Vrcholem nedělní konference Microsoftu byla dlouhá ukázka z hraní očekávaného sci-fi RPG Starfield, které samotná Bethesda nazývá jako svou dosud nejambicióznější hru.
I přesto, že hra odhalila poměrně detailní pohled na své stěžejní prvky a hratelnost, tak nám stále zůstává spousta nezodpovězených otázek. Na první dotazy od komunity vývojáři odpověděli na Twitteru.
Níže přiložené krátké sdělení jednak odhalilo, že hra nabídne dialogy z pohledu první osoby. Starfield tak v tomto směru nenaváže na Fallout 4 a další RPG, které při rozhovorech primárně pracují se speciální „dialogovou“ kamerou.
Zároveň Bethesda potvrdila, že hlavní hrdina nebude mít hlas. Ani v tomto bodě tedy vývojáři nekráčí ve šlépějích zmíněného Falloutu 4 a místo toho se spíše přiklání ke stylu svých starších her.
Yes, dialogue in @StarfieldGame is first person and your character does not have a voice. pic.twitter.com/A8384m6rGN
— Bethesda Game Studios (@BethesdaStudios) June 13, 2022
Mimo jiné, v rozhovoru pro IGN potvrdili, že z vesmíru nebude ani možné přistát na planetě souvisle, takže nejspíš nějaká cutscéna co přistane za nás nebo loading screen. Prý to není pro hráče důležitá funkce. Co nová informace, to větší zklamání.
Asi postradatelné. Beztak by věštinu hráčů bavilo párkrát přístát a pak by je to repetitivně zdržovalo..
Tak po F4 hodně velký krok zpět a omlouvat to tím že se tak více můžu sžít s postavou je podle mě hloupost, v Mass Effectu, Dragon Age 2 a Inkvizici, nebo Cyberpunku jsem si vždy vytvářel vlastní postavu a hlavně ani Shepa jsem nepoužil default model nikdy, protože mi neseděl a naopak hlas té postavě dává duši a emoce, není to jen prázdný němý panák na obrazovce co odpovídá telepaticky.
Takže pro mě osobně neomluvitelné a není to nic jiného než snaha ušetřit.
Přesně! Oni chtějí, aby sis odpovědi své postavy říkal sám nahlas v pokoji naprostý souhlas, Bethesda stále neví jak to dělat správně.
Když si člověk vybírá odpovědi v dialogu, je lepší, když si to říká vlastním hlasem. Za mě správné rozhodnutí.
Pokud je někdo líný si přečíst pár vět z možných odpovědí, tak bude líný poznávat a hrát ty RPG mechaniky, které v tom jsou.
Souhlas, bohužel někteří dnešní hráči nejsou schopni podobný rpg hrát, protože je nikdo nevede za ručičku až do cíle.
To si mám fakt každou větu říkat nahlas sám pro sebe v pokoji? co to je za blbost? Za mě zklamání, jak se mám pak vžít do své postavy, když nemá vlastní charakter? Hlas, intonace, přízvuk, důraz na jednotlivá slova, to celé odráží to, jaká postava je. Takže vaše postava bude opět němý přihlížející, který nevydá ani hlásku… to se ti fakt líbí? Za mě blbost, ale to už je bohužel Bethesda. Mícháš dvě věci dohromady, jasně že si každou odpověď přečtu, abych vybral to co chci. Ale říct si jí pak sám v pokoji je podle mě úchylárna uslyšíš jen monolog postavy, se kterou mluvíš. Je to nelogický a divný.
Já ani nevím co mám v podobných hrách radši. Jestli mluveného hrdinu nebo tichého. Mluvený je snazší. Můžu se šťourat v nose a nic mi neunikne protože ho slyším ale nemusím mít rád jeho hlas a jako s postavou se kterou ve hře trávím nejvíce času to může být problém. Tichý na druhou stranu pokud má dlouhé dialogy tak je to hodně čtení ale když je jen reakční a má třeba jen jednu větu tak čtení odpadá ale v obou případech ho slyším vlastním hlasem což je velké plus.
Celkem smutný, když i takovej KDC měl dabovanou hlavní postavu
V KCD byla už vytvořená postava, stejně tak třeba v Mass effectu a dalších hrách, tam potom dabing dává smysl, u starfieldu ne.
V ME sis mohl Sheparda upravit jak si chtěl. To není úplně dobré přirovnání. A Shepard by určitě nebyl tak ikonická herní postava, kdyby byl němý xD Za mě blbost, Bethesda v roce 2022 stále neví, jak to dělat správně.
Děkuju. Nahrané hlasové dialogy u hráčem hrané postavy je nesmysl a jsem rád, že se vrací ke starému a funkčnímu modelu.
Jasně, protože u Mass Effectu to bylo fakt na sílu, a vůbec tam ty hlasové dialogy neseděly takže si budeš říkat svoje odpovědi nahlas v pokoji? Jestli ne, budeš celou hru jen němý přihlížející, bez charakteru. Intonace, přízvuk, to vše utváří charakter hlavního hrdiny. Bethesda v roce 2022 stále neví jak to dělat správně.
Zároveň Bethesda potvrdila, že hlavní hrdina nebude mít hlas. Ani v tomto bodě tedy vývojáři nekráčí ve šlépějích zmíněného Falloutu 4 a místo toho se spíše přiklání ke stylu svých starších her.
Tohle je dle mě hrůza. V roce 2023 by člověk čekal, že takhle velká hra tohle nejen bude mít, ale bude si moc i hlas vybrat. To už radši rozhovory z třetí osoby kdy je aspoň hlavní hrdina vidět a hlavně slyšet.
Doufám, že tuhle blbost už nezopakují u TES6 kde už konečně hra bude na úrovni kterou by člověk dnes očekával, když do toho jde tolik peněz. Doufám, že už i brzo něco uvidíme i ze hry, když oznámení přišlo před 4 lety
Pokud by někdo prahnul po detailech ze Starfieldu (a těšil se na hru jako já), tak VELMI kvalitní a podrobné video plné podrobností, rozebírající 15minutovou prezentaci Bethesdy, naleznete zde: https://youtu.be/s5fo_uNlFVw
V bezmále 33minutovém videu je toho řečeno spousta