Před necelými dvěma týdny Blizzard ve spolupráci se společností Nvidia oznámil, že chystané Diablo IV nabídne podporu technologie DLSS 3. Už tehdy se spekulovalo o tom, že by hra mohla hráčům na počítačích přinést i další zajímavou novou technologii v podobě DirectStorage od Microsoftu.
Uživatelé na Redditu si při bližším zkoumání herních dat v nedávno skončené betaverzi povšimli souborů dstorage.dll a dstoragecore.dll, které s největší pravděpodobností dokládají přítomnost DirectStorage.
Tato technologie, kterou vyvíjí Microsoft, má při použití NVMe SSD disku v kombinaci s Windows 11 zkrátit nahrávací časy o 20 až 40 %. Dosud jedinou hrou, která tuto funkci oficiálně podporuje, je v lednu vydané Forspoken od Square Enixu.
Diablo IV by se tak stalo teprve druhou hrou, která nabídne podporu této technologie. V minulosti se mluvilo o tom, že by DirectStorage mělo formou aktualizace zamířit také do next-gen verze třetího Zaklínače. Diablo IV vychází 6. června na PC (Battle.net) i konzole PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S. Bližší informace o hře vám nabídnou naše dojmy z hraní bety.
To načítání při betě (dungy a zpět) byl fakt pomalý takže každá optimalizace se hodí…
tak Direct Storage je dělanej hlavně na streamování velkých otevřených světů, jestli se mi načte Diablo za 3 sekundy nebo za 2.2 sekundy je asi jedno
No beta na PS5 měla načítání skoro okamžité. Uvidíme co final verze.
Začal jsem opět hrát vynikající D3 (monk, female, hardcore, season 38) a teprve teď jsem si uvědomil, jak zásadní a fantastický posun v grafice D4 přineslo. Již mám zaplacenou D4 deluxe za 100 euro.
Hlavně už to nejsou ty wowko omalovánky. Takže hlavně že stylizace už se blíží spíše druhému dílu než WoWku. A posun v grafice? Nejdřív jsem byl trochu zklamaný ale jak jsem si pustil videosrovnání tak ten skok je vskutku obrovský. Na dnešní poměry by to určitě mohlo být lepší ale zase kdo ví co jaké velké worldbosse chystají do budoucna tak nízká náročnost asi byla na prvním místě. Přeci jen to beží i na oldgenu. Ačkoliv v mizerných 30fps.
Pně chápu, proč fanouškům oprávněně vadí barevnější stylizace D3. Mne osobně nevadila i se mne vlastně líbila a líbí. Pozor, nikdy jsem, ale nehrál 1 a 2 díl! Posun (vlastně návrat o kterém píšeš) k šedivější paletě a celkově pochmurnější atmosféře, je i vzhledem k samotnému charakteru světa, mnohem vhodnější a ve výsledku se mne líbí více, než forma D3.
Tak ono taková temná méně saturovaná atmosféra k diablu zkrátka patří. V DIII to byl zkrátka přešlap, který se stal proto že na tom dělal stejný tvůrčí tým jako na WoWku.
No pokud to bude závislý na připojení k internetu, tak se obávám, že tomu nějaký DirectStorage nepomůže.
Tak assety budou načtený lokálně, po netu se toho moc neposílá, a zrovna Blizzard má se síťovým provozem zkušenosti až až. Když vezmu i „nenáviděnej“ Immortal čistě po technický stránce, tak to jede bez nějakých dlouhých loadingů i na 3G signálu plynule.
ta hra je tak technologicky zmrsena, ze skoda mluvit, vypada graficky jako z roku 2012 ale 8GB vram nestaci, v klidu zahryzne dalsich 15-20GB ram a na zaver na nvme disku trva prechod mezi dungeonem 3x dele, nez v predchozim dilu. To je opravdu technicky majstrštyk.
Uz ta hra oficialne vysla?
Raději se pouč co znamená BETA verze a už sem nepiš nesmysly.
vazne jste tak naivni a myslite si, ze se na podobnym projektu mění zasadni veci 2 mesice pred vydanim hry? Kazda zasadni zmena by mohla rozbit 10 dalsich… to co jsme hrali tenhle vikend, je z 95% finalni podoba, bylo to tak u kazde „velkorozpoctove bety“, kterou jsem hral
Právě že načítací časy, problém s propady FPS a problémy na některých grafikách můžou kvůli téhle betě do toho 6.6 dost odladit, takže bych se zas tak nebál.
D4 mě ve více ohledech pozitivně překvapilo než naopak, ale bude na tom ještě hodně práce.
Jinak to naopak vypadá o hodně zajímavěji než D3 při startu a i D2. Hodně lidí zapomíná, že D2 vyšla s osekaným 4 aktem a nebyla tam většina věcí, kvůli kterým nakonec byla tak úspěšná. To co nakonec tu hru tak posunulo byl datadisk Lord of Destruction
ja si taky myslim, ze D3 vytahl z bahna az RoS, teprve tam to zacalo byt poradne hratelne, ale proc by to tak sakra melo bejt pokazdy?
Ja kupuju hru ted, za 70 euro misto 60, mam snad cekat 5 let na datadisk, az to dodelaji? To je proste jako ok, ze prvni pulka veci chybi a druha je nahovno? To vam prijde normalni, v jakym stavu davaji na trh premiovej produkt?
Já ještě nevím v jakém stavu ho tam dají, jelikož není 6.6……
A neni to tak s vetsinou her?
Pockej rok dva, zaplatis desetinu ceny a zahrajes si hru v perfektnim stavu
Utrat 70€, zazij launch (kterej je vzdy zabava:)) a pak cekej roky, nez vyjde poradny dlc a obsah.
Uz dlouho se prece vyplati launch hry pouze od sony.
Ono ale odolat u techto titulu ten launch je tezky. Taky to nejspis vezmu a pak budu nadavat jako pred 11ti lety
Jako jo, ale kdyz se clovek 5 let tesi na hru tak nebudu cekat dalsi dva roky kdyz ji muzu hrat
Je celkem ocekavane, ze start hry bude skutecna beta. Protoze ted jsme meli jenom cast prvniho actu a 25 lvl. Vubec jsme neochutnali endgame kde se teprve zacnou dit veci a bude se resit balanc. Ocekava se ze prvni oficialni spusteni finalni verze bude v podstate start prvni sezony, kde to bude uz tak nejak odlazene. Je to velka hra kde je miliony kombinaci a az miliony lidi zacnou objevovat ty hluboke problemy. Je to velky projekt, neni to obycejna singleplayer linearni hra.
Jen že už z bety je cítit ,že ten end game není hotovy a vyladěný.Např runová slova a setové itemy mají přijít až někdy po vydání hry a nikdo neví kdy a jestli vůbec budou v první sezóně. Ono obecně se vývojářům do runových slov nechce a Ja po betě chápu proč( když postava na 25lvl rektuje bosse). Ani se neví jak bude sezóna dlouhá ale skiny do gamepassu ty připravený jsou.
Vidim, ze vsetci co pracuju v Activision Blizzard na Diablo 4 sa prisli podelit o svoje informacie.
Ja teda nevim, ale hral jsem to na maximalni detaily a je to jedna z nejlepe vypadajicich her po cyberpunku. Svetla, odlesky, sakra na to ze je to diablovka tak to vypada dobre i v tech cutscenach nebo pri nazoomovani. Mel jsem to taky na nve ssd a prechod do dungu trval 3 vteriny, tak nevim jestli neni problem nekde u vas na sestave.
Zase nepřeháněj. Je to pěkně stylizované ale graficky a technologicky to není nic extra co by jsme už neviděl před mnoha lety jinde a třeba se zmíněným cyberpunkem se to nemůže ani srovnávat. Ono se stačí podívat i na Patch Of Exile II, který v hodně aspektech je technologicky dále. Jinak třeba taková kouzla u čaroděje (tam bych čekal že to bude pecka) vypadají poměrně mizerně. Téměř nulová reakce světla z kouzel na prostředí. Některá kouzla vypadají pomalu jak 2d textura… Stylizace a upuštětní od omalovánek D3 a WoW stylu se povedlo. Ale aby to byl nějaký grafický skvost či špička co by určovala dnešní trend to určitě ne.