Očekávaná akční adventura Star Wars Jedi: Survival se dnes dočkala vydání, což vývojáři oslavili novou ukázkou s Markem Hamillem. I přes zjevné kvality a přednosti hry se aktuálně mluví především o nepovedené optimalizaci, na kterou si ve velké míře stěžují zejména hráči na PC.
Že se nejedná o malý problém, dokazují i první recenze na Steamu. V době psaní novinky už hře stihlo udělit recenzi 1800 hráčů. Průměrné hodnocení aktuálně činí tristních 34 %.
Je tedy zřejmé, že slibovaný day one patch zdaleka všechny problémy nevyřešil. V současnosti se tak hráči na počítačích musí spoléhat na budoucí aktualizace, které vývojáři slíbili v následujících týdnech vydat.
Star Wars Jedi: Survival je k dostání na PC (Steam) a konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Podrobnější informace o hře najdete v naší recenzi.
Stáhl jsem si to v rámci EA Play Pro za nějaké tři stovky na měsíc, kdy to v pohodě stihnu dohrát a musím říct, že pecka. Optimalizace v první lokaci žádná sláva, ale pro mě nic nehratelného. Druhá lokace zatím bez problémů. Zatím žádné pády ani bugy, které by mi zhnusily hru. Gameplay prostě špica pro mě jako velkého fandu Star Wars. Málem jsem se nechal odradit dle recenzí na steamu. Byla by to v mém případě obrovská chyba.
A stejne to dostava vysoky hodnoceni. Dokud tohle nebudou redaktori zohlednovat tak se nic nezmeni. Jako dat tomuhle 8 s tim ze slibili day one patch ktery tonopravi? Hovno. Dal bych znamku podle aktualniho stavu a popice. Jenze to maji redakturci strach pacto by pak nemuseli dostava kody ke hram a nebo jezdit po svete na predvadecky.
Hráli jste to vůbec někdo? Já to zrovna hraju. Všechno na Epic bez RT na 3600×1400 a jede to dobré. Sem tam fps drop, ale nic strasneho
Je docela až úsměvné, jak si lidé zvykli na takové stavy her. Na FB v jedné herní skupině jsem psal, jakej to má špatnej pc port. A jejich odpovědi: To se opraví / Tak to nekupuj v den vydání.
Nepochopím, proč dřív šli hry vydat v plné verzi a ne beta verzi. Nechápu, proč dnes je hra hratelná, až po měsíci. To to v tom studiu jako netestují ? Něco splácají a hotovo počkáme na recenze a pak začneme opravovat ? Já bych za takové stavy dával slušné pokuty, aby si už uvědomili, jak nás pouze okradají.
Platíme za finální produkt, kterej si zahrajeme, až za měsíc.
Mě už normálně příjde, že rok 2023 je výzvou pro všechny vývojáře, kdo vydá nejvíce rozbitou hru.
Nádávám tady na poslední hry často, ale tohle je přesně ten důvod. Zabugované, seká se to, je to nehratelné.
Nebo jestli to dělají schválně, aby zvýšili prodej konzolí já fakt nevím.
Každej ještě na fb EA obhajoval tím, že to aspoň přiznali před vydáním hry Co je jako komu potom. Má to fungovat hned při launch dni.
Kdyby dnes hry měli chodit na kamenné obchody a vypalované na DVD jako dřív, tak 1/2 firem dnes zkrachuje, jak by vše museli stahovat z obchodů.
To víš, tenkrát se vydávalo vše v dobrém stavu, se vším obsahem, bez skinů k zaplacení, mikrotransakcí a tak podobně. Vždycky ale přišel někdo kdo to změnil. Někdo vydal špatnou optimalizaci, ale prošlo mu to, prachy vydělal a hráči odpustili. A ostatní vydavatelé to viděli. Někdo pak začal vydávat dodatečný obsah za poplatek, lidi to kupovali a ostatní to opět viděli. No a takhle to jede dál. Jakmile projde někomu nějaká levárna, tak proč by se ostatní měli snažit, když to může projít i jim. Nedávno „vypukla“ éra remasteru a remaku a nejnovější je cenovka 70 euro za hru.
Ještě k tomu stavu, tenkrát nebyl žádný Steam, přes který by se dávaly updaty. To taky udělalo svoji roli.
Tehdy ale byly AAA hry technicky na úrovni dnešních jednodušších indie her.
O konzole nejde. Ač je PS5 verze oproti PC verzi daleko lépe hratelný počin, taky stojí celkem za vyliž….
Jasnej review bombing!
Me se libi jak tady ty AAA sracky dostavaji vsude od mainstreamu 8-9 , vychazi to v silenym stavu, jako nahodou recenzenti nikdy problemy nemaji….zajimavy…
A pak strhaji treba skvely Kings Bounty 2, protoze to je beckova produkce…..
Tady vsechny ty placeny magaziny co vlastni jeden majitel, prodejce her….nejde brat vazne.
Protoze je jasne, ze to jsou giganticke hry s velkou skupinou fanousku. Recenzenti casto maji tyhle problemy, ale nechcou to zminit(a taky kvuli tomu snizovat hodnoceni) kvuli strachu reakce od fanousku.
Celkem mi to pripomina stare videjko https://youtu.be/Ko1sklmOR9E
Star Wars Jedi: Survivor (Jedi Grand Master) No-Damage 100% Walkthrough 01 INTRO
https://www.youtube.com/watch?v=E6sOfq4XiTI
MiKeYROG podobným způsobem prošel i první díl SW Jedi, ale třeba i God of War I+II. atd. Je to blázen
Diky vsem, kteri nam tento titul za 1500,- otestovali 😂.
Jen díky lidem co to za plnou cenu koupí, bude nějaké pokračování, tak bych se moc neposmíval…
Jen díky lidem co to hromadne kupují i v tomhle stavu bude to pokračování ještě více zmrseny…
To je prave ono ,co z toho je lepší. V jádru to není špatná hra,ale ten technicky stav….
Jen diky lidem co si koupi letenku do business tridy letadlo leti??
Tak mizernej port na PC jsem dlouho neviděl, Nemůžu se dočkat jak každej prvek v menu budu překlíkávat přes WSAD, škoda že na PC neexistuje něco jako myš…
I tak to je málo, ovce si to stejně koupí i přes špatný uživatelský recenze. Tohle už je fakt na bojkot nových her. Nevím, jestli jsou vývojáři tak neschopný, jestli se nemusí patlat s optimalizací, jelikož jim vytrhne trn DLSS a nebo si prostě zákazníci zvykli, že hry jsou technicky na tom mizerně a neřeší to.
„Recenze“ PC verze od Worth a Buy opět nezklamala. A výstižná! Moderní AAA gaming v kostce. Pěkný protiklad herních mainstream žurnalistů, a proto ho rád sleduju.
https://www.youtube.com/watch?v=XWHOez9x2d0
„Funny how many of the mainstream reviewers never mentioned any of these problems“ Tohle je věc, u které se vždycky nejvíc pobavím. Většině to vždycky jede záhadně v pohodě, s minimem bugů, minimem FPS dropů, zelený číslíčka na marketing postery lítají sem a tam. Člověk pak zapne hru a nestačí se divit. Už hodně dlouho neberu recenze těchle vývojářských vlezdoprdelek vážně, např. hodnocení novinářema na metacritic je jeden velkej vtip.
Vidím to stejně. Nerad to říkám, ale recenze od známých a velkých herních magazinů/webů nejsou prostě relevantní. Pořád jsou dobrými zdroji pro herní novinky apod., ale s recenzemi je to spíš bída.
Nedokážu si vysvětlit, proč mají běžní hráči v mnoha případech odlišné zkušenosti s danou hrou, než je tomu u žurnalistů.
Stargat3 „Nedokážu si vysvětlit, proč mají běžní hráči v mnoha případech odlišné zkušenosti s danou hrou, než je tomu u žurnalistů.“
Akože nie? Veď je to očividné – bežní hráči si za hru zaplatia vlastnými peniazmi a nie sú nikomu vydaní na pospas, či si môžu kúpiť aj ďalšiu hru. Ich hodnotenie je úplne slobodné. Herní novinári, aby ostali relevantní, potrebujú kľúč od distribútora v predstihu a je tam neustála hrozba, že v prípade viacerých zlých recenzií s nimi distribútor prestane spolupracovať. Kto tvrdí, že je to blábol nech si len spomenie na prípad Cenega, BW a Hitman 2.
Pokud vím, tak některé velké herní weby problémy s výkonem zmiňovali, jen prostě to hodnocení zůstalo vysoké. IGN, PC Gamer, Fextralife, VGC, XboxEra.
Jo, na recenzi od Macka jsem čekal, ten se s tím nesere, když si ty hry často musí kupovat.
STAR WARS™ Jedi Knight II – Jedi Outcast™
Fakt dobrý 😹😹😹😹
Tak já jsem od rána nahrál 10 hodin a můžu říct, že mám zase štěstí, protože žádné vyloženě problémy nemám. Hra mi teda jede jenom na nějakých 50fps, ale to bude spíš tím, že prostě hraju na 2060s a i5 9k :dd Jdu se teĎ najíst a pak pokračuju, chci to do konce dne dohrát.
Jo, těch 50 fps to docela vysvětluje
Takže o tom, že je hra další rozbitý zmetek víme už pár dní před vydáním… a blbečci si to stejně koupí a pak kňourají?! 😂😂 To prostě neomrzí. 🤣
Žijeme ve světe, kde jsem vyslýchal poškozeného Čecha, který na základě JEDNÉ whatsapp zprávy s fotografií jeho nadřízeného, přeposlal na neznámý bankovní účet v Anglii, vlastních 300 000 Euro… Tedy skutečnost, kdy si hráč koupí hru, navíc poté co EA tvrdí, že vydá first day opravný patch, mne nešokuje a i ji chápu. Osobně si hru pořídím, ovšem až za několik týdnů. Místo toho jsem, již po třetí, začal hrát RETURNAL (pc).
Skvělý příběh ze života, děkuji Jiříku.
Loupež za 300 000 Euro vs. hra v obchodě za 1500kč, krásné přirovnání 👍
Obávám se, že si ne zcela pochopil pointu. A dále, nejen pro zásadu „Ignorantia juris non excusat“, zaměňovat loupež (§173 t.z.) s podvodem (§ 209 t.z.) je velmi svérázné.
EA ale netvrdí, že vydá opravných dayone patch. Na PC to je zcela standardní vydání/optimalizace. Nebo si ještě někdo nezvykl?
Teď fakt nevím, jestli mám brát takový příměr vážně nebo se tomu vysmát. Ale přijde mi to spíš tak debilní, jako vytahovat v těchto souvislostech sňatkové podvody. 🙄
Ty posahance, co tady psali, jak by zakázali uživatelsky hodnocení to musí pěkně srat 😀 Je to jen dobře, vývojáři jsou hovada a musí si to vyzrat.
Lidé pořád zapomínají na to že je to UE4 a je známé že tyhle věci prostě nezvládá. Je to skoro 10 let starý engine a na to na co byl stavěný je skvělý ale když ho přepínáte tak je to problém. Ale tak Denuvo tomu taky zrovna moc nepomáhá. Každopádně ale ničemu neublíží když si k hraní na UE4 zapnete utilitku ReduceMemory. Třeba u Hogwarts Legacy byl memory leak docela problém a bez ohledu na to kolik ram máte tak jí pak musel vysypat systém až když se mu chtělo a to je často už pozdě a tak se to občas trhlo. Jde tam nastavit hranice využití paměti a interval po jeho dosažení kdy se má vysypat. Nebyl problém uvolnit třeba i 2 giga.
Tak třeba Days Gone byl na PC skvěle optimalizovaný. Nemůžeš se vymlouvat na engine, který je mimochodem starý sotva 8 let.
A to days gone v day one na konzoli byl nehratelny. Fps kolem 8-10. To byl fakt velkej pruser, proto taky male prodeje a sony zarizla druhy dil. Ale tohle udelat u tak provareny znacky? Proste nas jako hrace maji vyvojari v kozach a neresi to. Na jednoho co si stezuje je 10 co udelali predobjednavku takze uz maji sve jiste.
Prodeje měla kolem 9M
Tak Days Gone je stará a rozmazaná hra s pár detaily a částicemi uprostřed lesa. Kdyby jí udělali dnes podle dnešních standardů tak by nejela o nic lépe protože problému UE jsou obecně známé. Ono není náhoda že se tyhle problémy objevují v posledních letech a né v jeho primetimu. Když se podíváš na poslední dva nebo tři roky tak nárůst problému s enginem a AAA hrami na něm je hodně výrazný. A to nebude tím že se vývojáři jen tak z hecu najednou rozhodli že všechno začnou mršit – oni dělají všechno pořád stejně jen engine už to nestíhá protože jeho primární zaměření není na 4k hraní.