Half-Life má už svůj vlastní remake, to však neznamená, že si tuhle kultovní hru nemůžete zahrát s podporou moderních technologií. Kanál Digital Foundry vytvořil video, které světu ukazuje, jak vypadá hra, když jí podpoříte bezplatnou modifikací přinášející do ní ray tracing. A je nutno říci, že některé situace jsou díky jeho přítomnosti výrazně intenzivnější než když je tato funkce vypnuta. Kupříkladu světlo je daleko větším faktorem než kdy dříve.
Pokud se ale k aktivaci této modifikace přeci jen odhodláte, je nutné počítat s tím, že je dost náročná na výkon. Takže je třeba k jejímu rozjetí mít optimální sestavu, s horším strojem se vám totiž i léta starý titul může dosti zásadně sekat. Stáhnout modifikaci pro Half-Life můžete zde.
The original Half-Life now has a fully path-traced mod , delivering some fascinating upgrades. Here's @Dachsjaeger with the full report: https://t.co/l4ak5CIobQ pic.twitter.com/ERKBZygXbZ
— Digital Foundry (@digitalfoundry) March 11, 2023
Líbí se mi tato implementace RayTracingu, ale jsou tam věci, které to docela kazí.
Třeba přesvícená zelená břečka, čistá průhledná voda tam, kde v originálu byla hnědá ze stok, zbraně (hlavně ten Colt) mají nerealistické odrazy jako kdyby byly ze zrcadla a hlavně ta přehnaná volumetrická mlha v exteriérech (je to hnusný a nejde pomalu nic vidět).
Jinak ale dobrá práce. Je to většinou věrné předloze (v interiérech ) a narozdíl od některých AAA her, kde je RayTracing pouze z marketingových důvodů (kde jsou v lepším případě většinou pouze samý odrazy jako kdyby všechno bylo ze zrcadla, v horším případě žádný rozdíl v grafice), je to znát a má smysl mod aspoň zkusit. A v kombinaci s původníma texturama s vypnutý filteringem je to o to lepší.
No vyzkoušel jsem si to když to vyšlo, a je to stejný gimmick jak ten Quake RT.
Pořád nechápu smysl proč by tam Ray Tracing měl být.
Ale asi starší hry jsou jednoduché na implementaci, tak se tím někdo zabavil.