Larian Studios patří v současnosti mez jedny z nejpozitivněji vnímaných herních společností. Vzhledem k tomu, jaké projekty má studio za sebou, se nelze příliš divit tomu, že má komunita tyto vývojáře opravdu v oblibě. Po oznámení toho, že Baldur’s Gate 3 dorazí pouze na PC a PlayStation 5 byla určitá část hráčů rozmrzelá myslela si totiž, že došlo podobně jako u jiných vývojářských týmů k předplacení exkluzivity, jež minimálně dočasně znemožní určité hráčské skupině si hru zahrát na své oblíbené konzoli. Realita je však nakonec jiná.
Studio totiž přišlo s oficiálním vyjádřením, v jehož rámci vyvrací spekulace o exkluzivitě a uvádí toto: „Setkáváme se s různými interpretacemi toho, co to znamená, proto jsme chtěli tuto informaci blíže objasnit. Xboxovou verzi Baldur’s Gate 3 máme ve vývoji již nějakou dobu. Při vývoji portu pro Xbox jsme narazili na několik technických problémů, kvůli kterým si nemůžeme být stoprocentně jisti jeho oznámením, dokud si nebudeme jisti, že jsme našli správné řešení – konkrétně se nám nepodařilo zajistit, aby kooperace na rozdělené obrazovce fungovala na stejném standardu na Xboxu řady X i S, což je pro nás podmínkou pro dodání.“
Na vině je tím pádem primárně fakt, že vývoj portu pro Xbox neprobíhá bez potíží a tak pravděpodobně dorazí až nějakou dobu po vydání verze pro PC a PlayStation 5, k němuž dojde 31. září.
So – the only reason we didn't announce an Xbox version is because we're not ready for it yet. Has nothing to do with exclusivity. More details here https://t.co/FC0juT5qBM
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) February 24, 2023
Viktor Bocan to pěkně glosoval v podcastu č. 161 Modrák and friends – predikce do nového roku – series s by měli konečně zrušit, brzdí všechny.
Anebo za mě aspoň konečně přiznat, že je to minulá generace převlečená za současnou a zrušit podmínku, aby hra musela jet na X i S.
Protože Xbox je shit se jim nedivím hlavně nechápu kdo dneska hraje na Tv půl na půl že to tak řeší
Podívej se na It takes Two a rozšiř si obzory příteli
Řekl bych že těch „problémů“ bude jen přibývat. Jak budou hry stále náročnější a XB S stále více pozadu. Nevím co s tou konzolí chce MS do budoucna dělat. Protože pro vývojáře bude velká zátěž dělat hry pro obě platformy naráz. Hlavně když to ta druhá jen stěží rozdýchá. Některé hry z toho důvodu můžou vyjít jen na PC a PS5. Aby nemusely řešit podobné problémy. Bude zajímavé sledovat jak se to vyvine.
Řekl bych, že se z XSS do budoucna stane prostě streamovací krabička pro cloud gaming.
Nějakou dobu se spekulovalo že bude extra Xbox na Cloudové hraní. Ale možná z toho sešlo. Tím pádem by mohl být XSS časem jen na Cloud.
Takže první hra která jde na XB do kopru jen kvůli existenci “S” verze, která už to přestává dávat
Však to je problém i u Sony měli jebat na ty staré sračky už před lety ale někdo si furt mastí 30fps a je happy
Jenže u Sony byla přetrvávající podpora PS4 způsobená nedostupností PS5. Xbox tenhle problém neměl, i v době největší krize byla čekačka na XSX kolem měsíce. Navíc Microsoft nemůže argumentovat stamiliony uživatelů předchozí generace. Prostě jejich podmínka, že všechny hry musí jet i na Sku je směšná a po vyřešení dodávek PS5 se to už na prodejích začíná extrémně projevovat.
„Jenže u Sony byla přetrvávající podpora PS4 způsobená nedostupností PS5.“
Tak to čekej 😂 Jde čistě jen o velký počet uživatelů, tedy i peněz 🤡