Minulý týden vyšel režim RT: Overdrive pro Cyberpunk 2077. Ten nad rámec klasického Ray Tracingu, který už byl ve hře k dispozici, přidal Path Tracing, tedy plnou implementaci Ray Tracingu, jenž je tak použit pro prakticky veškeré přímé i nepřímé nasvícení. V rámci videoher jde stále o novou a velmi náročnou technologii, takže i přímo vývojáři doporučovali s Path Tracingem hrát pouze na kartách RTX 40, případně RTX 3090, ale už brzy se ukázalo, že s určitými ústupky si zahrajete také na levnějších grafikách. A potvrzuje to i nové video od Digital Foundry.
Richard Leadbetter otestoval hned řadu různých modelů a zjistil, že při Performance režimu DLSS a 1080p si hru ve 30 FPS můžete zahrát dokonce i na RTX 3050. Pojí se s tím však nutnost stáhnout si modifikaci fanoušků, která Path Tracing upravuje. Paprsky se tak neodráží dvakrát, jako je tomu v klasické verzi, ale pouze jednou. To samozřejmě vede k horší kvalitě především různých odlesků, ale také k výrazně vyššímu výkonu.
Pokud ale takový ústupek dělat nechcete, na 1440p a 30 FPS (bez modifikace) při Balanced režimu DLSS by vám měla stačit RTX 3070, která je o něco přes 25 % rychlejší než aktuální vlajková loď AMD RX 7900 XTX při použití FSR 2 Balanced. Velkou výhodu samozřejmě mají karty z řady RTX 40, které umožňují generování snímků, jež výrazně zvýší framerate, respektive plynulost, avšak za cenu vyšší latence. Pokud se uchýlíte ke 30 FPS, Leadbetter silně doporučuje nechat odemčený framerate, protože při nativním V-Syncu je údajně input lag natolik velký, že je to prakticky nehratelné. Na grafikách Arc od Intelu zatím Path Tracing nerozjedete vůbec, ale to je nejspíš chyba driverů.
Navíc, pokud si na vašem hardwaru novinku nemůžete vyzkoušet, nemusíte zoufat. Je tady ještě jedna možnost v podobě cloudového hraní přes GeForce Now v tieru s RTX 4080. V rozlišení 4K s Performance režimem DLSS a generováním snímků se dostanete přes hranici 60 FPS a input lag podle Leadbettera není příliš vysoký.
50FPS na 3080 říkáte rozjedete ? …. Bez rt dostanu možná i tak 30-50FPS více. To jejich slavný DLSS, ať si strčí za kloubouk a dodají nám tak výkoné karty, že DLSS nebude potřeba. Začínám na to DLSS mít dost silnou alergii.
DLSS 3, kterej nepočítá reálná fps, ale každej to prosazuje.
DLSS 2, který dokáže také vylepšit i obraz, ale v posledních hrách mi přišlo dost k ničemu. Nebo spíš mě nebavilo sledovat, jestli je hra ostřejší a nebo horší a nebo jestli zase trpí ghostingem.
Ray Tracing byl,je a bude za mě absolutní nesmysl co se týče hw a her. Ano je to pěkné, ale takhle ty hry sotva chodí, takhle mají sotva optimalizaci, která běží a budu si zapínat nějaké podělané odrazy ve hrách ve hterých se 90% času furt hýbu. Nehrál jsem s Ray Tracingem, jelikož mi to příjde jako zbytečný žrout výkonu. Radši si zahraju na 120FPS nativním 1440P, než na 80 s Ray Tracingem a DLSS, kterej bude při rychlejších pohybech způsobovat ghosting.
Nikomu neberu jeho názor. Ano obě ty technologie jsou jak si prostě dobré, ale nic co já sobně bych potřeboval. Ten čas a peníze co do toho museli vynaložit a kterej určitě ještě vynaloží mohli narvat do nečeho co by se lépe využilo u grafických karet.
Jako, pro starší grafiky řady 2xxx je DLSS užitečné. Pro někoho kdo bude klidně hrát na nižší detaily, ale chce aspoň těch stabilních 30 FPS může být DLSS 2 za pár let nutné, aby si takhle zahrál a nemusí hned řešit koupi nové grafiky. Na druhou stranu souhlasím, že by se na DLSS nemělo spoléhat už během vývoje s tím, že v případě zprasené optimalizace to DLSS zachrání.
Tak to mas blby kdyz na dnesnich konzolich to (raytracing) v jinych hrach bezi.
Jde to i 4K DLSS quality 60-70 FPS s RTX 4080 pokud si stáhnete novou verzi DLSS knihovny.
https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/