O vývoji nového dílu série Grand Theft Auto se mluví a spekuluje poměrně často. V poslední době se k nám ale začínají dostávat jasnější indicie i oficiální vyjádření. Na začátku letošního roku ostatně práce na hře oznámila i společnost Rockstar Games.
Nejnovější události nasvědčují tomu, že se vývoj hry naplno rozbíhá. Přechod do produkční fáze naznačuje více než 200 volných pracovních pozic, které aktuálně společnost v různých svých pobočkách nabízí. Jednotlivá volná místa si můžete prohlédnout přímo na stránkách Rockstaru nebo prostřednictvím platformy Hitmarker. Většina z celkem 232 volných pozic byla nabídnuta v průběhu několika posledních dní.
Přesun lidských zdrojů a zaměření na vývoj GTA 6 před nedávnem potvrdil i samotný Rockstar, když se rozhodl ukončit podporu a přísun nového obsahu pro Red Dead Redemption Online. Společnost zároveň uznala, že důvodem je přesun zaměstnanců právě na vývoj nové GTA.
Vydání GTA 6 se odhaduje nejdříve na rok 2024.
To „brzo“.
Neměli to už mít hotové, šašci. Od té doby co vydali RDR2 jde to s nimi jenom z kopce, Online nehraju, takže to studio mi nemá skoro nic nabidnout.
To je dobry, zatim hraju gtav singl a sem u prvni velky akce, takze neni kam spechat 🤣
Bojím se výsledku současného R*, ale stále se těším, už bylo na čase.
Mám tím na mysli to, jestli mají vývojáři (nebo spíš vydavatel) v dnešní době „koule“ na to udělat hru po vzoru starých dobrých GTA, aneb strefování se do lidí a současné společnosti, její kritika, silná mluva, tuna násilí a praštěný „over the top“ charaktery. Však víte, co tím myslím. A samozřejmě příběh, který byl vždycky silnou stránkou značky.
Samotnou kapitolou je prostředí. Osobně si přeju návrat do VC, protože SA je teď v pětce a LC už tu taky několikrát bylo, zatímco Vice City by zasloužilo moderní kabát. Miami (VC) má plno různých ostrůvků a zákrut, zatímco mimo město se nacházejí různé bažiny s jezírky, což je v kontrastu s hornatým San Andreas.
Žádný strom neroste do nebe.
Vzpomeňte na Blizzard..
Ať se na ten sranec vykašlou a udělají spíš další red dead.
Docela by mě zajímalo jestli prostě nabírají víc lidí nebo jestli nedošlo tehá k nějakému velkému propuštění. A taky jestli všechny ty pozice jsou ke GTA.
Otevíraj 200 pozic, celkově by měli mít (podle různých zrojů) 3 000 – 5 000 zaměstnanců. Na údržbu stávajících her nepotřebuješ tolik lidí, jako na vývoj, a ve firmě je nějaká přirozená výměna (u nás to dělá kolem 2% za měsíc). Tak stačilo jen neobsazovat uvolněné pozice.
Nemají lidi. Je to (podle mě) i o tom, aby hra typu GTA mohla být dlouhodobě podporovaná a zároveň mohly vycházet nové (nebo předělané) tituly. Teď se budou soustředit na šestku a pak snad lidi zůstanou. Utnuli Red Dead Online, aby se mohli soustředit na GTA VI, a přitom RDR2 prodalo několik desítek milionů… Zoufalství. Snad RDO zažije renesanci s RedM RP servery. Doufám, že velký nábor je i reakcí na zbabraný remaster GTA III, VC a SA.
Vývoj?? 😅 Mají už dávno mít hotové nejmíň 80% hry. Vždyť už je to skoro 10 let proboha. S tímhle tempem vyjde gta 6 až v příštím století.
Tak ono je do toho upřímně nic extra nenutí, peníze z GTA 5 mají jisté ještě na několik let dopředu, dobře si ty výdělky pojistili.
Opravdu si myslis, ze ta hra je ve vyvoji tech 9 let? Maximalne vznikl napad na GTA6. A neustale lidi zapominaji, ze vysel RDR2 mezi GTAV a 6.
Za posledních 9 let udělal Rockstar 2 hry – GTA V a RDR2.
Mezi lety 2004-2013 udělal Rockstar her 5 (GTA San Andreas 2004, Bully 2006, GTA IV 2008 + Episodes from Liberty City 2009, Red Dead Redemption 1 2010, GTA V 2013)
To je cool, ale kdo si ze jim budes diktovat kolik her maji vydat? Takove hry jsou obrovske a vyvoj trva dlouho. Mimochodem si zapomnel na Max Payne 3 a LA Noire.
Kdyz to vemes trosku vice do hloubky tak GTA SA nebyl nejak tezky vytvorit kdyz uz meli vetsi zaklad z GTA3 a Vice City, na kterem se jenom budoval dalsi napad. Bully byla takova jednohubka celkem, taky se neda rict, ze by vyvoj trval nejak hodne dlouho. GTA4 uz je konecne aspon hra kde je opravdu videt, ze vyvoj trval delsi dobu. Epizody se do toho nedaji moc pocitat, protoze to je „datadisk“. RDR1 byl ve vyvoji od roku 2005, hra vysla 2010. GTAV od roku 2008, hra vysla 2013. RDR2 vyvoj zacal v roce 2010, hra vysla 2018. Hodne lidi rika, ze vyvoj je kazdym rokem drazsi a drazsi, proto musi jit cena her nahoru. Proto asi nechcou jit cestou kdy budou davat tolik penez na vyvoj nekolika velmi ambicioznich her najednou. Radsi vyviji jednu hru kvalitne a budujou na tom dalsi jejich hry. Proto asi taky nechteli hazet tolik penez do vyvoje GTA6, kdyz meli jeste dalsi vydaje u RDR2.
GTAV a RDR2 jsou obrovske, a taky financne narocne hry. Z tech 5 her co si vypsal od roku 2004-2013 jsou jenom GTA4, RDR1 a GTA V financne narocne. Radsi bych chtel, aby si dali zalezet a vytvorili opravdu kvalitni hru.
Vůbec nebereš v potaz náročnost na vývoj dnešních her při kvalitě jakou R* děla nemluvě o vývoji na komplexních enginech jako je RAGE. RDR 2 si ve finální fázi vyžádal zapojení všech R* studií dokonce pomáhali i ostatní studia Take Two a to byl i crunch…
Pokud odpovidas me tak samozrejme, ze takovou informaci vim. Jen nechapu jak si lidi muzou myslet, ze Rockstar by dokazal pracovat na GTA6 pri vyvoji RDR2. Obe hry jsou velmi ambiciozni a berou hodne resources samostatne, to by opravdu byl velky clusterf*ck pracovat takhle.
Jenze od GTA IV se ty hry dost zvetsily, pribylo mnoho mechanik, grafiky, AIcko …
GTA 3 – San Andreas byly prakticky pres kopirak.
Je mozne, ze GTA VI bude zase vic ohnute pro Online.