Overwatch 2 si díky free-to-play režimu v minulých dnech vyzkoušelo více než 25 milionů hráčů. I přes řadu nedostatků si tím pádem Blizzard může připsat další úspěch, který mu jistě v následujících měsících vygeneruje nemalé finanční prostředky, protože podle uživatele Redditu BlynxInx společnost velmi chytře nastavila formát získávání herní měny. Ta díky elementárnímu konceptu stoupá příliš pomalu. Hráči si při maximálním nasazení mohou za celý týden vydělat pouze 60 penízků a to pouze za předpokladu, že se jim podaří splnit všechny nabízené týdenní úkoly. Za legendární skin ovšem dáte třeba 2000 penízků, takže abyste si jeden z nich otevřeli je potřeba hrát 33 týdnů. Pokud přemýšlíte, zda je to moc, či naopak málo, tak celý rok má 52 týdnů.
Za roční hraní si tím pádem otevřete pouze jediný skin, což ukazuje, že lze získat ty nejlepší kosmetické úpravy hraním, avšak cesta k nim je zatraceně dlouhá. Uživatel BlynxInx píše, že kdyby hrál následující 3 roky opravdu aktivně, dostal by se pouze k 4-5 kousků a apeluje proto na komunitu, aby proti cestě, kterou Blizzard zvolil aktivně vystoupila. Většina uživatelů se k připojila ke kritice pod jeho příspěvkem a argumentovala tím, že v jiných projektech je free-to-play řešena daleko lépe než v Overwatch 2. Někteří dokonce negativně pohlížejí i na samotnou podobu battle passu, se kterým společnost přišla.
I could find more money looking between my couch cushions than by playing Overwatch 2 for a week. https://t.co/0nVVVLWMXK
— PC Gamer (@pcgamer) October 17, 2022
Ve výsledku tato situace však ukazuje, že když se rozhodnete hrát tento kousek bez vytahování kreditky, moc věcí si neotevřete. A pokud jí přeci jen v dobré víře vytáhnete, můžete se těšit na 1 dolar za 100 penízků, díky čemuž se vám nákup některých kousků vcelku prodraží, což ukazuje třeba níže přiložená kosmetická úprava Zenyatty.
A co na zvolenou politiku Blizzardu říkáte vy? Chystáte se na nějaký skin?
Overwatch 2 New Featured Item: Cybermonk Zenyatta Bundle 🤖
👔 Skin: "Cybermonk"
🔗 Weapon Charm: "Cyber Orb"
🪪 Name Card: "Cybermonk"
🎙️ Voice Line: "Fate is not without a sense of irony"🪙 Price: 2200 Coins pic.twitter.com/7t6bnTnRuw
— Overwatch Cavalry 🇬🇧 (@OverwatchCaval) October 18, 2022
Jako člověk, co u jedničky nechal možná pár tisíc hodin a nějaké to euro navíc, musím uznat, že monetizace je opravdu agresivní a demotivující. Beru, že ve své podstatě do toho člověk nemusí dát ani korunu a zahraje si úplně stejně, až tedy na nutnost odemknout hrdiny. Ale jako free hráče bych neměl vůbec chuť si battlepass zaplatit nebo investovat do skinů. Hlavně, že dodnes je jediná odměna za competetive jeden zlatý skin na zbraň.
Kdyby ty weekly challenges byly aspoň zábava. Generičtější a nudnější už být nemůžou. Navíc mám pocit, že ani neprobíhá nějaká rotace misí. Prostě každý týden stejná várka.
ať se podívaj na Fortnite a inspirujou se tam je ten BP udělanej fajně a i RL money měna se dá vydělat jen hraním a xx krát rychleji jak těžkým grindem jako nastavili v OW2
Tak asi není překvapením, že Blizzard zvolil F2P postup, jen aby ospravedlnil pomalý postup měny za hraní s tím víc lákal na nákup. Na druhou stranu, o tom to F2P je. Z něčeho ta hra žít musí, jen je třeba nastavit dobře meze. Což se Blizzardu moc nedaří poslední dobou.
Asi hráči co hrají free to play hru poprvé
V prvním Overwatch mám nahrány mraky, stovky hodin, level postavy stříbrných 5 * a 67 level k tomu. Druhý díl jsem hrál jen asi dva dny. Vadí mě skoro všechno. Ano, nové mapy jsou fajn, stejně tak Push mód. K novým hrdinům bych si cestu asi také našel, ale ten Battle Pass je odpornost největšího kalibru. Free verzi nemá ani cenu řešit, tam nevidím pomalu žádnou motivaci, pro těch pár usmolených odměn to nestojí. On po pravdě ani ten placený nic moc. Za těch několik let, co jsem hru hrál jsem sehnal všechny skiny, emoty, pózy atd. Tedy s výjimkou toho trapného skinu pro Brigitte za sledování Twitche. To byla další známka toho, že se Blizzard zase zbláznil. Těšil jsem se na každý nový level a další bedničku. Za ty roky jsem kromě pěkného a jinak nesehnatelného skinu pro Mei (cca 100,- Kč) neutratil ani korunu (kromě prvotního nákupu hry) a neměl jsem pocit, že mě Loot Boxy nějak morálně a finančně ohrožují. Novou politikou Blizzard dosáhl toho, že jsem se na Overwatch vykašlal. Jedině čekám co ukážou v sezonních eventech. Neříkám, že už si nezahraji, ale ty léta, kdy jsem hru hltal jsou asi už pryč. Doufám, že když bývalý Vicarious Visions převzali vedení vývoje Diabla 4, dopadne to lépe. Jen se modlím, ať ty trapný pokusy Sony o zmaření akvizice Activision Blizzard nevyjdou a Microsoft to dotáhne do konce a udělá tam pořádný průvan.
P.S.: tady je ten skin pro Mei, z jeho koupě mám do dnes radost:
https://www.pcgamer.com/overwatchs-new-mei-skin-draws-criticism-for-cultural-appropriation/
Moc hezky jste to napsal. Syn má na OW1 stovky hodin a vždycky se těšili s klukama na další lootbox co si vybojovali. Těch pár stovek co hra stála vůbec nebyl problém. Teď je to sice zdarma, ale nové skyny si jen tak nevybojujete a navíc v tom novém battlepassu sou celkem shity. Jediné co Blizzard omlouvá v přechodu na battlepass je možná ta skutečnost, že když se mluvilo o gamblení, lootboxech tak vždy na vás z médií vyskočil lootbox právě z OW a to přitom nebylo nic pay to win – jen kosmetiky. Prostě se jednak nechali semlejt kecama o gamblu a pak stejně jako další velký studia nasadili nekompromisně agresivní battlepass. Škoda. Je celkem vidět, že maj dalších problémů až nad hlavu (soudy, sex skandály atd..) a že hru opustili (dle mého) právem stěžejní lidé. Z hry roku a z velmi vyjímečné střílečky je tak jen další z mnoha her na trhu. Posrali si to sami a to nekomentuju ten průser při startu hry. Měli nechat nějakou normální cenovku, lootboxy taky a byl by klid. Modlim se ať je koupí Microsoft a trošku to pročistí a udělá s nima něco, třeba nastartují nebo alespoň neumrtvý moje milovaný HOTS a trošku pošéfujou i ten OW2 jinak tadle hra za pár měsíců chcípne