V uplynulých týdnech vzbudilo v souvislosti s RPG Cyberpunk 2077 značnou pozornost přidání grafického režimu Overdrive, který přinesl zejména technologii Path Tracing. Hra se ale ve stejný čas dočkala také přidání technologie Intel XeSS, která funguje na obdobném principu jako konkurenční DLSS od Nvidie a FSR od AMD. Díky využití upscalingu všechny tři technologie přinášejí vyšší hodnotu FPS při zachování vysoké kvality a rozlišení obrazu.
Samotná společnost Intel na svých stránkách uvádí, že při využití grafické karty Intel Arc A750 dojde k nárůstu FPS o 71 %, díky čemuž má být na této kartě možné Cyberpunk 2077 hrát v rozlišení 1080p v kombinaci s ultra detaily na více než 60 FPS.
Níže se můžete podívat na krátké porovnání technologií Intel XeSS 1.1, Nvidia DLSS 3.1 a AMD FSR 2.1, které přinesl portál MxBenchmarkPC. V tomto srovnání byla použita grafická karta Nvidia RTX 4080. Je zajímavé, že DLSS a XeSS k sobě mají co do kvality obrazu velmi blízko. FSR v některých detailech naopak zaostává.
Kromě tohoto materiálu se můžete níže podívat také na nové technické video od Digital Foundry, které se zaměřuje na zmíněný Path Tracing.
Ještě, že mě ty upscalingy přešli.
Dřív jsem chtěl DLSS do každé hry. Netvrdím je to dobrá technologie. Nikomu to neberu, ale já osobně začal hrát v nativním 1440P, protože mě nebavilo řešit to, jestli je hra lepší s DLSS nebo horší.
V Cyberpunku funguje dobře.
V Dead Space, Crysis, tam ztratí hra ostrost.
Ve Spider-manovi, Dying light tam je zase vidět ghosting.
A DLSS swapper sice funguje, ale stačí jeden malej update na hru a je zpět původní verze DLSS.
Osobně jsem momentálně rád za nativní 1440P 120FPS. Obraz v pohodě a plynulost.
Radši, kdyby to vynaložené úsílí co cpou do DLSS vynaložili do vývoje grafik nebo snížení cen.
Nehledě na to, že s takovýma kartama co tu dnes máme s porovnáním před 5 lety by ty hry na tom měli lítat.
FSR teda dobrá sra…
Ale tak AMD, takže co taky čekat
Nevím proč píšeš že AMD má horší když zde porovnáváš starou verzi fsr s nejnovějšími. AMD má fsr 2.2 navíc bude vycházet nebo již vyšlo v beta verzi 3.0 ale nechci to tvrdit. Jen je o něm dost slyšet. To je jako srovnávat DirectX 9 a 11
FSR bohužel stále zaostává i ve své nejnovější verzi. DLSS je trochu jinde především i díky tomu, jak vůbec funguje, ale docela mě překvapilo, že i ta multiplatformní, horší verze XeSS už dokáže FSR překonat. Při vydání na tom moc dobře nebyla.