Horizon Forbidden West, tedy druhý díl příběhu mladé Aloy, je tu s námi už od února tohoto roku, kdy se jednalo o velice povedené pokračování, které fanouškům dalo přesně to, co chtěli, pročež si v naší recenzi odneslo krásných 9 bodů z 10.
To ale samozřejmě neznamená, že by se hře vyhnuly některé technické nedodělky, na jejichž opravě však tvůrci z Guerrilla Games zapracovali skrze různé patche.
A mezi tyto záplaty patří i ta nejnovější, která nese označení 1.17, přičemž nabízí opravu různých chyb spojených s hlavními i vedlejšími úkoly, ale také zlepšuje stabilitu.
Zároveň ale přináší podporu VRR (dynamické přizpůsobování obnovovací frekvence) a HFR (vysoká obnovovací frekvence), kdy první zlepšuje dynamické škálování rozlišení při 60 Hz, zatímco kombinace těchto funkcí umožní obnovovací frekvenci pohybující se mezi 60 a 120Hz.
K tomu byl ještě přidán nový „Vyvážený“ grafický režim se 40Hz pro podporované displeje.
Highly-requested features incoming… Introducing Variable Refresh Rate (VRR), High Refresh Rate (HFR) and our new "Balanced" Graphics Mode supporting 40Hz.
🗒️ Read the full Patch Notes here: https://t.co/4ls0b3Par6#HorizonForbiddenWest pic.twitter.com/RDBlUmIEzD
— Guerrilla (@Guerrilla) July 6, 2022
Kompletní seznam změn můžete prostudovat na tomto odkazu.
Horizon Forbidden West si můžete pořídit na PlayStation 4 a PlayStation 5, kdy obě verze nabízí i české titulky.
Tyhle rezimy by mely byt v kazde hre v den vydani. Ale lepsi pozde nez nikdy.
Nyní už je to samozřejmě pravda a souhlasím, nicméně tady bych se vývojářů zastal, jelikož samotný PlayStation 5 dostal podporu VRR až nedávno, a to až po vydání Forbidden West. Tudíž skutečnost, že to do hry dorazilo až takhle později, vlastně chápu.
To mas pravdu. Na druhou stranu „first party studia“ by mela mit informace o nadchazejicich funkcich domaci konzole, aby mohla tyhle funkce predchystat a vydat je zaroven s podporou VRR na PS5. Ale souhlasim, da se primhourit oko 😅
Spis mam strach, jak ro bude u God of War Ragnarok. Nechci to koupit za plnou palbu, projit a pak zjistit, ze vysel podobny update.
To by nesměla implementace VRR od Sony být balast, kterému chybí třeba i LFC ….takže pokud hra padne pod 48fps tak VRR na PS5 nefunguje.
Vetsi problem vidim v rozsahu VRR nez v samotne absenci LFC. Xbox ma tusim 40-120fps, coz zachrani daleko vic. LFC je spis uz jen takova posledni zachrana a i tady ma Xbox bohuzel navrch. Snad se dockame brzy alespon toho LFC