Na Steamu odstartovala akce s názvem Herní nářez (v originále Bash Bash). Stejně jako jiné události v minulosti se zaměřuje na určitý typ her. V tomto případě jde o tituly, jejichž hlavní náplní je boj na blízko.
Aktuálně se díky tomu nachází ve slevě řada akčních her, bojovek či hack ‚n‘ slash titulů. Kompletní nabídku si můžete prohlédnout přímo na stránkách Steamu.
Akce Herní nářez potrvá až do 26. září a kromě her ve slevě nabízí také bezplatné demoverze.
Součástí akce jsou například tyto tituly:
- God of War za 40 eur
- Monster Hunter Rise za 30 eur
- Nier Replicat za 30 eur
- Persona 5 Strikers za 30 eur
- Monster Hunter: World za 15 eur
- Darksiders III za 15 eur
- Scarlet Nexus za 15 eur
- Ghostrunner za 12 eur
- Devil May Cry 5 za 9,89 eur
- Hades za 12,59 eur
- Mortal Shell za 7,49 eur
Tuší někdo, zdali má VALVe lokálně oficiální zastoupení? Sice na STEAM tak často nechodím, ale přijde mi, že mají nově grafiku, popisy atd. zaměřené právě na lokální trh.
Vzhledem k tomu, že dodnes nejsou schopní převádět ceny na naši měnu, tak o tom dost pochybuji.
Za to jsem rád, že mají ceny pořád v eurech.
V pořádku. Ale dát to jako volitelné nastavení podle libosti každého uživatele by zase takový problém nemusel být.
proč by někdo volil cenu v CZK vs EUR když v eur to vyjde levnejší? viz třeba 60 eur hra na steamu vs ta stejná na epicu (kterej konvertuje to CZ své ceny) – EPIC 1600Kč vs. steam v eurech cca 1480Kč
Bavíme se o převodu Eura\Dolaru na CZK, ne o tom jakou si daný obchod nastaví cenu za jednotlivou hru.
Obchod si cenu nenastavuje, Steam si nenastavuje cenu, cenu si tam dávají vydavatelé/vývojáři.
Obchod samozřejmě cenu nastavuje, protože má určitou marži. Pokud se rozhodne do této vlastní marže sáhnout, tak se ani nemusí domlouvat s vydavatelem.
Cenu dnes nastavuje vydavatel s přihlédnutím k podílu obchodu v ceně. Stejně jako slevy. Kdysi to dělal Steam ale před pár lety přešel na aktuální model. Steam původně mohl manipulovat se svou marží a po domluvě s vydavatelem pořádat akce i s jejich nižším podílem ale muselo se dohadovat jaká bude marže a jaká sleva jde na vydavatele a jaká Steam. Po přechodu na tenhle model cenu ve slevě udává vydavatel a i ve slevě je pořád 30% podílu Steamu i ze zlevněné hry takže je to přehlednější, jednodušší a férovější k vydavatelům kdy nemusí mít pocit že by byli do něčeho tlačeni – to údajně zavedli hlavně kvůli indie scéně. Běžná cena ale musí být stejná jako u jiných obchodů pokud chtějí mít svou hru na Steamu (kvůli rovnému konkurenčnímu prostředí) takže je to v podstatě formalita a všem je jasné jaká cena pro zákazníka bude. Stejně tak nemohou hru dát do slevy myslím že první měsíc po vydání hry na Steamu takže i když jsou velké slevy tak tam ta hra nebude protože by to nebylo fér k zákazníkům a přineslo by to hodně žádostí o refund. Na druhou stranu ale mohou hru vydat se slevou s tím že se po pár dnech po vydání zavede běžná cena – to je fér ke všem protože to kdy k tomu dojde je u hry uvedené jako při běžné slevě.
Dříve se vše překládalo na interních Steam Translation Serverech. Překládali jsme to jako dobrovolníci zdarma, občas nám Valve poslalo dárečky (zpravidla reklamní předměty). Už jsem to léta nedělal, ale vím, že se přešlo na Crowdin platformu a interní STS se už k tomu nevyužívá. Přidat se můžeš i ty
https://valve.crowdin.com/