Square Enix si na páteční půlnoc připravil speciální prezentaci k 25. výročí hry Final Fantasy VII. A kromě méně zajímavých věcí, jako je různý merchandise, jsme se dočkali hned několik poměrně překvapivých zpráv.
Začneme od konce, protože tím zdaleka nejdůležitějším oznámením bylo Final Fantasy VII Rebirth. Jde o druhou část remaku sedmičky, kterou už fanoušci netrpělivě vyhlíželi. Kromě traileru jsme však zatím příliš mnoho informací nedostali. Víme pouze to, že titul míří na PlayStation 5 (zřejmě exkluzivně) a vyjde až v zimě 2023.
Vývojáři zároveň potvrdili, že remake sedmého dílu je rozdělen na tři části, a po Rebirth tedy dostaneme ještě jednu hru, jejíž podtitul zatím neznáme. Creative director Tecuja Nomura však prozradil, že trojka už je také ve vývoji, přestože druhá část vyjde až za rok a půl.
— FINAL FANTASY VII (@finalfantasyvii) June 16, 2022
Samozřejmě se strašně moc těším, ale zároveň naprosto nechápu, jak při téhle kadenci vyprávění chtějí narvat celý @finalfantasyvii remake do pouhých tří her? Buď radikálně oškubají open world nebo radikálně oškubají (či dokonce změní) příběh. Ani jedna možnost mi nedělá radost😶 pic.twitter.com/eFpPlYb71n
— Martin Zavřel (@martinzavrel) June 16, 2022
A remaku se týkalo ještě jedno oznámení. Dozvěděli jsme se, že první část se konečně podívá na Steam, konkrétně ve verzi Intergrade, stane se tak ještě dnes. Původně šlo o exkluzivitu pro PS, loni sice vyšla také na počítače, ale pouze na Epic Games Store, což se nyní změní.
Nemluvilo se však jenom o remaku, posledním z větších oznámení byl remaster Crisis Core, který nese podtitul Reunion. Původní Crisis Core je hra z roku 2007, jež vyšla pouze na PSP. Jde o prequel k FF7, který se zaměřil Zacka, vojáka společnosti Shinra (tzv. SOLDIER).
Nová verze přinese HD grafiku, vylepšené 3D modely, lepší ovládání či nové UI. Těšit se můžeme také na plnohodnotný dabing, novou hudbu a další vylepšení. Remaster vyjde letos v zimě na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S a Nintendo Switch.
Cenovka 80 eur slušná pálka asi si ještě počkám když sem čekal doteď
EDIT: a tak pohoda na Greenmanovi to maj za 45 eur (s věrnostní slevou) to už sem ochodnej dát
příběh bude jinej to se ví už od konce 1 lidi co nepochopili konec 1 remake a myslí si že ta hra bude stejná jako originál by si to měli zahrát znova XD
Netuší někdo, v jakým je aktuálně PC verze „part 1“ stavu? V době vydání jsem o tom dost uvažovala, ale kombinace technických potíží (co jsem pochopila, tak ne uplně malých) a brutální cenovky na Epicu mě odradila.
I když možná je rozumnější si počkat, až to vyjde za ? (hodně) let komplet a mezitím si dát původní sedmičku…
Nejhorší na tom vše je fakt, že až vyjde „kompletní“ hra (2027, 2028?), bude graficky tak zastaralá, že se bude čekat na remaster
To mě taky napadlo
Ale jednak mi ani teď nevadí hrát 20 let starý hry, a jednak si nedovedu představit, jak by musely hry vypadat, aby se aktuální FF VII remake bral jako něco graficky zastaralýho.
Spíš se bojím, že bych v roce 2028 už vůbec netušila, cože se to tam v tom roce 2022 vlastně na začátku dělo…
Vůbec je to zvláštní rozhodnutí udělat remake a rozdělit ho na třetiny, ale asi to dává smysl po obchodní stránce.
Jediný problém co jsem zaznamenal při vydání byl stuttering hry, na to si dost lidí stěžovalo, ale mě se to asi vyhnulo, nebo na to měly vliv nějaké módy z Nexusu co jsem si stáhl do hry. Jako vypnutí dynamického rozlišení.
Jako jo, když se zapnula hra, nebo jsi vešla do nové oblasti, tak se to trochu posekalo tím prvotním načítáním, ale jinak opravdu nemám nic technického hlediska. Krom toho, že třeba to grafické nastavení bylo dost ořezané.
Už od vydania Final Fantasy XII sú vývoje hier u Square Enix nekonečné pôrody. Remake oznámili v 2015. Prvá tretina vyšla v 2020. Teraz tvrdia, že druhá má vyjsť v 2023. Za tie roky čo ich poznám, to 100% posunú a vyjde to až v 2024. A posledná tretina? 2027? 2028? Oznámia hru, ktorú dokončia o 13 rokov. U Square nič výnimočné… Ale hlavne, že si naberajú ďalšie projekty a oznamujú aj remake Crisis Core, popritom pracujú na XVI… lebo očividne všetko stíhajú.
Tak třeba FFXVI dělá divize, která má na starosti FFIV, takže bych v tom problém neviděl.
Netvrdím, že tam majú jeden tím, ktorý maká na všetkom. Ale očividne ani jedna tá divízia nemá dostatok ľudí, aby stíhala vydávať hry v nejakých rozumných časových medziach. A to je dlhodobý jav.
Tam to není o lidech, ale o vysokém standardu FF série. Kdyby jim nezáleželo na kvalitě, tak pouští vše, ale spousta her ze série prostě nedostala zelenou a vracela se studiím se slovy:
“Don’t be sorry, be better!”
Jediný, kde se už teda zatlačilo na vydání bylo FF14 a 15. U 14 kvůli tomu, že počítali s dodelanim v ramci live-service, nicméně hru stejně stáhli a prekopali od základu a 15 kvůli tomu, že byla ve vývoji od roku 2006 a v roce 2015 stále nebyla hotová. Nakonec vyšla na konci 2016, takže více než 10 let vývoje. Potom dodělávali, co chybělo v rámci season 1 DLC, nicméně i přes 10 mega prodaných kopií byl Square se hrou v minusu a season 2 se zrušila a obsah byl vydán v knižní podobě. Square jsou obětí vlastního perfekcionismu, co se týká FF. Stačí se jen podívat na to kvantum CGI, co mají ve hrách, které bývají zpravidla hezčí, než samotné CGI filmy od jiných společností atd.
Když na něčem dělají 10 let, tak je ani 10 milionů prodaných kusů nemůže zachránit. Patnáctku nějak dodělali a vydali už jen z povinnosti, aby si značka vůbec udržela relevanci. Po třináctce a patnáctce už od FF nikdo nic nečeká. Takže to bude jen milé překvapení, jestli bude šestnáctka dobrá. A naprostý zázrak, jestli bude výborná — což nečekám vzhledem k tomu jasnému příklonu k „západní“ estetice. Jako v minulosti se to celé zachrání technicky zdařilými filmečky a cut-scénami.
konečně to vychází na steamu naprd že zrovna tento víkend sem mimo domov