Už nějakou dobu se mluví o tom, že v Sony vzniká nový model konzole PlayStation 5, který by mohla vyjít ještě letos. Mělo by však jít jen o mírnou revizi, která bude levnější na výrobu a nabídne odnímatelnou mechaniku. Magazín Insider Gaming, stejný zdroj, který informoval i o revizi PS5, teď tvrdí, že je ve vývoji ještě jeden nový model.
Se zprávou přišel známý insider Tom Henderson, podle jehož zdrojů už Sony pracuje na PlayStationu 5 Pro. Zatím ale nezjistil žádné podrobnosti ohledně výkonu. Obecně se očekává silnější grafický čip a především výkon v ray tracingu, jenž u základního modelu není úplně ideální. Zda ale Sony plánuje použít GPU s architekturou RDNA 3, nebo jen nějakou vylepšenou verzi dosavadního RDNA 2, to zatím není jasné. Nabízelo by se také použití novější architektury procesoru, v PS5 je už překonaný Zen 2. Na druhou stranu bude důležité novou konzoli vyvážit tak, aby byla stále dostupná za normální cenu.
Podle Hendersona by mohla Pro konzole vyjít na konci roku 2024, ale samozřejmě se ještě okno vydání může změnit. Šlo by tak v podstatě přesně o prostředek aktuální generace, protože PlayStation 6 se očekává nejdřív v roce 2028.
EXCLUSIVE – PS5 Pro in Development, Could Release Late 2024https://t.co/Ia4tiGGPnk
— Insider Gaming (@InsiderGamingIG) March 14, 2023
Idealni kombinace kvalitni pc + ps5 (v zakladu)
Asi bych radeji uvital kompatibilitu PSVR2 s pc… tam by mela SONY cilit = zlatej dul!
Za 4 roky nová generace konzolí a to se tahle ještě ani pořádně nerozjela Nechápu proč furt vydávají crossgen tituly, to pak nemá cenu novou generaci ani pořizovat.
Minulou generaci konzolí jsem bez problémů zvládl se základní PS4 a věřím, že nyní si taky vystačím se základní PS5. Půlgeneračními upgrady se rozhodně nemíním strhnout. Pro někoho, kdo ještě nemá konzoli aktuální generace a má ji v plánu koupit, to jistě může být lákavé a logické jít rovnou do vylepšené verze.
Stejně to bude hlavně pro lepší výkon v těch RT modech. Pro někoho kdo už si i na konzolích zvykl na performance 60fps bezpředmětný, protože pochybuju že i v tý Pro verzi na to v RT modu plynule dosáhnou.
Nedosahnou, tomu vykonnostnimu progresu, kterej je u RT na pc kartach se budou vzdy jen dotahovat… otazkou je, co by se stalo, kdyby grafiky pro sony dodavala nvidia…
GPU pro Sony nebude nVidia dodávat, protože nVidia nemůže dodávat CPU s x64 architekturou. Kombinace CPU+GPU je pro odběratele cenově natolik výhodná, že Xbox a PS mají v důsledky téměř shodný hw. Stejnou strategii má i třetí do počtu – Nintendo, které má CPU+GPU od nVidie (CPU má ale ARM jádro).
Sony by mohlo od nVidie odebírat GPU jen tehdy, když by přešli na ARM architekturu v jejich CPU. To se samozřejmě stát může (udělal to např. Apple), ale netuším, jestli by se jim to vyplatilo. Snad kdyby Sony chtěla vyrábět energeticky méně náročnou konzoli (handheld)?
Má vůbec cenu vydávad ps5 pro když má dorazit až koncem roku 2024 neli 2025 a 2027 – 2028 má dorazit PS6
„… výkon v ray tracingu, jenž u základního modelu není úplně ideální“
Jakpak asi vypadá úplně ideální výkon pro ray-tracing?
Už několik měsíců pozoruji zvyšující se výskyt podobných blábolů v novinkových článcích.
Asi i proto mne baví vás číst. Zasměju se, zareaguju si, prima odreagování.
Asi moc nerozumím, co je na tom blábol. RDNA 2 je skutečně poměrně slabá architektura v RT výkonu, takže implementace RT ve hrách na konzolích je tím dost omezená, což je docela škoda. Zatím to ještě nějak funguje, ale za pár let už na to výkon nejspíš nebude stačit vůbec. Právě to je podle mě jeden z hlavních důvodů, proč má Pro konzole smysl i v této generaci.
Myslím, že naráží na to, že žádná grafika na trhu (ani 4090) nezvládá RT tak jak by si mnoho lidí představovalo.
Já teda nevim, ale kromě fakt blbě optimalizovanýho Witcher 3 RT mám 60fps ve všech RT hrách s RTX 3080Ti. Jistě, na nějaký 144hz voloviny to není, ale pro hraní na TV v 60ti je to v klidu.
Ve 4K? Bez hraní ve 4K PS5 Pro fakt propagovat nebudou. Nebo jestli budou malým písmem psát že s RT jen ve FullHD…no nevim. Bez FSR nebo DLSS se neobejdou tak jako tak, a vzhledem k tomu že konzole jsou o tom, že se nikdo nechce obtěžovat s nastavením, tak chci vidět jak se s tím vývojáři poperou.
Hry na PS5 vypadají skvěle, ale skutečný RT bych viděl až na PS6.
Upscale je samozřejmě nutnost, na konzolích se používá dlouhodobě. Ostatně i na PC při dobré implementaci DLSS a podobných technologií přestává mít nativní rozlišení smysl.