Desková hra z univerza Kingdom Come nakonec i přes velmi úspěšnou crowdfundingovou kampaň ve finále nevznikne. Cesta tohoto projektu je dle vyjádření studia, jež jej mělo v následujících letech vytvořit u konce. Důvodů proč byl projekt zastaven, je více. Jedním ze zásadních je však fakt, že i přes skutečnost, že se společnosti podařilo vybrat více než 318% požadované částky, pro ní nebylo reálné pokrýt náklady na všechny potřebné položky. Jejich skutečný cíl byl totiž o mnoho výše. Zatímco společnost prezentovala jako základní bod 100 tisíc euro, potřeba bylo dle prezentovaných informací o 1,4 milionu euro více.
Samotná hra měla představovat reálný posun v rámci žánru deskových her. Hráčům měla nabídnout nadabované vyprávění a propracovaný RPG svět disponující NPC, jež by řídila AI. Recenze z nabízené verze byly navíc velmi pozitivní. Zastavením vývoje deskovky Kingdom Come: Deliverance – The Board Game končí také cesta samotného studia Boardcubator. Jak ale můžeme vidět na přiloženém tweetu, ještě před týdnem byla situace dosti jiná. Peníze budou naštěstí všem podporovatelům vráceny. Vývojáři mají v plánu se v budoucnu vrátit, takže je možné, že se ještě obdobně laděného projektu v následujících letech přeci jen dočkáme.
Check out the latest news from the Kingdom Come: Deliverance – The Board Game campaign! 🔥
New affordable pledge for €89? Check!✅
Get your games in October 2023? Check!✅
New Scenarios? Check!✅Back the Campaign Now⬇️https://t.co/NDHS9cJ4EP pic.twitter.com/2AOP3nOw3f
— boardcubator (@boardcubator) September 26, 2022
Mně přijde, že takovej test „kolik prachů se dá z lidi podojit“ poškozuje nemálo celý koncept tohoto financování.
Zas klasicka Vavrovina
Spíš to vypadá že si řekli o reálnou částku na vývoj a čekali že zbytek půjde do kapsy. Když se vybralo jen tak málo že by jim šlo jen 60% tak se na to vybodli. Pro hrubé počty řekněme že to byl tým šesti lidí a každý by dostal 10% za veškerou práci takže nějakých 34 tisíc euro – 66 tisíc korun měsíčně za roční práci – to není ani průměrný plat v Německu. Pokud jich je víc jak 6 a trvalo by to déle než rok tak by to bylo ještě horší. Ale na co proboha chtěli 1,4 milionů euro? Když postnu na reddit dotaz na oblíbené/neoblíbené mechaniky stolních RPG a nápady hráčů na mechaniky tak se to napíše doslova samo. Pak to projít a poskládat už nemůže být problém. Napíše se generický „středověký“ fantasy příběh po vzoru Jáklova „Žižky“ nebo se vezme z dějin jako v případě KCD což by bylo k tématu. K tomu nějaká appka v telefonu kde si kliknete na event při stoupnutí na políčko nebo si líznete kartu s eventem a naskenujete třeba QR kód nebo náhodný hod určí jak to dopadne, narazíte na NPC a RNG vybere co po vás chce, jaké info vám dá, jestli je nepřátelské a tak podobně – to přeci není žádný technický zázrak. Jako jo. Mohlo to být dobrý a očividně nějakou verzi už měli na videu hotovou ale 1.4 milionů euro? To si to chtěli i sami vyrábět?
kazdopadne chtit si nechat zafinancovat celou praci i s vyvojem od backeru, potrebovat 40 000 000 korun a rict si pri tom jen o 2,5 milionu, to nebylo moc takticke…
Naprosto nechápu, proč ten cíl nastavili na €100 000, když potřebovali víc jak desetinásobek. Nastavit „cíl“ níže, než je skutečný cíl, je celkem běžná praxe, ale tohle mi přijde jako opravdu šílený extrém.
Takhle se vydělává..No co, jdu udělat nějakej prototyp a pak vymámim z hráčů miliony …
Tak jak je řečeno výše, peníze jim vrátí, takže bych to zase za mámení neoznačil. Horší by bylo, kdyby to nebylo přiznáno nyní, ale třeba až za nějakou dobu s řádnou dávkou výmluv.
Však jo, trocha nadsázky
O vývoji deskovek nic nevím, ale to je jejich vývoj fakt tak drahá záležitost?
Spíše než vývoj je náročná pak ta produkce – komponenty atd. Proto jsou třeba méně nákladné na nákup čistokrevné karetky bez figurek.
Ve stovkách tisíc eur? Papír, 3D tiskárna a tak? Ale no tak
Díky za odpověď i tak mi to každopádně přijde nějak moc drahý
Zrovna u této hry mohl velkou roli hrát třeba i dabing, napsání komplexnějšího příběhu a též AI pro NPC. Upřímně jsem nikdy nepracoval vyloženě na vývoji takových deskovek, takže to nejsem schopen říci na 100%.
masova produkce v radech tisicu kusu je korunova zalezitost, pokud se hra prodava za 1000 korun, je vyrobni cena nekde na 250 korunach, samozrejme to je jen material bez dopravy, bez licence, bez napadu, jen to nechat vyrobit
plastove figurky jsou v masove vyrobe taky velmi levne, nejhorsi je vyrobit formu a koupit si „kapacitu“ lisovny
Asi tak no. Můžeme se jen domnívat, ale vývoj přestal kvůli kratkozrakosti vývojářů.
Určitě to neni jejich fulltime job a tak snad nečekali, že jim prodeje hry nebo zbytek s crowdfundu zajistí cash na 50 let dopředu. O pravdě můžeme jen polemizovat, ať uz de souhlasem nebo nesouhlasem místní komunity… 🤏👉👌