Společnost Nintendo uveřejnila aktualizovaná čísla prodejů konzole Nintendo Switch a doprovodných titulů k 30. červnu 2022, tudíž je v nich již započítáno první čtvrtletí tohoto fiskálního roku.
Z nich můžeme zjistit, že konzole se celkově celosvětově prodalo už krásných 111,08 miliónů kusů, kdy 3,43 miliónů bylo prodáno během uplynulého kvartálu.
Z pohledu her se posléze povedlo prodat celkově přes 863,59 miliónů jednotek, kdy 41,41 miliónů se prodalo během uplynulého kvartálu.
Když se poté podíváme na desítku nejprodávanějších titulů, tak ta vypadá takto:
- Mario Kart 8 Deluxe – 46,82 miliónů
- Animal Crossing: New Horizons – 39,38 miliónů
- Super Smash Bros. Ultimate – 28,82 miliónů
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 27,14 miliónů
- Pokémon Sword / Pokemon Shield – 24,50 miliónů
- Super Mario Odyssey – 23,93 miliónů
- Super Mario Party – 18,06 miliónů
- Pokémon Brilliant Diamond / Pokemon Shining Pearl – 14,79 miliónů
- Pokémon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! – 14,66 miliónů
- Ring Fit Adventure – 14,54 miliónů
Kromě toho jsme také zjistili, že Nintendo Switch Sports prodalo zatím krásných 4,84 miliónů, Kirby and the Forgotten Land 4,53 miliónů a Mario Strikers: Battle League 1,91 miliónů.
Platformě se tedy i nadále velice daří a dá se očekávat, že jinak tomu nebude ani v budoucnosti.
Kdyby nintendo nenutilo switch výrazně přesluhovat, tak ty prodeje takové nejsou. Lidi to kupujou jen z čirého zoufalství. Proboha, vždyť už tu dva roky máme mít novou generaci konzolí!
111 milionů zoufalců
Jako vlastník konzole mohu říci, že nechápu jak některé hry mohou vůbec vyjít. Na konzoli se sekají, jsou propady fps. Většina her jedena 30fps a chvilkama ani tyhle fps neudrží. Díky tomu, že se furt konzole z roku myslím 2017? furt prodávají, tak Nintendo bude i na dále líne a s novou konzolí nepřijde. PS: zapomněl jsem že tu máme tu OLED verzi… Né málo lidí bylo zklamáno, že nevyšel switch pro.
Nintendo je úkaz, ktorému mnohí hráči nechápu. Má slabý HW, ľudia tomu neverili, spojili svoje konzolové a handhelové komunity no aj tak predali viac ako 3DS + Wii U. A to, že rebríček najpredávanejších hier tvoria exkluzivity (tiež technologicky nenáročné) v číslach, o ktorých ostatné platformy môžu iba snívať je ďalší unikát. To, že neklesajú na cene a predávajú sa roky za plnú tiež mnohým hlava neberie. Nintendo to proste nejako vie… Decká v 90. rokoch žrali Pokémonov a dnes po 30 rokoch to nové decká žerú tak isto. Moje deti takisto sú Mario, Animal Crossing, Pokémon pozitívne aj keď som ich k tomu nikdy neviedol.
Takže by se celý ten tvůj komentář dal shrnout do věty: „Tyhle hry na této konzoli hrají jen děti“… Nemyslím si, že tomu tak je.
Ani nie… skôr, že Nintendo dokáže pochytiť deti v každej generácii svojimi stálymi značkami. Tie vyrastú a mnohé pri platforme ostanú. Zvyšok komentáru je o tom, že je nevídaný úkaz vidieť predaje v desiatkach miliónov za hry v plnej cene. To sa nikde inde nedeje. God of War síce predal 20 miliónov kusov, ale tá hra je posledné roky na regáloch aj za 8 eur. Mario Odyssey predal 24 miliónov a stále sa predáva za 50 eur.
Tak ono je to dané hlavně tím, že na Switch kromě exkluzivních her prakticky nic jiného pořádného nevychází. Proto se prodávají exkluzivity po milionech i za plnou cenu. Pokud už někdo tu konzoli má, tak je přeci jasné že si na ni ty hry koupí, jinak by mu byla k ničemu.
Nebo to prostě jen dokazuje, že i přes nějakou „HC“ herní skupinu se stále najde víc lidí, kteří si chtějí u her jen odpočinout, vypnout a hrát. Nemusí řešit duševní poruchy alá tlou part 2 nebo nepotřebují hektolitry krve na monitorech.
Nevím, co je k nepochopení na tom že:
1. Mario je etalonem kvality v žánru skákaček
2. Mario Karts je etalonem kvality v žánru závodů s autíčky
3. Metroid je etalonem kvality v žánru (ehm) „metroidvania“.
4. Zelda je etalonem kvality v žánru akční adventura.
5. Pokémon je etalonem kvality ve svém vlastním žánru
6. Animal Crossing je etalonem kvality v žánru sociálně budovatelských strategií (nebo co to vlastně je)
7. Smash Bros. je etalonem…….
atd. apod.
Každá jiná hra v daném žánru je k nim přirovnávána.
Takže co je tady k divení?
P.S.: A navrch si Nintendo založí své vlastní žánry jako je třeba Wii Sports, Labo nebo RingFit.
Nintendo je nejstarší stále aktivní herní vydavatel se svojí vlastní HW platformou. Když jiní skákali přes palubu v době video-herního krachu (1983/1984), tak Nintendo v roce 1985 nakráčelo s NESem na trh a nastavilo pravidla na dalších několik dekád.
v 1990 přineslo na trh první handheld. S Nintendo 64 přišlo jako první s domácí konzolí s analogovou páčkou (a se skákačkami a adventurami ve 3D). Zatím co Microsoft a Sony se přetahovali o Gigaflopy, tak Nintendo jim s Wii vypálilo rybník (a s odstupem mnoha let přišel Microsoft s Kinectem a Sony s PS Move). Zatím co PSVITA umřela na oubytě, i když byla „tak nadupaná“, tak na 3DS vyšly zásadní hry ještě v roce 2019. Nintendo má momentálně se Switchem 100% podíl v přenosném dedikovaném hraní. To je pozice, kterou neměla ani v těch devadesátých letech a myslím, že ani Steam Deck na tom moc nezmění.
Nintendo je jediná společnost, která si dovolí otevřít svůj vlastní zábavní park. Jen se svými postavičkami.
Je to jako se divit, že Disney má své věrné fanoušky.
Pokémon je etalonem kvality ve svém vlastním žánru -> Zrovna nedávno jsem přemýšlela, co jsou Pokémon hry za žánr. Děkuju za objasnění!