V noci ze čtvrtka na pátek proběhla Resident Evil Showcase, kde jsme viděli nové záběry z očekávaného remaku čtvrtého dílu. Hned po skončení však vyšly také první preview či rozhovory s vývojáři, kde jsme se dozvěděli hromadu dalších informací. Ty nejdůležitější shrnul insider Dusk Golem ve svém obřím vlákně na Twitteru a my si je probereme v tomto článku.
Na hře se pracuje přímo v Capcomu (na rozdíl od remaku trojky), přičemž vývoj vede dvojice Kazunori Kadoj a Jasuhiro Anpo, kteří pracovali také na remaku druhého dílu. Obecně velkou část týmu by měli tvořit právě vývojáři RE2R.
Teď už se ale od přesuňme k hratelnosti. Základ je totiž stejný jako v originálu, ale nalezneme zde hned řadu změn. Leon může mnohem víc používat svůj nůž (který se tentokrát postupně rozbíjí, podobně jako v remaku dvojky), a to například na zabití omráčených nepřátel či dokonce blokování útoků, pokud to dokážete správně načasovat. Nůž pak můžete využít také pro stealth. Ano, ve hře se skutečně nachází také plížení a nepřátele můžete zabít nenápadně zezadu. Jak moc velkou roli bude stealth hrát, zatím nevíme.
Z originálu sice zůstal zachovaný inventář rozdělený na políčka, ale k němu v remaku přibyl propracovanější crafting. Kromě kombinování bylinek se tak dostanete i k výrobě munice. Chybět ale samozřejmě nebude ani záhadný obchodník se svými legendárními hláškami. U něj si můžete koupit zbraně, munici, vylepšení a spoustu dalších věcí. Výměnou za drahokamy pak získáte speciální předměty.
Co ve hře naopak nenajdete, jsou quick-time eventy. Respektive stále je zde nalezneme v podobě mačkání tlačítka, když vás chytí nepřítel, všechny QTEs v cutscénách a dalších nepříjemných místech však zmizely.
A teď už k příběhu, kde nastaly asi ty největší změny. Novináři, kteří si měli možnost zahrát přibližně 20minutové demo, mluví o nové úvodní cutscéně, kde můžeme vidět flashback na události v Raccoon City. Kromě toho se zde objeví také voják Jack Krauser, který hraje v originálu ke konci hry poměrně důležitou roli. V remaku však Leona údajně trénoval, přičemž Kennedy se nestal vládním agentem úplně dobrovolně a misi na záchranu prezidentovy dcery nechce jen tak přijmout.
Celá hra je mnohem temnější a hororovější, což můžeme vidět už v samotném úvodu. Z velké části půjde také o trochu serióznější záležitost, než byl originál, ale nebudou chybět ani klasické hlášky jako „Bingo“ a další. Vývojáři se zkrátka pokusili o takový mix, který podle prvních dojmů funguje skvěle.
Proměnou si pak prošly také postavy. Například vědec Luis Sera vypadá poměrně výrazně odlišně a nejspíš už nepůjde o tak kladnou postavou, jako tomu bylo v původní hře.
Ramon Salazar si prošel opravdu drastickou vizuální změnou a vypadá ještě starší než předtím, přestože oficiálně mu má být pouze 20 let. Prezidentova dcera Ashley sice vypadá podobně, ale zato už nepůsobí tak otravně a dětinsky. Zároveň by jí mělo být věnováno více prostoru.
Design monster zůstal podobný, ale remake nabídne mnohem víc „gore“, Leon se s nepřáteli nemaže a některé zabití mohou být poměrně brutální. Mimochodem v traileru se objevila záhadná postava, která připomíná typ nepřítele, jenž byl zamýšlen pro původní RE4, ale nakonec se do hry nedostal. Jde o jeden z mnoha příkladů využití obsahu z tzv. RE3.5.
Thank you for reminding me about them! I'm convinced, the new monster we see in the RE:4 trailer is the scrapped idea for Female Zealots from the original RE4 (to see if they serve a different gameplay role like they originally were intended to). https://t.co/NMzyZVrt06
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) October 21, 2022
Přestože si hra projde příběhovými změnami, délka by měla zůstat přibližně stejná, tvrdí to alespoň samotní vývojáři. Očekávat bychom tak měli přibližně 14 až 16 hodin, což by byl suverénně nejdelší Resident Evil na RE Enginu.
Součástí remaku možná bude také DLC Separate Ways, v němž se hraje za agentku Adu Wong. Autoři to možná omylem prozradili v jednom z rozhovorů, kde mluvili o roli Ady v „hlavní hře“, čímž naznačili, že se zřejmě objeví i jinde.
Ada Wong se stala také terčem mnoha diskuzí, neboť ji tentokrát nedabuje Jolene Andersen, jako tomu bylo v remaku dvojky, ale Lily Gao, která si postavu zahrála ve filmu Welcome to Raccoon City.
Na závěr ještě přidám video kanálu ElAnalistaDeBits, kde se můžete podívat na podrobné srovnání remaku a originálu.
Resident Evil 4 Remake vyjde 24. března 2023 na PC, PlayStation 4, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
Takže teď už zbývá jenom udělat Resident Evil 1 a 5 remake?
RE1 už je, a výborný!
Hodně se těším dobře že hra bude také na ps4
vypada to super jen me vadi ze zrusily ty qte v cutscénách uz tak v originalu jich tam bylo malo jeste bych jich tam dal vic
oni to zrušili? to jsou blbci
Hra zatím dle zveřejněných záběrů vypadá dobře a snad se zařadí mezi dobré remaky. Omezený nůž je zajímavá změna oproti originálu. Jestlipak to znamená, že při nadužívání zbraní se může hráč stát bezbranným (jako v RE2R)? Uvidíme.
Změna vizáže postav nakonec proběhla celkem s citem, i když je vidět neblahý vliv moderní útlocitnosti – Ashley i Salazar jsou zcela evidentně vizuálně starší, než byli v originálu (vizuální postaršování mladistvých postav je to nějaký ujetý trend, kterého si delší dobu všímám). Snad to Capcom alespoň nějak šikovně příběhově zdůvodní. Zejména Salazara je ale škoda. Ta rozporuplná kombinace x-let starého dítěte s naivně krutými tendencemi mi do hororového žánru vyloženě seděla.
Osobně bych měl jen pár drobných výtek:
–> Leonův speciální útok na blízko (kop z otočky) je v nové verzi vizuálně příliš nevýrazný. Capcom asi nechtěl, aby ten pohyb vypadal jako z laciného kung-fu filmu, ale ve výsledek „nemá sílu“; působí to divně.
–> Lenovo nové vyproštění z úchopu zezadu (judo přehoz) je vizálně příliš pomalé. Nápad je to fajn, ale chce to větší důraz.
–> Absence dismembermentu. Při headshotu zblizka brokovnicí by zombíkovi mělo něco zmizet. Možná to přidají časem, ale ve zveřejněných záběrěch nic podobného není vidět.
–> Obličej Luise Sery. Asi chápu, čeho chtěl Capcom docílit (old-school latino floutek), ale tady už si myslím, že je design obličeje příliš groteskně přepálený. Vypadá to spíš jako karikatura. Na druhou stranu, Luisovy promo arty vypadají normálně. Tak uvidíme, třeba je to jen nějaký špatný úhel kamery ve zveřejněných záběrech.
Ve vetšine bodů souhlasím. Hezky sepsaný dojmy.
Nevíte někdo jak to je s PC sběratelskou edicí? našel jsem jen na console na nějaké stránce.