Zatímco některé exkluzivity na PC slaví úspěch určitým značkám už se tolik nedaří. Krásným příkladem úspěchu je bezesporu Marvel’s Spider-Man Remastered, jehož opakem po stránce tahu na branku se stal Sackboy: A Big Adventure. Můžeme se tu dlouho dohadovat nad tím, co může za malá čísla prodejů na počítačích u některých her. Zasáhnout širší publikum se však podle všeho nepovedlo třeba ani Horizon Zero Dawn. Právě jeho špatné přijetí a hlavně technický stav měl podle zdrojů streamera BaityBait vést k tomu, že došlo ke zrušení vyvíjeného portu Bloodborne pro PC známého též jako The Wild Project.
Ano, čtete správně. Streamer se k tomuto tématu vyjádřil takto: „Virtuos (Studio) zpackal PC port Horizonu a Sony muselo přizvat Guerrillu, aby to opravila. A Sony na oplátku zrušila PC port Bloodborne, který dělalo stejné studio.“ Pokud se jedná o skutečnost, je to velmi smutná zpráva, protože komunita na počítačích tento kousek vyhlíží už opravdu dlouho. Zda je tato zpráva realitou se dozvíme v následujících měsících.
A rumor says Sony nixed the Bloodborne PC port after the dev behind it bungled the Horizon Zero Dawn PC port. https://t.co/j1iB9CJsYb#Bloodborne #FreeBloodborne pic.twitter.com/8TPjHOWnzG
— PlayStation LifeStyle (@PSLifeStyle) February 24, 2023
Mě to přijde celé jako ryzí nesmysl, podle mě to brzdí Sony. Udělat port na PC je sakra jednoduchý. A proč?
Stejný engine a drtivá část assetů jako DS3.. Kdyby chtěli přidat reálně trochu lepší grafiku, stačí jim na to aktuální engine.
Stačí se podívat na DS3 Archstones, Champion of Ashes, oproti originálu výrazně lepší grafika, nebo nově lighting mod pro DS2, drtivá část her nepoužívá na plno engine, je sice pravda že jak se aktivují dynamické stíny tak optimalizace je pak dost špatná..
To bych neřekl že je problém tam. Třeba mě Horizon běžel dobře. Bohužel… problém je v tom že je to klasicky už brutálně přehypovaná bída. Myslím že problém bude jinde. Prostě tu hru z nějakého důvodu všichni opustili. Na PS4 je uživatelský mod na 60FPS a technicky jede celkem dobře i když ten výkon chybí takže není důvod proč hru nechat i na PS5 na 30FPS a nízkém rozlišení a přes to se nikdo nehlásí k tomu vydat patch nebo update. Co vím tak autor toho modu říkal pro EGamer že ten engine je rozbitý protože jeho ingame FPS nejsou synchronizované se zobrazovanými – jako když máte na hodinkách uvolněnou ručičku a její osička občas proklouzne tak neposkočí jak by měla – ale je to v desítkách milisekund. Takže se mi tomuhle tvrzení špatně věří. A jelikož to nejde od žádné autority tak k tomu ani nemám důvod.
Nevěřím, že se nedočkáme
Jj, určitě za to může technickej stav a ne to, že je to generická kopírka všech openwolrd her, určitě.
Prej generická kopírka 🤣🤡
Jestli to je pravda, tak ať ten port dají někomu jinému. Horizon mi šlapal ze všech PS her asi nejhůř, těsně za ním je Uncharted, ale zbytek her mi bežel velmi krásně. Pokud Sony není hloupé, tak vydání Bloodborne by rozhodně neměli zrušit protože je to momentálně nejvíc požadovaná hra a pokud tomu nasadí rozumnou cenu, tak v prodejích se to podle mě vytáhne na top 3 a klidně bych věřil, že by to bylo i na prvním místě.
Pokud to studio mělo problém naportovat na PC hru, kterou původně dělalo Nizozemské studio patřící přímo Sony, jaké asi problémy by mělo u hry, které dělalo Japonské studio, které spadá pod korporát Kadokawa. Asi to nikdo moc dělat nechce. Tady je jediná šance: Blue Point. Ale ti asi mají práce až nad hlavu. Navíc se teď asi specializují na zevrubnější předělávky starších her.
V tomhle nejsem moc zběhlý, nějak nevidím problém v tom, že hra spadá pod Japonce. Jde o to jak velké nároky a tlak by na ně vyvíjeli?
Bloodborne běží na interním systému From Software. Takže dokumentace psaná v japonštině a není to s kým konzultovat, protože Japonci se anglicky odmítají bavit… Ani se nedivím, že BluePoint to raději celé předělali (remake Demon Souls).
Aha. Tak to bych minimálně čekal, že Sony jim trochu domluví, aby se přizpůsobili a s portem jim pomohli. Přece jen to dělají hlavně pro sebe.
Sony nemá na From Software žádné páky. Ti jsou pevně usazení v Kadokawa korporátu a to není malá firma, která odsouhlasí cokoliv. Raději udělají nové hry pro jiného vydavatele (Bandai Namco), které jim přinesou zajímavější zisk než jen nějaký port. Sony by to musela patřičně zaplatit, a to jim asi za to nestojí — přece jen je teď Sony plné plánů na multiplayerové střílečky nebo na hry plné filmovosti. Navíc Bloodborne se kdysi dělal ve spolupráci s Japan Studio, takže komunikace mezi Sony a From Software šla přes lidi přímo v Japonsku. Jenže Sony své Japan Studio před pár lety zrušilo a lidi vyhodilo… Sony Computer Entertainment před osmi lety a nyní jsou už jiné firmy.
Osobně si myslím, že moc velké plány s portem Bloodborne Sony stejně neměla. Prostě to dala nějaké firmě, která to byla ochotna levně udělat. Pak ale Sony došlo, že by to spíš byla ostuda, a musela by do toho investovat mnohem víc peněz, a tak to v tichosti odpískala a asi to ani nepovažuje za nějakou velkou ztrátu.
Mne Horizon na PC šel bez závad. Bloodborne je v jakém enginu? Dark Souls III je na PC také bezproblémový.
Chybí vám slovo v hlavičce. Špatný technický Horizon.
Opraveno, děkujeme za upozornění
Odkdy se prodával špatně ? 2.4 milionů prodaných a technický stav nikdy nebyl špatný, na steamu se daří a díky úspěchu horizonu gow apod máme víc titulu na PC. Nepište sračky od nějakého streamera. Lidi to budou brát vážně.
no po vydání ten stav opravdu byl dost špatný, ale naštěstí to opravili
Technický stav hry byl objektivně špatný. V rámci prodejů se nejednalo o vyložený neúspěch, avšak kdyby se jednalo o bezproblémový titul, tak by mohl vydláždit cestu dalším projektům výrazně lépe.
Ti někdo sáhnul na modlu, ne? 🤡
Podle wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Nixxes_Software
dělalo opravné patche (pro PC verzi Horizon Zero Dawn) už studio Nixxes Software a ne Virtuos který udělal (zfušovaný) port.
Tak něco pravdy na tom bude.
Jsem tam nechal 51 hodin a nepamatuju si na špatný stav hry, ale třeba se pletu když to píšete všichni. I tak mi to přijde přehnané tvrdit že za to může horizon. Ale tak 100 lidí 100 názorů.