Jestli máte zájem si zahrát dnes už téměř kultovní titul The Elder Scrolls V: Skyrim v multiplayeru až pro 8 hráčů, není to problém.
Tým nadšenců a tvůrců totiž oznámil datum vydání modifikace Skyrim Together Reborn, která nahradí předchozí verzi Skyrim Reborn.
Těšit se tak můžeme už tento pátek, tedy 8. července v 18:00 našeho času. Mód navíc rovnou vyjde ve své plné verzi (1.0) a nikoliv v betě, jak se původně předpokládalo.
Nicméně i přes tento fakt tvůrci hlasitě upozorňují na to, že se ani zdaleka nebude jednat o ideální zážitek, tudíž je třeba se připravit na různé problémy, pády, bugy, kterých se jednoduše nepůjde zbavit. Nicméně stále by to měla být zábava.
Skyrim Together Reborn release announcement from SkyrimTogether
Níže se pak můžete podívat na květnové video, ukazující záběry z hraní v pěti hráčích, jejichž postup je synchronizován.
Modifikace nebude dostupná pro Skyrim VR, verze před Special Edition 1.6, variantu dostupnou skrze Game Pass a konzole.
Instrukce na to, jak modifikaci nainstalovat, naleznete v den vydání zde.
Kompatibilitu s ostatními módy budete moci postupně prozkoumat na GitHubu, avšak autoři doporučují hrát bez nich.
Tohle už vypadá obstojně. Moje zkušenosti s tímto typem cooperace byly takové, že se nesynchronizovaly monstra a tak když člověk potkal dva vlky, tak je jeden hráč vymlátil a druhej ještě naháněl. To bylo hodně špatný.
Ne, děkuji. Skyrim je a má být čistě single-player hra a to je její nejsilnější stránka. Nebudu si to kazit tím, že mi tam na obrazovce bude někdo pobíhat jak tajtrdlík!
To video, patrne zaznam ze streamu, opravdu nepusobi lakave. Ti hraci se tam jako stado splasenych slonu vrhaji na pozice, ktere jsou vhodne pro nadchazejici situaci, protoze tu hru evidentne znaji a vedi, co bude nasledovat. Vypada to velmi rusive. Ale pokud by tu hru hral novy zacinajici hrac a nekde za nim by se jako spolecnik drzel druhy hrac a jen reagoval podle situace, bylo by to podobne, jako kdyz si clovek ve hre vezme s sebou AI spolecnika (napriklad celkem oblibena je na zacatku Lydia). Zazitek by byl podobny, jen vylepseny o vetsi moznosti interakce mezi postavami. Hodne to zalezi na lidech. Lidsky spolecnik dokaze pruchod hrou hodne zprijemnit (pokud hlavni hrac o to stoji a stejne by si vzal AI spolecnika, pokud by nemel moznost mit dalsiho spoluhrace) nebo i hodne pokazit, pokud se bude chovat tak nezrizene, jako „divoka banda“ v tom videu.
Já určitě do hry jako je Slyrim nepotřebuji další hráče, aby mi kazili hru, na tento druh her je zde řada MMO.
Tahle modifikace urcite neni pro siroke spektrum hracu a ne kazdy ji oceni, ale sve priznivce ma a jeji pouziti je velmi vzdalene tomu, co se oznacuje za MMO uz proto, ze tohle zcela rozhodne neni „massive“ multiplayer.
Typicke pouziti, ktere jsem videl, je, ze zkuseny hrac „vezme na vylet“ velmi prilezitostneho hrace, kteremu pomaha. Cili napriklad na streamech si divaci vyzadaji od slicne, ale ne prilis herne zkusene streamerky Skyrim a aby se nezasekla (ano, jakkoliv to pro veterana muze znit neuveritelne, jsou i hraci, pro ktere je Skyrim velka vyzva), tak ji nekdo pomaha. Nebo pokud chcete spolecne s pritelkyni stravit vecer u hry a ona je hrami nepolibena, je to take vhodna moznost, jak ji uvest do legendarni hry.
Zkratka a dobre, tento mod jsem typicky videl pouzity u kombinace nezkuseny hrac a zkuseny hrac. I kdyz v tomto videu je jasne videt, ze tato parta hracu Skyrim zna a uz jej hrala (nicmene stejne lze do Whiterunu jit narocnejsi, ale rychlejsi cestou :p ). Navic tento mod kooperativnim hranim ve vice lidech dela hru neuveritelne lehkou a pro sikovneho hrace jako vy (muj spekulativni odhad) by to bylo zcela trivialni (tudiz nevitane).
Tohle je mod pro „zacatecnika“ a jeho „pruvodce“. Pritom je dulezite, aby pruvodce mel na pameti, ze hraje vedlejsi roli spolecnika a hlavni roli v tomto modu ma onen zacatecnik. Elden Scrolls Online takovy „single player zazitek“ neumi takhle predat, proste to neni Skyrim a ani nema jeho vehlas. Takovyto mod vidim jako vhodny zpusob, jak ucinit hru pristupnejsi sirsi hracske spolecnosti bez toho, aby hru svymi mechanikami a zpracovanim delal zbytecne „kazualni“ uz v zakladu (coz zkuseni hraci zpravidla nesou dost nelibe, kdyz se hra dela „prilis pristupna“).