 let. Na launch to podle spekulací mělo prodat do 1,2 mega, protože to neprekonalo dle Sony Horizon, které dalo právě 1,2mega. Tudíž po launchi byla hra ve ztrátě když zapocteme cuts pro obchody a třetí strany cca 30-40 mega. To je opravdu finanční úspěch :-). Btw těch 8 milionu kopii o kterých mluvil Jeffe není pravda, to vyvrátili už všichni, používal totiž PStrophy stránku a nějak asi zapomněl, že Days Gone bylo v PS+ a chvíli po launchi ve slevach, takže to ještě snížilo vydělané peníze. Takže když vezmeme, že si to zahrálo 9 milionu lidí a bylo to v plusku a slevách, ta bych řekl, že to prodalo kolem 5-6 mega kopii s průměrnou cenou 35USD, zbytek bylo PS+. 35USD*6 mega= 228 mega zaokrouhleně nahoru, dejme tomu, že polovina byla fyzicky takže Cut, 114 mega/ 20% Cut = 91mega. 114+91=205 mega a to prosím za celou svou existenci hry, takže ne, finančně to trhák opravdu nebyl. Ve finále na hře Sony prodělala a nebýt PC verze, tak se nejspíš nedostanou ani na nulu ohledně nákladů.
Ještě bych doplnil, že každý producent v oboru musí brát na zřetel to, že studio, které 5+ let pracuje na určitém produktu, nemůže pracovat na čemkoliv jiném, co má třeba mnohem větší potenciál. Jako například multiplayerová hra alá game-as-service. A situace na herním trhu se mění velmi rychle. Takže i kdyby ta hra nakonec byla v plusu a řekněme, že vydělala 20, 50 ale třeba i 100%, tak to není dostatečné.
Takže asi není překvapením, že další hra Bend studia bude multiplayerová open-world always-online hra…
P.S.: A ještě bych dodal, že hra běžela na UE4. A i Sony musí Epicu platit poplatky za každou prodanou kopii hry.