Vývojáři ze slovenského studia Blind Rabbit zveřejnili první záběry z hraní chystané městské akce Svätý Martin. Nová ukázka navazuje na starší trailer, který autoři zveřejnili měsíc zpátky.
Zástupci studia uvádí, že tento projekt původně neměl být plnohodnotnou hrou. Primárně vznikal jako vedlejší projekt, který měl sloužit jako učební pomůcka pro osvojení Unreal Enginu 5. Nakonec však dle slov autorů nabral větších rozměrů, takže se ho nakonec rozhodli ukázat lidem.
Při pohledu na výše přiložené záběry z hraní je však nutné myslet na to, že jde stále v zásadě o prototyp, za jehož vývojem stojí z velké části jediný člověk. Řada podstatných herních mechanik je však k vidění už nyní. Vývoj hry můžete podpořit prostřednictvím Patreonu.
Kromě hry Svätý Martin aktuálně na Slovensku vzniká titul Vivat Slovakia, který se rovněž inspiruje slavnou sérií Grand Theft Auto od Rockstaru.
Nah..
Za mě dobrý. Je jasný že to pozlátko přijde až jako poslední ale na práci jednoho člověka nebo i malého týmu je to dost působivý. Oproti tomu českému a druhému slovenskému dílu je tohle někde docela jinde. Ale zajímalo by mě jestli je to build nebo to hraje v editoru.
Výborný záber je v čase 3:44 „Zaby tvoj ciel“ xD
Tak mu tam chybí diakritika no… „Žáby… tvoj ciel“. Kwak.
Kolik na tom dělá lidí? Googlil jsem to studio a kromě nějaké mini FB stránky jsem nic nenašel.. To si vývojáři ukousli docela velké sousto, pokud na tom nedělá aspoň padesát lidí..
V článku – „… jde stále v zásadě o prototyp, za jehož vývojem stojí z velké části jediný člověk“.
Ale samosebou typkoj preju, aby tim „megalomanskym“ projektem oslovil poradnou skupinu blaznu jeho razeni a vec dotahl s nima. V opacnym pripade, at od toho da ruce pryc, je to prilis velky sousto – potrebuje grafiky, animatory, 3d designery, programatory, scenaristy… tohle jeden clovek neni schopnej zvladnout v dostatecny produkcni kvalite.
Smysl maji mensi projekty s nejakou vizi, jednoduchym konceptem na par desitek minut, kde se projevi kreativity danyho autora a ne derivaty zabehlejch znacek, ktery maj prostredky na vyvoj a schopnosti vse poslepovat tak, ze celek pusobi funkcne, hladky prechody, strihy mezi scenama, upraveny enginy atd. Tohle se neda obejit nicim a uz vubec ne zapalenim pro vec jednoho jednotlivce, bohuzel.
Náhodou moc pěkný 👍
Tak toto hovno tak maximalne zadarmo a to jeste buhvi jestli… fuj
Co to je?
Necht velke open worldy delaji jen velka studia…
Je až s podivem kolik nadšenců se na naší ČSR scéně pouští do složitých, (polo)otevřených světů a polovina z nich nečítá ani 10 vývojářů. Já tomu na jednu stranu fandím protože je jasné, že se to dělá z vášně ke hrám a ne pro peníze. Jo, borce to prostě baví. Ale myslím, že by se mělo začít s něčím menším a lépe zvládnutelným, obzvláště když je na to člověk sám. No, každopádně, hodně zdaru.
Chtělo by to aspoň 5 let vývoje, motion capture oblek, desítky talentovaných lidí a možná by z toho něco mohlo být!
Upřímně tohle vypadá o trošičku líp než ten Vivat a jsou tam docela zajímavý mechaniky, takže kdyby tady pan Králik měl k sobě tým lidí co uměj dělat hry a hezkej art, tak by to mohla být působivá gta akce z rukou slováků, takže přeju úspěchy na crowdfundingu a aby z toho něco vzniklo.
Úžasné jaké všechny pluginy se dají do UE5 z Marketplace stáhnout.
Táto hra je skôr zaujímavá svojou mapou, ako hernou náplňou. Martin je celkom známe mesto pre Slovákov, v 19. storočí bolo centrom národného obrodenia v Uhorsku. Sídli tu Matica slovenská, Slovenská národná knižnica, takže sem chodia exkurzie zo škôl. Pri vzniku ČSR dokonca „hrozilo“, že Martin sa stane hlavným mestom, avšak oslobodenie Prešporku a jeho pričlenenie do Československa to zmenilo. Mesto má takisto dvojo kasární, pričom obe dnes slúžia ako výukové školy pre všetkých nových rekrutov do OSSR, to sú ďalšie tisíce ľudí, ktoré mesto veľmi dobre poznajú. Tiež som v Martine býval asi pol roka a čo si pamätám, tak hra vyzerá byť vymodelovaná 1:1.
Nikoho nezajima, jestli to je z trprdelnich xy nebo velkomestskych yx z cobolie…. tady jde o ten ‚catching’…. a z te pre a-b-c-d-xy verze jsem jej vubec nechytl….