Hlavním trumfem AI je ve většině karetních her náhoda. Tento prvek autoři karetky pro jednoho hráče Vault of the Void redukují na úplné minimum, namísto něj se má stát prioritou plánování postupu, jež je spojené s tím, že vám hra už od počátku mírně ukazuje co vás čeká. Perfektně se tím pádem můžete připravit na to, co vás v následujících minutách potká. Ani znalost nepřítele, ani možnost se připravit však nemusí automaticky znamenat, že v následujícím střetu zvítězíte. Samotná podoba balíčku navíc bude stát pouze na vás, takže by nemělo být vyloučeno zvítězit i se setem, který na první pohled nemusí mít šanci.
Zajímavým aspektem celkové hratelnosti má být možnost karty upravovat. Každou kartu půjde předefinovat, díky čemuž z ní budete schopni vytěžit maximum pro danou situaci. Vault of the Void byl dva roky v předběžném přístupu. Plná verze má datum vydání stanoveno na 4. října 2022, kdy hra vyjde na PC.
Started working on Vault of the Void in 2018, fumbling around in @YoYoGames Gamemaker for fun.
Ended up releasing into Early Access in 2020, after 12 months of Beta.
Now, over 700,000 player runs later, Vault leaves Early Access Oct 4th! https://t.co/uHoX0DQVK0#indiedev
— Josh Bruce | Vault of the Void (@JoshBruceArt) September 9, 2022