Daniel Vávra na svůj osobní Facebook přidal krátké hodnocení vizuální stránky před několika dny vydaného A Plague Tale: Requiem. Z pohledu grafiky a výtvarné režie se dle něj jedná o nejkrásnější hru všech dob, která zvedá nároky pro budoucí hry.
„A korunu za nejkrásnější hru všech dob a nejlepší výtvarnou režii získává A Plague Tale: Requiem! Naprosto mě to oddělalo, je to absolutní nádhera a technologický zázrak. A taky jsem na*ranej, protože to zvedá laťku strašně vysoko.“
Bližší informace o hře vám nabídne naše recenze, kterou jsme doplnili samostatným technickým rozborem. Oba materiály si navíc můžete užít v textové i video podobě.
Hra je k dispozici na PC, PS5 a Xboxu Series X/S. Získat ji můžete rovněž prostřednictvím předplatného Xbox/PC Game Pass. Jak se A Plague Tale: Requiem zamlouvá vám?
Ťažká diskusia no ma pravdu lebo v mnoho momentoch je to skutočne impresívna hra. Pre mňa ale ostávajú top najkrajšie hry z pohľadu krajiniek a vegetácie určite Zaklínač 3, Kingdom Come a Red Dead Redeption 2. Na druhej strane za najkrajšie hry by som určite nedal posledných Assassinov s výnimkou dielu Unity. U Dana plus za tričko Bathory.
Takže etalonem krásy je realita.
To by se impresionisté, kubisté, futuristé a další isté divili.
Je to smutny.. zobrazeni reality vyhrava nad vytvarnou stylizaci, a to neni dobry
Zatím jsem nehrál ale co se týče PS5 hral jsem na tom skoro vsechny pecky co vysly a musim rict ze Horizon forbitten west je asi zatím nejlepší, co se grafiky týče(last of us, uncharted apod. samozřejmě taky super). Nicméně na tuhle hru se moc těším. Zpracovani vypadá fakt famózně.
Nejkrasnejsi hra je Chaos Engine.
Blbost. Samozřejmě je to Fallout 1 a 2 a pak Baldurs Gate
Dan má samozřejmě pravdu, Requiem je vizuálně – umělecky i technicky, majstrštyk. Umělci Asoba odvedli fantastickou práci
Naprosty souhlas. Behem hry jsem se mnohokrat zastavoval a delal si screenshoty, jak to bylo vizualne fantasticky. Tohle se mi deje u miziveho poctu her.
Nádhera, takto si představuji moderní hru s odpovídající grafikou. Jakmile hra nutí hráče dělat screeny, tak to značí dobře odvedenou práci.
Nejkrásnější hra je Trine 4
ani ne spiš god of war na PC a ps5 je nejkrasnějši hra všech dob ale ta hratelnost a kamera se mi nelibi měli to udělat podle staršich dílu
GoW na pc? Vždyť to vypadá jak Crash! To myslíte vážně? Kde je potom KCD a třeba Zaklínač 3?
Cooo vždyť ať to nastavíte jakkoli je to rozmazané jako většina moderních her naštěstí tam je dlss ktere to rozpatlání odůvodní na rozdíl od taa ale ani s dlaa není to vubec ostré je to rozpatlané vyblité v textovém configu se dá vypnout odporné filmové zrnění… Proč to existuje a proč to nejde vypnout ve hře ??? Na to jak to vypadá si to chce příliš mnoho výkonu. Já nechápu ten trend vše přepatlat rozpatlat a prochcat tunou postprocesingu pak nejsou rozeznat věci jak je to vyblité a žere to fps
Witcher 3 vypada lepe doom Assassin’s cyberpunk kingdoom come vylo pěkně ostré… Dokonce i elex 2 byl srovnatelný pro mé oko
„Já nechápu ten tren vše přepatlat a prochcat tunou postprocesingu pak nejsou rozeznat věci jak je to vyblité a žere to fps“ — pod tohle se musim podepsat, hru jsem sice nehral a ani ji neplanuji, ale tohle bych tesal do kamene. Taky se stale hrabu v config souborech a tyto veci vypinam, zejmena chromatickou abeleraci, to je hrozne mazadlo.
A Plague Tale mám moc ráda, ale ovšem tohle je zaplacené vyjádření. Nejkrásnější hra všech dob je samozřejmě Counter Strike 1.6 <3
xD pobavilo
Nejkrásnější hra všech dob je Uncharted 4
Za mě je A Plague Tale: Requiem jedna z graficky nejhezčích her po stránce zpracování vegetace. Ta se autorům opravdu povedla a jsem za to rád. Škoda jen, že postavy, resp. jejich obličejové animace jsou (nebo na mě tak alespoň působí) průměrné.
Každopádně je pro mě těžké vybrat hru, která je pro mě osobně tou nejhezčí na trhu po všech stránkách. Nejprve je asi si dobré určit, který grafický aspekt nejvíce ovlivňuje celkový obraz. Za mě je to nasvícení a efekty počasí, které dokážou divy i v případě, že např. textury nebo kvalita modelů jsou slabší.
Ale jak tak přemýšlím, tak nejhezčí hrou v současnosti je (samozřejmě se jedná o silně subjektivní záležitost) Red Dead Redemption 2. A proč? No právě k vůli efektům počasí (včetně oblohy) a kvalitě nasvícení. Například taková kombinace husté volumetrické mlhy se západem slunce, zatímco se pohybuji v zablácených ulicích St. Denis, je prostě jiný „level“. Kvalita textur a modelů je taky na vysoké úrovni. A to se jedná o hru (původně ke všemu konzolovou) z pohledu třetí osoby. O vysoké kvalitě animací nemluvě. Edit: Vlastně je tam i možnost kamery z prvního pohledu.
Dalším kandidátem v těsném závěsu je Metro Exodus Enhanced Edition, který je detailní po všech stranách a navíc se jedná o jednu z mála her (několik málo jednotek), kde je Raytracing skutečně znát a dramaticky mění kvalitu celkového nasvícení. Chce to víc her, kde Raytracing nekončí kalužemi jenom proto, aby se mohlo v marketingových materiálech tvrdit, že daná hra podporuje nejmodernější technologie (RTX).
Nyní přejdu (nejspíše) ke kontroverznímu názoru, který mám k herním enginům (když už padla řeč na grafiku ve hrách). Hodně lidí vyzdvihuje UE5 engine a přejí si, aby vlastně každá hra tento engine využívala. Jako jo, engine je to jistě moderní, pokročilý a umí vytvořit nádherné realistické scenérie. Každopádně si nejsem jistý, jestli chci zažít dobu, kdy každá hra bude vytvořena na zmíněném enginu. Já jsem pro to, aby zůstala zachována jejich různorodost. I zde je konkurence třeba. Zajímalo by mě, jak to vidíte vy .
Kdyz se tedy ptate, jak to vidi jini …
Ohledne enginu s vami souhlasim a nebojim se, ze by kazda hra nekdy v budoucnu vychazela na jednom enginu. Uz jen proto, ze hry jsou ruznych typu a stejny engine se obvykle nehodi jak na RPG, tak na adventuru, tak na strategii, …
Co se tyce pro mne subjektivne nejhezci hry, pak u mne to je Witcher 3. Ale tak nejak do nej nezahrnuji jen grafiku. Kdyz treba odchazim z Krivusskych blat do zapadu slunce, stromy sumi, vlni se trava a do toho zacnou zpivat kosi, tak nejak citim neco nepopsatelneho. Pro mne osobne ma kos jeden z nejhezcich ptacich hlasu a proste celkova ta atmosfera je uzasne kouzelna.
Pro mne se obraz a zvuk velmi doplnuji a spolupracuji a asi proto mam Witchera 3 tak rad. Mozna i proto byl Ennio Morricone tak uspesny se svou hudbou ve filmech, nebo i diky Alanu Silvestrimu byl Forrest Gump takovym hitem. Neco podobneho se da rici o fimech, ke kterym slozili hudbu John Williams, Hans Zimmer a dalsi. I kdyz treba vidim nejaky hezky vyjev, pokud je k nemu jako doprovod nejaka divoka kakofonie, ktera s obrazem neladi, tak se mi to nelibi. Nepamatuji si konkretni jmeno hry, ale v jedne upoutavce nejake hry, dali tvurci nejaky rap, ktery se hrou vubec neladil a ten trailer sklidil negativni reakce. Asi to propojeni obrazu a hudby nebude jen moje specifikum.
A Plague Tale Requiem má raytracing v sobě, když jede na UE5, který má vlastní interpretaci zpracování nasvícení apod. Jenom, že jsem viděl na Steamu v diskuzích jak si stěžovali lidi, že tady není přepínač „RTX“ v nastavení… Přitom mi přijde, že vegetace má hodně dobré stínování, třeba i každé stéblo trávy či keř mají svoje měkké stíny, něco podobnýho jsem viděl třeba v BF 2042 na vegetaci, ale musel jsem zapnout raytraced ambient occlusion, což zní víc žůžově.
Plague Tale ale nejede na UE5, ne? Co jsem dohledal, tak mají svůj engine.
RTX ešte len príde a hra beží na Zouna Engine, ich vlastnom
Spíš je to hra, která ukáže propracovanou grafiku i bez toho podělaného ray tracingu a já jsem za to rád. Chci už podobné hry v budoucnu na unreal enginu 5,cryengine 5 a dalších next-gen engine, protože call of duty, battlefield s ray tracingem nepovažuji jako něco náročného. Nějaké podělané stíny a odrazy za cenu 50FPS.
Poslední hra z které jsem byl já graficky fakt nadšený bylo Metro Exodus od té doby nic, až možná u toho A Plague tale jsem si řekl, že je to hodně pěkné.
On ani Spider-Man, Witcher3, Crysis furt je tu dost her, které jsou graficky pěkné, ale ve většině případů dostaneme takové průměrné enginy, který se tvaří jako next-gen s vysokými hw požadavkami.
Už, aby vyšel ten Crysis 4 a předvedl sílu Cryenginu na dalších 7-10 let.
máte pravdu ray tracing je blbost taky zaleži na procesoru hral jsem far cry 6 s RT a jede mi to na 75fps mam i7 10700F a rx6700xt měl jsem zapnute jenom odrazy ty stíny byly hnusné rozmazané ale ty odrazy vypadaji pěkně ve far cry 6 jinak ray tracing je nanic a taky se těšim na crysis 4 to bude síla cryenginu ! horši to bude pro ps5 a xbox ale na PC to pojede jak nic u PC verze se nebojim
To spíš může být také naopak. Spíš to pojede na konzolích a počítače se zapotí, jenomže to pochybuji, když tu jsou dnes upscalingy DLSS a FSR. To by to museli vydat nativně s Ray tracingem bez DLSS.
jo ? až vyjde crysis 4 uvidime kdo se bude smát zajimave že crysis 2 a 3 na konzolich nemaji ray tracing proč ? protože máte slaboučky hardware dvojka a trojka jsou naročnějši díly
Slaboučký to jako zrovna nemám no…
Když vyšlo Crysis 3, tak ještě několik let nebylo o RT v herním průmyslu ani zmínky.
Raytracing je reálné zpracování světla. Plague Tale samozřejmě využívá raytracing i nyní – ale jeho offline variantu, kdy osvětlení je „baked“ do textur. Díky tomu vypadá tak skvěle, ale jde o statické řešení – neumožňuje dynamickou změnu dne a noci a dynamické osvětlení obecně. Raytracing tak jak ho dokázala zrealizovat nVidia přináší tuto kvalitu i do realtime, kdy je možné mít reálně vypadající scény i v dynamicky se měnícím světě. Je to dost zásadní přínost 3D grafice, v podstatě její zlatý grál.
Asi závidí. Nepřekvapilo by mě, kdyby to pokračování Kingdom Come bylo po vizuální stránce o level níž než moderní produkce. Přece jenom v Deep Silveru nemají tolik prostředků jako jiné větší společnosti. Ono ostatně i to první KCD není žádná sláva. Ta hra je celá taková prkenná a neohrabaná, jako by vylezla ze zadku tvůrcům Gothicu. Nehledě na ty strnulé obličejové animace, které by si i o osm let starší Mafia II namazala na chleba.
KCD není žádná sláva? To jako vážně? Na čem to hrajete? Pokaždé když to zapnu tak se kochám jak to vypadá krásně. Vždyť je to úplně jiné, než barevný Horizon, nebo Zaklínač3 třeba. Rozhodně nezávidí
Je to jejich nejhezčí hra, určitě se nemají za co stydět. Ale dle mého subjektivního názoru to na TOP hry nemá.
Vzhledem k tomu, že na tom pracovala jenom část týmu a mělo to menší rozpočet než všechny ty Resident Evily, Last of Usy, Horizony nebo Tomb Raidery, tak si myslím, že to opravdu vypadá hodně dobře.
No a?
Označuje to za nejkrásnější hru všech dob s nejlepší výtvarnou režií, tak snad to porovnává se všemi hrami, které kdy vyšly. Počet vývojářů by přeci neměl hrát roli.
Ta hra vypadá skvěle, ale za „nejkrásnější hru všech dob“ bych ji osobně taky neoznačil.
Přesně tak, nejkrásnější hra všech dob, to pro mě není. Ale hru nehejtím, chill
S HDR je to prepaleny (vyzrany, kostrbaty prechody, v oblicejich ztrata jemnejch prechoduatd.) hlavne v iluminaci, ikdyz to stahnu na minimum, a to mam nadstandard projektor, kterej jinde slape v pohode.. v SDRku nadruhou stranu nemastny, neslany
Projektor? Hraju na OLEDu a hra vypadají skvěle, zvláště v tmavých částech (přechody do naprosto vypnutých pixelů, žádná šedá) a při západu slunce apod. Je pravda, že highlighty jsou krapet přepálené, kde moc OLED neexceluje (nižší max jas) a ingame kalibrace problém nevyřeší, protože tu je jenom jeden posuvník jasu a žádné info o svítivost apod.
Nevim.. na monitoru za 20 a projektoru za 40 to vypada ve srovnani s cimkoliv jinym proste divne… asi mam neco dodrble v nvidia panelu
Hlubokou cernou na projektoru neresim – prednost dam detailum a 100″ uhlopricce
Ty prepaly sou v tyhle hre desivy a ovladat se da ve hre max globalni jas (posuvnik vlevo a mam uplne vyzrany stredni tony) v HDR bez moznosti uprav luminace, bile a strednich tonu.
Popravdě ten „monitor“ mi stal 40k, ale kupoval jsem ho hned jak vyšla tato řada (už je starší LG CX) a chtěl jsem menší 48″ i když byl dražší a větší byl 55″ za 35tis. Dneska je to levnější, ale obrazově se to zas nějak neposunulo, co se týče max svítivosti u OLED technologie.
Prechody do vyplych pixelu, zadna seda… tohle je proti principu HDR… Zakladnim kamenem jsou prave rozdilny density cerna/seda/bila, ktery ziskas pouze HDR kompilaci snimku… to ze tam nemas sedy tony je zasadni technickej problem a prepaly sou dany prave tim, ze z nejakyho duvodu (asi sw/engine/implementace HDR) dochazi k orezani rozdilu
Tam není žádná informace, tak to nic nezobrazuje, někdy je problém u OLEDu že ten engine nevyužije přímo 0-0,1 nits, prostě v těch katakombách jsem se kochal nejvíc nebo mise, které se odehrávaly v noci. Kalibraci mám nastavenou od 0-800 nits podle panelu a používám HGiG. V SDR je právě problém, že mi zobrazuje taky úplnou černou, ale žádné detaily a je to celkově jak se stáhnutým kontrastem bez hloubky, ale celkově na OLEDu stejně vypadají hry o dost hůře v SDR, i když má hra špatnou implementaci HDR, tak je to pořád dost jiné a lepší jak obyč SDR, alespoň na OLEDu to tak mám.
Na dataci mam nejaky 1200-1400 nittu na platne s gainem 1.1 Cerna je tak cerna jako je tma v mistnosti 🙃
No chtel sem se zeptat jestli hrajes na pc nebo konzoli? Na pc mam s tim HDRkem obcas problemy – nevim, jestli je to winama atd.
Nejlepsi zkusenosti s HDR s luminaci atd. funguje na ps5. Zapnu hru na pc a totozna hra na ps5 vypada vzdycky lip.
SDR je pro zobrazovadla nad 600 nittu mrtva vec. Defakto je u HDR nejdulezitejsi hodnota svitivosti a barevnej gamut zobrazovadla.
Jinak moncek mas fajn!