Několik různých japonských herních stránek (4Gamer.net, Dengeki Online a Famitsu ) vydalo nové rozhovory s tvůrci her Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion a Final Fantasy VII Rebirth, díky kterým byla o každé hře odhalena spoustu nových informací.
Mezi zpovídanými byli Yoshinori Kitase (výkonný producent série Final Fantasy VII), Tetsuya Nomura (kreativní režisér Final Fantasy VII Rebirth a kreativní režisér a návrhář postav pro Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion) a Mariko Sato (producent hry Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion).
Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion
Ve hře dostane větší prostor Zack, který se i ve Final Fantasy VII Remake objevuje častěji, než v původní Final Fantasy VII. Nešlo o původní plán, ale díky pokroku v plánování a vývoji hry Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion, vznikla chuť lépe postavě známé jako Zack porozumět.
Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion bude nakonec vylepšen do té míry, že nezůstane ani jedna část z původní hry, kterou by tvůrci nechali nedotčenou. Zjednodušeně řečeno, nahrazeno bylo úplně vše. Upravena byla také kamera a pohyby a všechny cutscény přivání summonů byly kompletně předělány.
Kromě Zacka pak byly přepracovány všechny hlavní postavy jako jsou Cloud, Aerith a Sephiroth.
Bitvy pak prošly vylepšením s myšlenkou na zlepšení celkového tempa. Zackovy útoky lze nyní propojovat v kombech a magii a další schopnosti půjdou vybírat pomocí zkratek. Bitvy teď také probíhají plynuleji zrušením některých D.M.W. cutscén a Limit Breaks a Summony, kteří se dříve aktivovali okamžitě po naplnění jejich Digital Mind Wave slotů, lze nyní aktivovat kdykoli dle vlastního uvážení.
dalším plusem je více tlačítek na ovladači na současných platformách (ve srovnání s původní PSP verzí) a tak můžete kamerou libovolně pohybovat pomocí pravé analogové páčky. A to i v bitvě.
Do soubojového systému byly přidány prvky z Final Fantasy VII Remake. Například byla implementována změna režimu, která Zackovi umožňuje použít silné útoky.
Všechny scény, ve kterých se objevují postavy a zobrazuje se text dialogů, jsou nyní kompletně nadabovány a dabing dostaly i NPC. Nově byly nahrány i některé hlasy postav, ale neplatí to pro všechny hlavní postavy.
Provedeny byly i další drobné úpravy, jako je umístění truhel s poklady a to tak, aby byla zlepšena celková hratelnost, ale protože se jedná o remaster, nejsou zde žádné nové mise ani nic podobného.
Do hry byl přidán Hard Mode (ten byl také součástí západního vydání původního Crisis Core: Final Fantasy VII), který si lze nyní zvolit od samého začátku jako úroveň obtížnosti. V bitvách tak mají nepřátelé vysoké HP a váš přístup k boji v Hard režimu vyžaduje trochu více přemýšlení. Úroveň obtížnosti ale můžete kdykoli během hry změnit.
Příběh zůstává věrnou reprodukcí původní hry a žádná nová dějová linie, jako třeba ve Final Fantasy VII Remake, přidána nebyla. Final Fantasy VII Remake byla vytvořena tak, aby bylo možné tajemství příběhu pochopit až po dohrání do konce a tvůrci nechtěli měnit minulost. Příběh Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion nebyl tedy revidován v tom smyslu, aby se měnila historie.
Provedeny byly i vizuální úpravy, aby hra více odpovídala titulu Final Fantasy VII Remake, jako je třeba design Buster Swordu a vzhled přivolání summonů.
Square Enix pak vydal nové screenshoty z Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion, kde představil příběh hry, postavy, různá vylepšení hry a bojový systém.
Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion má vyjít pro PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Switch a přes Steam pro PC ještě tuto zimu.
Final Fantasy VII Rebirth
Slova „remake“ a „rebirth“ mají podobný význam, tedy „znovuzrození.“ Pokud by nesla hra Final Fantasy VII Rebirth podtitul Remake 2, mohlo by to vzbudit dojem, že bude ještě pokračování 3, 4, 5 a tak dále. Nebo že „2“ existuje pouze kvůli „1“. Takto je jasné, že si Final Fantasy VII Rebirth můžete užít jako samostatnou hru.
Důvodem zpoždění oznámení Final Fantasy VII Rebirth bylo rozhodování, zda půjde o dvoudílnou sérii nebo trilogii.
Pokud jde o sérii Final Fantasy, zůstávají obvykle po dokončení hry pouze základní členové vývojového týmu, zatímco většina ostatních zaměstnanců se přesune do jiných týmů. Protože ale bylo od začátku rozhodnuto, že projekt Final Fantasy Remake bude vydán ve více částech, mohl rovnou stejný tým začít pracovat na pokračování při zachování stávajího rozložení práce, know-how a dynamiky. Vývoj tak byl extrémně rychlý. Vzhledem k velkému množství potřebných zdrojů ale nemají tvůrci čas na odpočinek a vývoj je neustále v pohybu. Základní díly jsou hotové a momentálně jsme ve fázi masové produkce. Celkový vývoj prý jde dobře a již se začali pracovat v oblastech jako je příběh a scénář pro třetí titul.
Stejně jako jsme vytvořili Midgar tak, aby jej dokázali ocenit fanoušci původního Final Fantasy VII, dbáme na to, abychom při vývoji Rebirth hry nezničili image, kterou si fanoušci uchovali ohledně originálu.
Na obavy fanoušků, kteří se ptají zda „Může být příběh vyprávěn v trilogii?“ a jestli to „Bude to zkrácená verze?“ tvůrci uvedli, že o výtah z původního příběhu nepůjde.
Pokud jde o informaci, zda hra bude open-world nebo ne, si musíme počkat na oficiální oznámení nových informací.
Do hry se přenesou obecné herní systémy z Final Fantasy VII Remake a scéna z traileru, ve které jsou spolu Cloud a Sephiroth, Cloudovým flashbackem.
3D modely hlavních postav se nezměnily, ale některé postavy byly upraveny. Jako například model Yuffie, který jsme vzali z Final Fantasy VII Remake Intergrade.
Hlavní těžiště příběhu se nezměnilo. Pokud jde o nová tajemství a záhady, které od původního Final Fantasy VII odlišují, tak ty byly do hry zapracovány tak, aby si je hráči originálu mohli užít novým způsobem. Výzvou u tohoto projektu bylo, bylo, jak zahrnout tyto nové záhady, aniž došlo k odklonu od originálu.
Při vývoji hry ale došlo k několika změnám. Pokud si během hraní řeknete, že toto „bylo jinak“ nebo že „něco chybí a bylo to vypuštěno“, je to proto, že se trochu změnila struktura příběhu protože jde o trilogii. I když se pořadí, ve kterém některá místa navštívíte, může změnit, drželi se vývojáři zásada nic neškrtat a nevypouštět.
Final Fantasy VII Rebirth je určen exkluzivně pro PlayStation 5 kvůli grafické kvalitě a rychlosti přístupu k datům díky SSD. Protože se dobrodružství po útěku z Midgaru odehrává v rozlehlém světě, je načítání velkého množství dat extrémním bodem: „Cítili jsme, že potřebujeme specifikace PlayStationu 5 abychom toho dosáhli a mohli po světě pohodlně cestovat.“
Final Fantasy VII Rebirth pak pro PlayStation 5 vajít koncem roku 2023.