O technicky problémové PC verzi The Last of Us Part I jsme vás v uplynulých dnech informovali formou samostatné novinky, porovnávacího videa i plnohodnotné recenze.
Nyní se k nám prostřednictvím Redditu dostávají zajímavé informace od vybraných hráčů, kteří si na Steamu požádali o vrácení peněz. Běžně Steam přijímá refund pouze v případě, když má konkrétní uživatel odehrané nejvýše 2 hodiny. U The Last of Us ale Steam očividně vrací peníze i hráčům, kteří ve hře absolvovali více času.
K podobnému kroku Valve už v minulosti přistoupilo u jiných po technické stránce nezvládnutých her, jako byl například Batman: Arkham Knight. V případě novinky od studia Naughty Dog může být hlavním důvodem prvotní dlouhé načítání shaderů, které některým hráčům zabralo i několik hodin.
I přesto se ale nedá předpokládat, že by vám Valve vrátilo peníze i v momentě, kdy už jste ve hře prokazatelně strávili desítky hodin nebo ji dokonce celou dohráli. Určitou míru benevolence však u The Last of Us Part I ale zřejmě očekávat můžete.
Dohrál jsem hlavní příběh a ccelkem to ušlo. Hra se mi líbila i když ve mě takový emoce nezanechala tak jako Plague tale série.
Kolikrat to jeste vyzdimaji.
10 let stara hra……jako ja to dohral na psku 2 krat ,a bavilo me to, ale tohle je moc
Na tuto gamesku jsem se opravdu těšil, ale raději si počkám, i když mám RTX4070Ti a NVMe SSD…¨
Chci si užít bezproblémový zážitek a beztak je stále co hrát. Restů je víc než dost…
mám rtx 3060 a ta grafika neni tak skvělá. Je to hold port. Tady ti RTX4070Ti nepomůže. A šlape to OK. pár malých záseků vyjímečně jinak ok…
Co jsem zkousel, na ekvivalentu PS5ky to jede docela v poho na ultra s 3060kou. Dost delala rychla ramka s diskem. Kompilovalo se to 10 minut, ale na amd 16 jadru.
btw: ale varilo to, ne ze ne. Nicmene dost nastaveni ma sotva viditelnej vliv mezi high a ultra – lepsi vypnout. Spis jsem cekal, ze to bude vypadat lepe. Dle myho horsi nez dvojka.
Je fakt smutné, kam se herní trh dopracoval. Sotva ty hry běží na nejvýkonějších strojích. Špatné optimalizace. Větší a dražší hry. Nejsmutnější na tom je, že trpějí platící zákazníci, protože se už xkrát stalo, že verze z torrentu chodila lépe. A teď si vzpomeňme všichni, jak jsme nadávali na Cyberpunk 2077. Oproti tomuhle bordelu to šlo aspoň hrát. Ale co se stane ? Sony vydá pár náplastí, který to trochu opraví, ale z chyb pochybuji, že se poučí. Nepochopím hlavně, jak tohle můžou vydat. Oni vytváří PC port a na tom PC co to testujou nebo tvoří jim jako nepříjde divný chod hry. Zátěž ram a vram ? Tenhle port mi příjde, jako by se tvořil přes ten emulátor, kde lze na PC hrát hry z konzolí. Odemkli framerate + vylepšili textury a tímto pro ně haslo.
Za sebe si fakt už pomalu nedokážu ani vzpomenou, která hra byla funkční od vydání a která mě chytla tolik, že jsem se těšil, až vypadnu práce a půjdu hrát. Naposled to bylo možná s Doomem Eternal nebo Metro Exodus.
Včera a dnesk a jse mto hrál… to má bejt ten srdceryvnej příběh na kterej konzolisti pláčou? … to se mi snad jenom zdá… neni to vyloženě špatná hra, ale je to jen průměr… a ten seriál taky podle toho byl,… teda kdyby tam nezačli cpát ty jejich teploušský věci,….
Jinak mám rtx 3060 a běží to celkem dobře na 60fps, sem tam občas proapdy ke 40 ale to nic neni…. ted jsem ještě naisntaloval nové drivery takže doufám že se to i nějak zlepší…
…a plague tale má ten nejlepší příběh, tahle hra se tomu ani kousek nevyrovná…
Většina lidí přeskočila tu úvodní přes hodinu trvající kompilaci shaderů a proto pak mají tyto různé problémy. A nebo prostě mají nedostatečný hardware (například málo Vram na grafice – ideálně to chce 16GB a více).
Já se hrou neměl v podstatě jediný problém (a nejsem sám jak je vidět), vše na ultra a jede to stabilně nad 90fps bez jakýchkoliv grafických glitchů a bugů.
Ale je fakt, že hra by mohla být optimalizovaná o něco lépe (například s nižší zátěží na Vram).
Hru jsem dohrál a zadní problémy . Na grafice 4090 24GB i9 64pamet SSD2M atd. Je škoda ze jiný hráči nemohli jsi hru užít .
Ty se hlavne nauc poradne cesky ty nemohli jsi.
a kde máš háčky ty Čechu
Příště si na to dětské trolení napiš že máš 4090Ti . A potom se pochlub spolužákům v družině.
Dalo seto čekat když je hra v takovém stavu hlavně že byla o měsíc odložena
Alespoň se má Sony na co vymluvit že má hra nízké hodnocení mimo PS sektu. Ani bych se nedivil kdyby jim to přišlo vhod a do měsíce to opravili. Hra si tak udrží tu 10/10 iluzi a negativní hodnocení spolu s vlažným přijetím se hodí na špatný stav. Sice steam stránka říká že je mezi nejprodávanějšími ale nikdo z mých cca 70 přátel hru nemá a podle statistik má maximální počet hráčů poloviční až třetinový než zbytek jejich her a ta čísla jsou samozřejmě nejvyšší při vydání kdy se o problémech ještě neví. Nebo jsem jediný komu přijde divný že hra které si Sony váží nejvíce a má doslova fanatickou hráčskou základnu která udržuje iluzi 10/10 hry kudy chodí tak vyjde v nejhorším technickém stavu? To spíš vypadá jako kouřová clona. Některým lidem se prý kompilují shadery i hodiny a o tom jsem ještě v životě neslyšel.
Ja nechápem ani, čo si mám pod tou kompiláciou shaderov predstaviť. Prečo to nie je súčasť inštalácie? Majú to aj iné hry? Čo je to za blbosť, nechať hru bežať pol hodinu – hodinu v menu, aby sa dočítali textúry a až potom môcť začať bezproblémovo hrať?? A predpokladám, že to treba absolvovať po každej inštalácii, keď sa to človek napr. rozhodne o rok znova zahrať.
No v podstatě to převádí instrukce na zobrazení. Různé materiály mají různé vlastnosti a to je díky shaderům. Lesklá kaluž, kov, matný kámen, průhledné sklo a podobně. To odrážení světla různých materiálů přes texturu neuděláš (i když samozřejmě můžeš pokud jde o něco na pozadí co hráč neuvidí z více úhlů tak je zbytečné aby to bylo s shadery – myslím že tomu se říká „hard baked“ nebo „baked“ ale nejsem si úplně jistý – když máš třeba kovovou součást a lesk máš už v textuře a nemění se bez ohledu na úhel ze kterého na něj koukáš.) a tak jsou v souborech instrukce které říkají že tohle se má lesknout, tohle má odrážet světlo, tímhle má procházet a tak podobně a tohle vše se musí načíst. Jelikož jsou na PC tisíce různých grafik tak to nejde udělat napevno protože by jsi vyřadil slabší grafiky, silné by jsi nevyužil a mohli by se dělat různé artefakty a tak se to kompiluje přímo na míru tvé grafice a pak se zpracované instrukce uloží na disk a při dalším spuštění už se jen načtou – nesestavují se znovu. Většina her tohle dělá jednou nebo po updatu hry, ovladačů nebo výměně grafiky atd – když se něco změní nebo třeba se to může stát i když hra spadne tak aby se vyloučila jedna z možných chyb tak se to překompiluje nebo třeba CoD se tě zeptá na spuštění hry v „bezpečném režimu“ kde ti shadery smaže a nastaví minimální grafiku aby se hra spustila a nemusela se reinstalovat“ . Jiné zase kompilují shadery při každém spuštění jako třeba Hogwarts Legacy (z nějakého důvodu) – ale je myslím mód který to přeskočí tak nevím proč to nechávají znovu a znovu běžet ale tam je to alespoň rychlé.
Muže za to Sony. Takže Sony – lose
Xbox – opět Win
Iron Galaxy se prostě nikdy nepoučí, to je studio, který zprasí všechno, co dostane na práci.
Vracení peněz v tomhle případě je naprosto oprávněné, protože to je prostě zprasený port, co vůbec neměl vyjít.
Docela by mě zajímalo proč to někomu schválí a někomu ne… I přes vysvětlení, že člověk musel čekat na kompilaci shaderů to v mém případě nikoho nezajímalo a žádosti mi pokaždé zamítli.
Trochu pozdě, kvůli tomu 2h limitu 80% lídí nedokončilo kompilaci shaderů a tím se vlatně roztočil ten nekonečný kolotoč záporných recenzí. Protože hra prostě nefungovala. Větší polovina recenzí je napsaná po 1.5h hraní, takže s kompilací shaderů by museli hrát sotva 20minut. Teď už je to jedno.
Víte co, právě proto bych se na PC verzi vykašlal, pokud to nebylo zamyšleno na začátku. Více škody než užitku jen pro snahu vyzdimat ze značky, co nejvíce…