Eidos Montreal je mezi hráči znám především díky velmi úspěšnému Deus Ex: Human Revolution, který je právem považován za jedno z nejlepších akčních RPG vůbec. Poslední díl této značky se moc nevydařil, to však neznamená, že je její cesta zcela u konce. Podle léty prověřeného insidera Jeffa Grubba se studio vyloženě chce vrátit ke své milované sérii. Prakticky touží po tom vytvořit titul, který by pokořil Cyberpunk 2077, což by nemuselo být vzhledem k nevydařenému startu a následným potížím polského výtvoru až tak náročné. Za sebe bych řekl, že by mi stačila odladěná hra s kvalitním příběhem, která se nebude pokoušet hrát si v žádném ohledu na GTA.
Ve videu pro kanál Giant Bomb krom diskuze o Eidos Montreal dochází také na debatu o Xbox Game Pass, novém DLC pro Back 4 Blood a řadě dalších témat, takže určitě doporučujeme se na něj podívat.
On today's Game Mess Mornings, @JeffGrubb is joined by @patrickklepek! We promise they talk about video games and not just football.https://t.co/451TaCS1Re pic.twitter.com/PtMJWXdOCu
— Giant Bomb (@giantbomb) August 5, 2022
Buď remake originálu nebo bych se rád dočkal i pokračování, abych se nemusel užírat nad tím koncem z Mankind Divided
22 let starý Spectorův Deus Ex je hra, kterou mám na každém PC, co jsem od dob vydání tohoto skvostu měl. Vždy nainstalované a nachystané ke hraní, stejně jako System Shock a IZO RPGčka od Black Isle. První Deus by si zasloužil prvotřídní péči a remake na Unreal Engine 5. Je fajn slyšet, že značku konečně oživí!
Radeji at se toho nikdo opravdu nedotyka. Nedokazal bych si predstavit ty zhovadilosti v remaku.
Pôvodný Deus Ex ma minul, aj keď mi ho kamarát strašne doporučoval. Okúsil som ho možno na hodinku, ale nikdy som sa do toho poriadne nevnoril.
Avšak reštart série v podaní Eidosu už bola iná pesnička. Zbožňujem kyberpunk a Human Revolution bol v tomto ohľade videoherný orgazmus. Pútavý príbeh, ktorý nepustil a široké herné možnosti. Ale hlavne ma zaujali dve veci – hudba a architektúra. Hudbu v Human Revolution považujem za dokonalú ukážku ako má hudba v hre pôsobiť. Neustály podmaz, ktorý tomu sedí ako riť na šerbeľ, pritom neomrzí a konštantne podčiarkuje atmosféru. A druhou vecou je dizajn… Detroit bol veľmi slušný, ale kyberpunková Hengša to bolo niečo! Fantastický koncept mesta, fantastická atmosféra, človek ľutoval, že tam nie je viac misií a obsahu. Dokonca som napísal aj článok (ktorý som nikde nepublikoval, keďže tu blogy nie sú a Steam už nemá k dispozícii stránku na pôvodnú verziu) – ako sa hrá Deus Ex HR po 10 rokoch. Vo finále sa mu dali vytknúť asi iba dve veci – gunplay a animácie postáv.
Mankind Divided bol technologicky vylepšený potomok, ktorý splnil štandardy, ale nevyužil potenciál. Strašne tomu chýbali bossovia, Golem City ako najzaujímavejšia časť hry bolo trestuhodne málo využité a škaredé bodíky zbierala hra aj za odfláknutú optimalizáciu, zlý beh pod DX12 či svetoznáme bugy, ktoré nikdy neopravili (vstup na strelnicu s plným inventárom = pád hry), alebo tragický strojový preklad písanej češtiny (High Voltage – Visoké napětí, Do not enter – nezadávejte). Pokračovanie by som určite privítal, ale už bez Adama Jensena. Myslím, že toto nie je séria, ktorá by stála na jednom hlavnom protagonistovi.
Hrát to byl pro Čechy skutečně zajímavý zážitek a sledovat ty psí kusy s češtinou stálo za to.
Koníčky & Hračky
Remake 1 bych byl šťastnej.
Tak to by bylo, super, Mankind Divided je zdaleka jediná hra co jsem hned po vydání dohrál 4x
Chtělo by to možná i nějaký remake. Za sebe bych si vedle Human Revolution dal třeba i první díl, jakožto remaster/remake by byl určitě super.
Embracer má v plánu udělat remaky nebo remastery Deus Ex jako u mnoha jiných značek a pak pokračování.