Akční adventura Horizon Forbidden West od vývojářů ze studia Guerrilla Games se zařadila mezi nejvýraznější tituly uplynulého roku. Hra však minimálně v rámci jednotlivých oceněních za nejlepší titul roku zůstala lehce ve stínu Elden Ringu a God of War Ragnarök.
Díky nově uniklým záběrům z alfa verze, se můžete podívat na to, jak hra vypadala zhruba 2 roky před svým vydáním. Přiložené materiály pocházejí z verze pro PlayStation 4 a ukazují příběhové animace i samotný gameplay. Ačkoli z podobného úniku vývojáři nadšení asi nebudou, tak se jedná o zajímavý vhled do rané verze jedné z nejlepších her loňského roku.
Níže se můžete podívat na trojici samostatných videí. Zbylé části několik posledních dnů v pravidelných intervalech zveřejňuje na Youtube uživatel s přezdívkou Robby JVC. Na akci The Game Awards jsme se dozvěděli, že se Horizon Forbidden West 19. dubna dočká příběhového rozšíření s názvem Burning Shores. Toto DLC ale bude na rozdíl od základní hry k dispozici pouze hráčům konzoli PlayStation 5.
Celkem by mě někdy zajímaly i ty rozpočty jednotlivých her. U Horizonu zero dawn sem našel na netu 45M v eurech bez reklam čili asi těžkej profit
Problém je, že tyhle hry jsou už tak drahé na výrobu, že prodat 10 milionů je málo.
A tak se Sony už možná těší, jak se zahojí na multiplayerové variantě, kde bude prodávat season-passy a oblečky.
P.S.: Zajímavější by bylo vidět, jak dva roky před vydáním vypadal první díl. U druhého se dá čekat, že prostě vypadal jako dodělaný první díl, na kterém se stavělo. Vím, že pár krátkých záběrů (roboti byly jen krabice) bylo zveřejněno.
O prodejích ani ťut zajímavé =)))
Pravda, ale asi bych je nepodceňoval – jednička nakonec prodala 20 milionů kusů.
Je ale pravda, že její hlavní konkurence v té době (Zelda) vyšla na jiné platformě, zatímco Elden Ring se s dvojkou Horizonu „popral“ přímo v jejím rajónu
Podle mě je to bída a to sem bral speciálku a zplatinoval sem to. Ale na psprofiles má ta hra víc hráčů jak Ragnarok čili je otázka co je bráno jako úspěch a co ne…
Klidně to mohlo prodat 7 mega ale může to bejt bráno jajo fail. Se podívejte na Days gone. U TLOU2 se prodalo 10M a prej i s reklamou to stálo 360M a nezaplatilo se to…
P.S. na profiles má hra 83K hráčů na PS5 a Ragnerok 54k čili asi tak…
Zdar, pokud se prodalo 10M kopii a hra stála řekněme cca 40$ v průměru, tak se to určitě zaplatilo. :))
Problém v jakémkoliv podnikání ale je, že pouhé „zaplatilo se“ nestačí. Produkce musí vygenerovat i potřebný zisk. Je sice fajn, že se čtyři roky dělalo a pak nám to (zpětně) zaplatilo výplaty, ale protože není zisk, tak si musíme buď zase půjčit na úrok a nebo se prostě rozejdeme každý svou cestou. A protože Sony má možnost peníze na X let investovat do rozličného „podnikání“, snadno si spočte, že jí to za nízký zisk nestojí.
A proto se dělá multiplayerová varianta.