Aktualizace: Microsoft na svých oficiálních stránkách potvrdil, že High on Life překonalo hned tři rekordy služby Xbox/PC Game Pass. V první řadě jsme se dozvěděli, že žádnou jinou letos vydanou hru nehrálo v Game Passu tolik hráčů, jako právě High on Life.
Z pohledu third-party titulů se dokonce jedná o nejúspěšnější titul od vydání spuštění samotného Game Passu. Stejné prvenství si High on Life odnáší i v rámci čistě singleplayerových titulů.
Původní zpráva:
Vývojáři ze studia Squanch Games vydali minulý týden akci High on Life. Na hře je dobře patrný rukopis Justina Roilanda, který se jako spoluautor podepsal pod známým kresleným seriálem Rick and Morty. Sázka na humor, mluvící zbraně a odlehčenou hratelnost očividně vývojářům vyšla.
Že titul zaujal opravdu velké množství hráčů, naznačuje hned několik ukazatelů. Například v přehledu nejvýdělečnějších her na Steamu za uplynulý týden se High on Life umístilo rovnou na prvním místě a nechalo za sebou například poslední Fifu i Call of Duty.
Novince od Squanch Games se minimálně stejně dobře daří i na Xboxu. Herní analytik s přezdívkou Benji-Sales na svém Twitteru poukázal na to, že High on Life uzmulo první místo i v seznamu nejpopulárnějších her v Game Passu, kde byla hra k dispozici už v den vydání.
Benji-Sales si je dokonce poměrně jistý tím, že žádná jiná letošní hra nezaznamenala v Game Passu úspěšnější start. Kromě prvního místo mezi hrami v Game Passu stojí rovněž za pozornost, že jde aktuálně o třetí nejhranější hru na samotném Xboxu. High on Life tak porazilo i tradiční multiplayerové velikány v podobě GTA V, Apex Legends nebo Owerwatch 2.
High on Life has passed Grand Theft Auto V to reach the Top 3 Most Played Game on Xbox
The only 2 games with more players are Call of Duty Modern Warfare II and Fortnite
Not gonna lie, can't believe what I'm seeing. Just an absurdly strong performance for a single-player New IP pic.twitter.com/kMd77Hgcfu
— Benji-Sales (@BenjiSales) December 20, 2022
Na čistě singleplayerový titul a novou značku od dosud neznámého studia jde o překvapivý úspěch, který bezesporu neunikl pozornosti Microsoftu a dalších vydavatelů, jež by o případné pokračování nebo rovnou celé studio Squanch Games mohli projevit zájem.
High on Life je k dispozici na PC (Steam), Xboxu One a Xboxu Series X/S.
stoji za vyzkouseni. vybornej humor. parada.
Asi tak na dva tejdny, Po Novém roce bude bude vše při starém.
Docela překvapení že hra kterou si můžete zahrát zdarma s předplatným je na stejné platformě zároveň nejprodávanější na steamu za plnou cenu. Každý si opravdu najde to své. Game pass mám ale nechystám se to hrát ale je fajn vidět že originalita ještě neumřela. Hlavně letos kdy vycházela kopie kopie za kopií kopie a glorifikovaná DLC jako na běžícím pásu takže jí bylo opravdu hodně málo. I když v tomhle případě to není nic pro mě.
Jo jediná hra co závidím že není na Ps miluju rick and morty a tohle je prostě to a samé hlavně knifey nejlepší zbraň
Myslím si, že úspěch High on Life je zasloužený a je v něm vidět spousta úsilí. Přestože se mi nelíbí jistá vulgárnost ve hře, nelze než uznat, že jde o hru velice originální a v mnoha ohledech detailní, kdy si tvůrci dali práci a hra velmi často vybočuje ze zajetých kolejí či jde proti klišoidním žánrovým konvencím. Nebojí se dokonce ani sklouznout k doslova fekánímu humoru, který ale až tak nebije do očí, protože zapadá do nadsazeného konceptu hry. Spousta věcí, která zde funguje, by v jiném kontextu / jiné hře působila nepatřičně, ale zde se povedlo autorům namíchat celistvý a stylově zapadající mix.
Nápaditých prvků je opravdu spousta a je těžké vyjmenovat je všechny, ale alespoň namátkou … NPC má k vám proslov a vy nečekáte, až jej dokončí, ale otočíte se, abyste se porozhlédli kolem nebo šli pryč a v tom NPC přeruší svů proslov a oboří se na vás, „hej, ještě jsem neskončil“. Anebo jste třeba v domě, který si prohlížíte a NPC vedle vám poskytne výklad k tomu, na co se díváte. Nebo filmy v televizi … Ve hře je několik ukázek filmů (asi 3), které se vysílají v televizi a trvají každá zhruba 20 minut. Jde o filmy z 90. let a ty filmy jsou tak špatné, až jsou vlastně dobré a člověk má až chuť se podívat, jaké šílenosti mu v jeho filmotéce doposud chyběly. Nebo zajímavý kontrast toho, jak je hra velice upovídaná a přitom je hlavní hrdina „němý“, pouze vybírá dialogové možnosti a většinu komunikace obstarává „živá zbraň“.
High on Life je jedinečná a originální, ale právě proto si nemyslím, že by mělo vzniknout pokračování. Právě takhle se jedinečnost a originalita her ubíjí. Někomu se povede exaktně trefit do přesně odhadnuté receptury, která funguje a nikdo jiný ji dosud nepředvedl, všimne si toho nějaká „továrna na masovou výrobu“, studio koupí a začnou dělat to, co je jejich podstatou – „masovou výrobu“. Myslím si, že kouzlo High on Life je právě v jeho neotřelosti, která bude tím menší, čím více pokračování vznikne.