Akční survival horor The Callisto Pootocol před vydáním poutal značnou pozornost. O hře s mluvilo jako o duchovním nástupci série Dead Space, samotný vydavatel v podobě společnosti Krafton dokonce hovořil o prvním AAAA hře. Následné recenze a reakce hráčů ale ukázaly dobře patrné nedostatky, které navíc doprovodila rozporuplná optimalizace. Výsledkem byly lehce nadprůměrné recenze, které se v součtu dle agregátoru Metacritic pohybují těsně pod hranicí 70%.
Nově zveřejněné informace korejské agentury Yonhap navíc odhalují, že hra nenaplnila očekávání ani z hlediska prodejů. Informace pocházejí z několika různých společností, které se zabývají obchodování s cennými papíry. Podle společnosti Samsung Securities očekávalo vydavatelství Krafton, že se The Callisto Protocol podaří dosáhnout na 5 milionů prodaných kusů. Vzhledem k současným prodejům by ale hra měla do konce letošního roku dosáhnout na „pouhé“ 2 miliony kopií.
Obdobný názor sdílí rovněž společnost Korea Investment & Securities, která prodeje hry ke konci letošního roku odhaduje na 2,1 milionu kopií. Vývoj hry a její marketing měl přitom stát 200 miliard korejských wonů, což v přepočtu činí zhruba 162 milionů dolarů. Aby se hra zaplatila, tak by musela prodat původně odhadovaných 4-5 milionů kopií. Vzhledem k aktuálním statistikám a výhledu pro letošní rok je tato meta hodně daleko a její dosažení se v dohledné době zdá být jako velmi nepravděpodobné.
Vývojáři ze studia Striking Distance aktuálně pracují na dodatečném obsahu, který by měl přinést například hardcore režim, new game plus nebo nový příběhový obsah. Bližší informace o The Callisto Protocol můžete načerpat prostřednictvím naší recenze.
Mám rozehráno a jsem asi někde v polovině a ono to prostě není nic extra no.
Soubojový systém mi přijde zábavný, ale když se na vás vynoří větší skupinka nepřátel, tak se stává frustrujícím. Technický stav je pak kapitola sama o sobě.
Rád zahraju až bude v gamepassu, bundlu nebo epigu, jinak ne.
Já zrušil předobjednávku, hodně mě naštval obsah Season Passu. No a myslím že jsem udělal dobře optimalizace na PC ze začátku nic moc. Teď zas nemám na hraní čas. Koupím až budou všechny DLC venku.
Technicky nezvládnutý start i nyní stále v neodladěném stavu, podpora hlavně na straně AMD, vysoká cena a hra, která ničím nepřekvapí. Nejen po grafické stránce se mi tedy mnohem více líbili o rok starší Strážci galaxie, na ně se fakt pěkně koukalo, tady mi to od poloviny hry přišlo stereotypní po všech stránkách, nevyužitý potenciál, který zdaleka nedosahuje kvalit Dead Space. Za mě spíše zklamání o které si tak trochu tvůrci řekli sami.
Nová značka plus technické problémy při vydání bohužel udělaly své. Navíc co si budeme nalhávat hororový žánr to nemá vůbec jednoduché. Třeba zrovna Dead Space 2 prodal „jen“ 4 miliony kopií. A byl pro EA taky zklamáním. Hororovky jsou v tomhle prostě zakleté. Pokud nemáte silnou značku ale i s tou to někdy bývá sázka do loterie…
Až bude hra hotová, summer 2023, tak koupím.
Tak podle všeho ani samotná hra nenaplnila očekávání, takže se slabším prodejům asi nelze divit. Bohužel velká herní vydavatelství si to přeloží tak, že o vysokorozpočtové herní horrory není zájem Tak snad to aspoň Dead Space remake zachrání.
Krasna grafika to nezachranila. Bohuzel. Zrovna to hraju a furt umiram, neumim tou packou uhybat a skoda za na xboxu nejdou premapovat tlacitka, chtel jsem si to prave namapovat presne jako v DS
Callisto Protocol nenaplnil očekávání hráčů?
Špatně optimalizovaná hra s těžce podprůměrným combatem. Já bych to i dohrál, ale ten combat byl neskutečně frustrující
Doufam, ze se to ani nezaplati. Takova drzost vydat to v takovym stavu. Bohuzel ovecky opet slepe predobjednavali, ti si to zaslouzi.
Ovecky vzdy kazili a budu kazit vsetko
Dalo seto čekat kopie dead space jenže na dead space to nemá a kor když tento měsíc vychází remake 1 dílu