Bethesda aktuálně dokončuje sci-fi RPG Starfield, které po odkladu nakonec vyjde až v příštím roce. Před pár dny jsme ze hry poprvé viděli delší záběry z hraní. Jak to ale vypadá s dalšími projekty studia v čele s The Elder Scrolls VI a novým Falloutem? Na tuto otázku v rozhovoru pro magazín IGN odpověděl ředitel Bethesda Game Studios Todd Howard.
„Ano, The Elder Scrolls 6 je ve fázi předprodukce a poté budeme dělat Fallout 5, takže máme na nějakou dobu nabitý program. Máme ale i nějaké další projekty, kterým se věnujeme,“ řekl šéf Bethesdy.
Z jeho vyjádření si můžeme poměrně snadno odvodit, že The Elder Scrolls VI stále nevstoupilo do produkční fáze a jeho vydání je poměrně daleko. Vzhledem k tomu, že velká část týmu stále pracuje na dokončení Starfieldu, nejde o nic překvapivého.
V případě Falloutu 5 jde spíše o nastínění budoucích plánů a ujištění, že i s touto sérií mají v Bethesdě své plány. Hodí se zmínit, že k oficiálnímu oznámení The Elder Scrolls VI došlo už před čtyřmi lety. Ve světle výše zmíněných skuteční začíná vyvstávat otázka, zda nebylo odhalení lehce předčasné. Oznamovací teaser trailer z roku 2018 můžete zhlédnout níže.
Oh, takže F5 si koupím jako preorder a v závěti jej odkážu svým vnoučatům..
No ona vlastně pre-produkce je nejdůležitější a nejdelší fáze vývoje. Pokud je dobře zvládnutá tak samotná produkce se dá zvládnout během 1-2 let, takže uplně v klidu bych tes vi viděl na 2025
Málo kdo to ví asi ale ten engine je ten samý engine co poháněl Morrowind.
Túto urban legend poznajú všetci, čo tie hry hrali, alebo sa o ne zaujímali, ale engine nie je ten istý. Morrowind, Oblivion, Fallout 3 a New Vegas poháňalo Gamebryo, Skyrim a Fallout 4 zas Creation Engine. Podobajú sa preto, lebo Creation je odnož Gamebrya. V realite vývojári zobrali kód Falloutu 3 a začali na ňom stavať niečo nové a iné. Creation Engine je teda iný engine, na rovnakom základe, ale s oveľa rozšírenejšími možnosťami fyziky, nasvietenia atď. A ten engine sa ďalej vyvíja. Ten čo poháňal Fallout 4 bol opäť o čosi vylepšený a zmodernizovaný oproti tomu, čo poháňal Skyrim.
V období, kdy vycházelo PS5 a XSX, tak jsem psal, že nové TES dost možná nestihne ani „současnou-novou“ generaci konzolí. A dostal jsem za to hejt a kopu mínusů Po téhle zprávě se těm lidem jen směju
Ale vždyť my se ti smát ještě nepřestali tak kde je problém 😃
Ale já jsem nepsal nic o tom, že se mi někdo směje
No, hlavně, ať už konečně změní ten středověký Creation engine. Jejich hry vypadají na dnešní dobu (edit: v některých oblastech) opravdu strašně, zejména NPC. Krásně to jde vidět i na Starfieldu. Ale musím uznat, že interiéry vesmírných lodí vypadají hezky, zbytek meh.
Tak doufám, že TES VI a další budoucí hry budou poháněny něčím aktuálním, protože hráč se v jejich hrách nejčastěji pohybuje v exteriérech, u kterých je zastaralost enginu nejvíce znát.
No předčasné to bylo ale nikdo nepočítal s Covidem. Bez něj už bychom nejspíš měli dohraný Strafield a minulou neděli sledovali nejspíš ne gameplay téhle hry ale nějaký render nebo ukázku takže bych to moc neřešil. Jsou tu větší hříšníci.
Inteligenti
Oznámí pokračování jejich největší značky a po 4 letech řeknou,že ještě na tom nezačali pracovat naplno?
Tahle firma je fakt už mrtvá.
Jak znám Bethesdu tak ty tajemné „další projekty“ jsou převod Skyrimu na dalsi nemyslitelny platformy, Dlaší Elder Scrolls vyjde nejdrřív za pět let a za 10 let tu máme další Fallout. Kdy změní engine na něco, co obstojí v dnešní době, o tom bude řeč až potom… Fakt doufám, že ten Starfield bude stát za to a nebude to vesmírný remix Skyrimu a Falloutu, jak se to zatím jeví…
Takže TES vyjde až na další generaci konzolí. A Fallout někdy v daleké budoucnosti. Je to běh na dlouhou trať.
TES bych počítal do max. 3 let. Fallout možná až 8.