God of War Ragnarök se nezadržitelně blíží a nedávná novinářská preview odhalila i některé ne tak docela pozitivní skutečnosti. Podle herního novináře Gena Parka má hra řadu zamaskovaných „nahrávacích tunelů“ spojených s odsouváním různých předmětů (kamení, trámy) či protáhnutí se úzkou skulinou, jež vyloženě evokují dojem, že byla navržena primárně na PlayStation 4. Ve výsledku to tak zřejmě i bude, protože konzole z roku 2013 by jen těžko zvládala držet krok s titulem postavený primárně pro novou generaci, a tak bylo nutné sáhnout k ústupkům pro obě generace.
God of War Ragnarök je podle Parka labutí písní staré generace konzolí. Vypadá na ní opravdu úžasně, problém však tkví v tom, že možnosti PlayStation 5 využívá jen z části. Pokud by jela pouze na novém železe, tak by bylo hráčům obdobně jako v Ratchet & Clank: Rift Apart, dáno k dispozici méně rozkouskovaných částí, díky čemuž by hra dostala ještě plynulejší spád. Na druhou stranu se ale majitelé PS5 konzole mohou radovat, že jim God of War Ragnarök nabídne rovnou čtyři grafické režimy, ve kterých si budou moci akční adventuru zahrát.
Ragnarok has so many “slide through the crack in the wall” loading screens just in the intro and first area alone. Game is gorgeous, but the PS5’s true potential remains untapped for now. https://t.co/0GLyRIBCY0
— Gene Park (@GenePark) October 21, 2022
Docela smutný, tak na co tu PS5 dělali 😁.
Už aby to vyšlo. Vývojáři ze studia SIA Santa Monica udělali neskutečný kus práce
Takže, pokud to chápu, tak nemá smysl si kvůli tomu kupovat PS5 a stačí že si to zahraji na PS4, že rozdílů tam bude minimálně. (neberu rozlišení a plynulost)
Oba jmenované jsou zásadní rozdíly, ale ano – PS4 to rozjede bez nějakých kritických potíží.
Mě jde o to, že tenkrát, když vyšla nová generace konzolí (Xbox one) tak na něj vyšla Forza Horizon 2 a soubežně i na Xbox360. jenže na 360ce to byla diametrálně odlišná, zabugovaná hra, a to nikde nebylo uvedené (osekané rádiové stanice, auta, i mapa)
Takže nepředpokládám že u GoW tohle nebude, proto zminuji jen to rozlišení a plynulost, což me v zásadě nějak netrápí, vzhledem k tomu, že by to byla letos první nová hra, co bych hrál.
Forza byl nextgen titul, který násilně vydali i na x360. Ragnarok je nadesignován pro PS4. Vše podléhá výkonu minulé generace. Rozlišení, plynulost, loadingy a samozřejmě vymoženosti spojené s PS5 ovladačem budou jediné rozdíly.