Společně s představením grafických karet Lovelace oznámila Nvidia také Portal with RTX – remaster, který do této slavné hry od Valve přináší vylepšenou grafiku a podporu ray tracingu. Nyní jsme se dočkali nové ukázky a také data vydání, jež je už opravdu blízko.
Portal with RTX totiž vyjde už příští čtvrtek 8. prosince, přičemž pro všechny majitele původní hry bude k dispozici zdarma. Kromě data vydání byly zveřejněny také systémové požadavky, které jsou až nezvykle vysoké.
Abyste si zahráli alespoň na 30 FPS ve FullHD, budete potřebovat alespoň RTX 3060 se zapnutým DLSS. Pro 60 snímků za sekundu už je doporučena RTX 3080, a to opět se zapnutou technologií DLSS. Pokud plánujete hrát v rozlišení 4K, Nvidia doporučuje použít RTX 4080 a k tomu technologii DLSS 3.
PathTracing (aneb raytracing „všeho“ a na sílu) je prostě příliš náročný na současný HW. Jedná se o věc budoucnosti, která mainstreamem jentak nebude. Ale aspoň jde krásně vidět, co to udělá s HW nároky, když se bavíme o plnohodnotném Raytracingu (a ne pouze RTX louže nebo v lepším případě RT Global Illumination). A to ještě ve hře, která se většinou odehrává v malých bílých interiérech, kde skoro „nic“ není. Teď si představte moderní hru na PathTracingu… Tohle ale nevidím jako něco, kam se v budoucnu ubírat.
Cesta podle mě bude spočívat v SW řešení RTX (nebo nějaký HW/SW hybridu), které bude dostatečně dobré a nebude tolik zatěžovat HW. Jsem zvědav na Lumen v UE5 (nebo jak se tomu říká). Jediné tak se může Raytracing stát více mainstream. A dokud konzole a midrange grafiky (i ty od AMD a Intelu) nebudou v pohodě stíhat vykreslovat plynulý obraz v režimu Raytracingu, tak se stále bude jednat o technologii pro nadšence s výkonnými sestavami a ne něco standardního.
Každopádně jako Tech Demo dobrý a těším se, až to zkusím. Očekávám počet snímků v řádů jednotek FPS.
Konečně využiji grafickou kartu za 35 000
Tak aspoň sis ten Provident nebral zbytečně…
Tady je krásně vidět jak je dnes technologie Raytracingu v podstatě zbytečná, předběhla svoji dobu. Hardware na to jednoduše ještě nemá. A musí se to suplovat upscalovacími technologiemi DLSS a FSR i za cenu zhoršení kvality obrazu, aby to jakž takž jelo.
Dobře udělaná rasterizace vám udělá 80-90% toho co raytracing a nestojí vás to 50% a více výkonu. Ale zase jako technologické demo proč ne.
Si trochu kákli teda…
spisovně se říká: „defekovali“
30 FPS na FHD s kartou za 10k na 15 let starou hru. Ach jo.