To že bude mít Diablo 4 otevřený svět, víme už prakticky od samého počátku. Jeho podoba však nebyla tvůrci dosud specifikována. Až do dnešního dne, kdy se o ní rozpovídal generální ředitel Rod Fergusson spolu s vedoucím vývoje Diablo 4 Joem Shelym v rozhovoru pro IGN. Podle nich se hráči mohou těšit na velkou míru svobody s jistými limity, jež mají být spojené s větveným příběhem.
Sami tento připravovaný formát komentují takto: „Jednou z obav, že když dáme ‚otevřený svět‘ do velkého neonového nápisu a začneme na něj blikat, je to, že lidé mají takovou tu představu o Breath of the Wild typu: ‚Aha, je to naprosto organické a můžu jít kamkoli a dělat cokoli a nakonec si na to přijdu sám‘. Takový náš příběh ve skutečnosti není. Náš příběh umožňuje nelinearitu, ale je tu příběh. Chtěli jsme mít začátek, prostředek a konec. Chtěli jsme začít na určitém místě, chtěli jsme na určitém místě skončit.“
V praxi to má znamenat, že příběh v Diablo 4 sice bude hrát velkou roli, avšak hráč si má mít možnost vybrat, v jakém pořadí absolvuje jeho hlavní pasáže. Krom primární dějové linky tu nemá scházet ani hromada vedlejších aktiv běžné pro otevřený svět, na což Fergusson sám upozorňuje: „To je na otevřeném světě to hezké, je tu spousta vedlejších úkolů, ve světě je spousta věcí, které můžete jít dělat a které nejsou na zlaté cestě kampaně.“
Diablo IV's game director Joe Shely and Diablo GM Rod Fergusson tell us about how ascending Diablo IV's World Tiers – or difficulty levels – opens up new gameplay, new gear, and fearsome boss encounters. pic.twitter.com/jJ5SgLGSWD
— IGN (@IGN) November 13, 2022
Těšit se tím pádem můžeme na to, že v Diablo 4 dostaneme klasický formát otevřeného světa, se kterým pracují i jiné akční RPG. Nabídnuta nám bude svoboda, tak i jistá podoba vedení, jež je něco, co komunita často nevědomky žádá, o čemž Fergusson hovoří takto: „[Hráči] říkají, že chtějí otevřené světy a svobodnou volbu. Ale také chtějí, aby jim někdo řekl, kam mají jít.“
Jakým způsobem je svět Diablo 4 zpracován, zjistíme už příští rok, kdy by měla hra dorazit na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S.
Když je možnost volby vybrat kterej act pojedete nejdřív tzn že enemies se budou škálovat s levelem hráče?
Ano je to tak, je tam plno mist po jejichž dokončení padne truhla, uberboss kill, jeskyně atd atd