Star Citizen je dlouhodobě považován za jeden z nejvýraznějších projektů posledních let. Někteří tento titul považují za podvod, zatímco jiní do něj stále investují nemalé prostředky. O tom, že má toto hra opravdu rozsáhlé množství fanoušků, svědčí vedle velkých číslech na herních serverech také skutečnost, kolik se jí podařilo už získat od komunity. Zatímco Take-Two v minulých dnech ztratilo rovných 500 milionů ze své tržní hodnoty, Cloud Imperium Games se na jejich výtvor podařilo přesně takovou částku získat od hráčů toužících po tom zahrát si jejich hru.
Star Citizen díky tomu posiluje svou pozici jedné z nejdražších her herní historie. Přitom jak můžete sami vidět na přiloženém obrázku, zpočátku bylo cílem tvůrců získat pro svůj projekt pouze 2,5 milionu dolarů. Nyní už její vývoj podpořilo více než 4 miliony hráčů a pochybujeme, že tímto číslem finální hodnota skončí. Datum vydání však Star Citizen stále nemá, tak snad se ho nadšení podporovatelé dočkají.
A co vy? Patříte už mezi komunitu tohoto díla, nebo jde zcela mimo vás?
Ale když ono to fakt umí strhnout, aby se tomu začalo upřímně fandit, aby to jednou vyšlo.
Těch inspirativních kreací lidské představivosti, které se můžou naplnit
Nedivím se, že někteří lidi podlehnou a backnou..
Já se o projekt zajímám od roku 2015, poslední 3 roky už jen pasivně koukám na to jak se málo ten projekt posouvá. Lituju, že jsem nasypal do toho peníze nad rámec základního balíku, ale přesně tak ten jejich marketing funguje. Dokud hra nebude alespoň v betě, jak už mnoho let slibují, tak nemá cenu si to vůbec instalovat. Alfa je pěkně rozbitá, singleplayer v nedohlednu. Možná se mrknu na Citizencon tenhle týden a budu doufat, že ukážou něco málo z SQ42, třeba jak zase předělali Marka Hamilla.
Ok. Rozumím. Pro mě to ale není důvod, proč dát hře zatím zbohem. Spíš naopak. Prostě jsem jenom zvědaví proč tomu tak zatím je. Tu hru mě baví zkoumat i různě analyzovat. Pro mě je to takový hnací motor.
Určitý druh pornografického materiálu.
Já se na to podívám jednou za pár měsíců a jsem vždy překvapený co přibylo. Většinou se kouknu na videa shrnující změny a je toho hodně čím se prokousat. Čas od času to ale radši stáhnu a stejně objevuju pro mě novinky – protože nemám čas na to sledovat desítky hodin videí se změnami a spoustu mi toho uteče. I když je to pořád v plenkách tak třeba Ubisoft by to už před lety vydal. Jen by dodělal nějakou tu příběhovou vatu na běhání kolem.
Já si malinko myslim že pan Kris Robrts je tak trošku legální zloděj.
+1
Fascinuje me jak SC komunita dokaze byt sfanatizovana. Zhruba asi pred dvema nebo trema lety jsem se dostal do nejake CZ/SK SC komunity. Tehda jsem tam snema resil Squadron 42. Uz tehdy, pred temi lety byli doslova presvedceni, ze ta hra vyjde za dva roky (takze ted nekdy). Byli si tim uplne jisti. Zkuste se jich zeptat dnes. Ano, stale jsou presvedceni, ze vyjde, ale uz vam nereknou kdy, ale “az to vyjde tak to vyjde”.
Par jednotlivců se kterymi jsem mluvil do SC vrazilo nekolik tisic € za obrovsky lodě, ktery byly krasny, ale rozbity. Nekde nefungoval žebřík, nekde zase dvere atd. Jako kdyz uz to stoji takovy sileny penize tak by to aspon mohlo fungovat, ne 🤔🤷♂️
A toho je jeste tolik co bych tady mohl vypichnout, ale to by bylo snad na samostatny clanek. Nevim. Ti lidi co tomu veri jsou fakt duverivy blazni. Ta hra je tak silene nedodelana, ze vyvoj by musel trvat jeste aspon dvacet let… Podle me to nikdy nevyjde – jak Squadron tak samotne Star Citizen.
Dva roky? Myslíš proroka Waltara? Ten člověk je legendární i u nás. Za dva roky každé dva roky. Ale už je to dávno, více jak dva/tři roky
Za dva roky každé dva roky je náš interní vtip.
A tím z fanatizovaným myslíš to, že nechápeš, jak někoho může tento projekt bavit už teď, i přesto, že datum vydání je v nedohlednu, hra je rozbitá, chybí tam obsah, i některé core systémy? Protože pro tebe osobně je to nehratelné? Pak samozřejmě jediné možné vysvětlení je, že jsme z fanatizovaní.
Tyjo jak se jmenoval si uz nevzpomenu. Je to fakt davno.
Tim sfanatizovanim jsem myslel to jak ti lide stale veri tomu, ze to nekdy vyjde. Hele mozna jo a ja potom budu za debila, protoze jsem se pletl. Uprimne ja bych byl jenom rad kdyby to vyslo. Cela ta hra se mi libi, ale proste tomu neverim. Neverim Chrisu Robertsovi a vubec celému tomu studiu. A jestli nekdo zije 10 let ve slibech studia, ktere je stejne nesplni a k tomu jeste přesvědčuje vsechny kolem aby si tu hru vyzkousel, pripadne podpořil koupi nejake levne lodičky tak promin, ale ano, takovy clovek je potom podle me sfanatizovany blazen 😏
Ok. Fanoušci SC nejsou bez chyby a projekce může fungovat oboustraně. Pro někoho ten projekt se stále vyplatí. A osobně se moc nestarám jestli ta hra vyjde a kdy. Myslím, že v současnosti mě má SC stále co nabídnout.
Jasny, kazdy hrajeme to co nas bavi. Me, ale ta nedodelnost vadi. A hodne. Ale jednou uz to daji trochu dohromady a hlavne optimalizuji tak si to v nejakem free vikendu zase rad zahraji a treba me přesvědčí V soucasnem stavu, ale bohuzel ne.
Tak se možná ve hře uvidíme za dva-tři roky. Je to hodně hrubí odhad ale už se dá něčím podložit narozdíl od data vydání. Pokud jádro hry do té doby bude stále blbé, tak ten projekt už bude stracený.
Tak fanatická komunita je v Gamingu snad u všeho. Jen se liší témata. Hrál jsi třeba někdy GTA Online? Nebo ty roleplay servery? Wowko, lolko, Fortnite? Nebo sekta Sony? Dotu, Overwatch nebo Hearthstone? To jsou snad ty nejfanatičtější komunity na světě. A hra nepochybně jednou vyjde ale není kam spěchat protože jen málokdo má HW na to to rozjet tak jak je zamýšleno. Už dnes je ale v takovém stavu že kdyby přidali příběhovou vatu a itemy tak může do světa a Ubisoft by tleskal.
Tak bez server meshingu je FPS AI hezky retardovaná + výtahy zabijáci jiné physics vylomeniny. Různá řešení tyto problémi jen zmírňuji. Server meshing konec roku alespoň na test serverech nestíhá ale alespoň už je jisté, že to bude další velký patche po persistenci. Tak první příští půlrok bude ten statický a druhý příští půlrok už ten dynamický. Tohle bude velký milník ale byl bych opatrný v očekávání. Alespoň persistence bude brzo na test serverech jako předpoklad pro build se server meshing.
Na druhou stranu ty mluvíš hlavně za sebe. Pro jiné ta hra je stále nehratelná. Né každému chutná pizza s ananasem. Proto SC mívá pravidelně free play.
Prachy jim za žádnou cenu nedám, dokud to nebude hotové, ale několikrát jsem to zkoušel při free fly eventu, ale vždy prakticky hned vypnul. Nerad hraji při míň jak 70 fps a i v kajutě, kde nic nebylo, to byla hrozná slideshow… budou muset hodně zamakat na optimalizacích.
+1
Tam ten framerate je dost vázaný na servery.
Framerate vázaný na servery? No potěš pánbůh… proč proboha? To je to dělaný jako Nvidia now nebo Stadia, že to je streamované?
Nízký frame rate serverů ovliňují hlavně AI, Physics a desynch. CIG pracuje na kompletně novém renderu. Částečně je ve hře už implementovaný ale ovlivňuje jen určité typy objektů ale i tak o něco zvýšilo FPS. Až bude nový renderer kompletně implementovaný, tak nakonec příjde Vulkán rozhraní. Tento poslední krok by měl mít na FPS největší vliv. U rendereru CIG plánuje tasky jen na jeden quartál dopředu, proto nelze úplně odhadnout kdy se ho dočkáme ale mělo by to být v průběhu příštího roku.
To co spoock zmiňuje je postupná degradace serverů. Nejspíš bordel, který se postupně dostane na servery se nejspíš dostane do klienta. Během příštích dvou aktualizací přijde dvakrát poměrně velké vylepšení serverů. První persistence a předpoklad pro druhé vylepšení jménem server meshing. Server meshing by měl zásadně vylepšit chod serverů a řešit již zmíněné záležitosti způsobené servery a jejich velmi nízké framerate. Na druhou stranu tyto dvě vylepšení budou zasahovat do tolika oblastí hry, že i po velmi intenzivním testování může být hra i rok méně stabilní. V postatě by se ze hry konečně mělo stat MMO. Persistence by se měla na testovacích serverech objevit co nevidět. Byla poměrně dlouhou dobu interně testovaná a oba patche narušili pravidelné kvartálové velké aktualizace. Vánoční velký patch nejspíš nebude. Těmto dvou velkým aktualizacím předcházeli menší i velké aktualizace serverové technologie a klienta. Později by ještě měla přijít ještě menší aktualizace backendu, díky které bude backend dynamicky reágovat na jeho zatížení. Star Citizen není ani tak ambiciozní co se týká featur ale spíš jak robustní backend chce CIG vytvořit. A bez hotového backendu se vývoj v určitých směrech neposune. Myslím, že současná doba + rok potom bude pro CIG takové Death Valley. Osobně věřím, že oba patche se dostanou live, otázka bude, co bude následovat během asi jednoho roku. Pokud to nebude vysloveně katastrofa, tak maxilmálně to CIG může přiškrtit příjmy.
Free fly je pravidelně. Jen malou skupinu lidi, co tu hru zkoušejí ta hra zaujme, že si ji pořídí. Je to dobrý způsob, jak si od hry udržet odstup a přitom mít přehled v jakém je momentálním stavu. Gen12 renderer a Vulkán by tu hru měl dost zoptimalizovat. Gen12 je ve hře implementovaný jen částečně a jen pro určité druhy objektů a zatím bez Vulkánu, i tak to trochu zlepšilo FPS.
No ono se stačí podívat na to ovládání a dost lidí to odradí. A když člověk neví že si musí třeba vyžádat přistání a nejde mu přistát nebo neví jak zapnout a používat různé systémy lodi nebo jak zapnout pohon pro rychlejší cestování vesmírem tak se ani nedivím. Já to ze zvědavosti stáhnou jednou za čas a nikdy už nevím jak se co dělá tak zkoumám jen spawnové mapy nebo občas někam doletím pro balíček po dlouhém hledání a zkoušení jak co mám udělat tak to jde ale když se stane něco nestandardního tak jsem v koncích
To je fakt ale jak už je člověk mazák, tak mu to nepříjde. Na druhou stranu, když si dám pauzu a vyletím z landing zone, tak to většinou skončí crime statem nebo rozmlácenou lodí. Asi jedna z mála her, kde využiješ téměř celou klávesnici a to některé klávesy mají více funkcí.