Redfall je jednou z největších katastrof letošního roku. Někteří poukazují na to, že to není ani tak vina vývojářů, jako spíše těch nad nimi. Specificky je skloňován Microsoft a také Xbox. Je však otázkou, zda ukazovat pouze na Microsoft a Xbox Game Studios. Podrobně se o tom ve svém článku rozepsal Jez Corden z webu Windows Central, který skrze informace z různých interních zdrojů jasně poukazuje na to, že společnost Microsoft dlouhodobě nechává čerstvě přijatá studia volně dýchat a fakticky jim výrazně nemluví do vývoje.
V jedné části svého textu to popisuje takto: „Redfall se ani vzdáleně nepřibližuje laťce kvality, která se očekává od Arkane a vlastně ani od samotného Xboxu. Z několika zdrojů mi však bylo řečeno, že Xbox měl od projektu zcela volné ruce a že hra nespadá do odpovědnosti ředitele Xbox Game Studios Matta Bootyho – protože ať už právem, nebo ne, právě teď Arkane podle interní definice není Xbox Game Studio. “
Přestože určité zdroje bez faktických podkladů poukazují na to, že vina je pouze na straně Microsoftu, realita bude zřejmě jiná, což ukazuje třeba i níže přiložený výčet titulů ze studií pořízených Microsoftem. Celá situace spíše působí tak, že si Arkane Austin ukouslo příliš velké sousto a následně se s ním nebylo schopné vypořádat. Ve výsledku je to neskutečná škoda, protože právě tito tvůrci jsou dlouhodobě tím, kdo světu prezentovat jak dělat dobré hry v jasně definovaných kulisách. Snad se jim podaří Redfall co nejdříve dát do lepšího stavu.
Game Releases w/Metacritic scores of new acquired studios from 2020 onward
Deathloop- 88
Psychonauts 2- 87
Ghostwire Tokyo- 75
Grounded- 82
Pentiment 86
Hifi Rush- 87
Minecraft Legends- 71
Redfall- 63Basically, Arkane had a misfire and we're all panicking
— 𝙄𝙫𝙖𝙣𐐘🌈⃤ (@AnchormanV2) May 2, 2023
A teď tu o Karkulce od WC. MS měl mít na vývoj minimální vliv. No, já si minimální vliv představuji jinak než zákaz vydání na určitou platformu.
SONY tohle dela dennodenne, snad si taky budes stezovat, ze zakazujou hry na urcite platformy.
Sony si taky dělá exkluzivity, ale v tomhle případě to PS hráče asi zabolelo protože původně se chystalo vydání i na PS. Microsoft to po koupi studia zrušilo.
a ted si vemte v jakém stavu to vyšlo teď a to se nemuseli věnovat další platformě, dělat to ještě i na PS tak si nedovedu představit jak by to vypadalo když lidi z PS5 vývoje mohli uvolni na PC+xbox
Motáš jabka s hruškama…
Opět, můžeme se jen dohadovat kde se stala chyba, ale nějak se mi prostě nechce věřit, že samotní vývojáři by sami pustili do světa takový stav, nikoho z vedení nezajímalo jak hra ve finále vypadá a prostě to vydali.
Tak jinak by se za to Phil několikrát neomlouval. Do kreatvity jim asi nemluvili, ale kdo je teda tlačil do vydání?
Nedokazes uverit, ze by vyvojari tohle vypustili do sveta? Nejak mi nejde do hlavy proc bys tomu neveril. Zrovna v dnesni dobe kdy se vypousteji do sveta naproste herni sracky a lidi jim to stejne zerou.
Ale o tom kdy to výjde nerozhodují samotní vývojáři ale většinou vedení společnosti a věř že když výjde nějaký průser tak vývojáři o tom vědí. Jen někdo se shora tlačí aby to za každou cenu vyšlo. Podobně to bylo i u CP.
Jenze ani Cyberpunk po takove dobe neni opraveny a to se snazi na tom pracovat uz 3 dalsi roky. Podobne na tom je Redfall, obe hry jsou v zakladech naprosto broken. I kdyby jim tito vysoko postaveni lide dali prostor tak stejne se na tom nic nezmeni.
Cyberpunk již dávno opravený je a na next-gen konzolích je dokonce jednou z nejlépe optimalizovaných her. Osobně jsem ho teda dohrál měsíc od vydání na PC a neměl jsem žádný závažnější problém. Nejhorší na tom byly old-gen konzole.
Ja taky nemluvim o optimalizaci, ale o gameplayi ktery je naprosto podprumerny. Gunplay, melee combat, jizdni model, vozidla celkove, destrukce, umela inteligence, svet, interakce s postavami ve svete, prazdny nezivouci svet. Co jsem to hral na PC asi 2 mesice zpatky tak ta hra ma jen uhlazene problemy, ale porad tam jsou. Jak rikam, ta hra by potrebovala prekopat ve velkem. Hlavne kdyz neustale CDPR mluvil o tom jak se chcou dostat na uroven RDR2.
Co se tyce Redfallu tak ta hra ma obdobne problemy, soulless hra s podprumernym gameplayem. Hlavne na me nevytahuj, ze pribeh a postavy v pribehu jsou super. To me opravdu nezajima. Prvni a hlavni pilir co by mel vzdycky u takovych her byt je gameplay. Pokud gameplay stoji za hovno tak uz jenom kvuli tomu si hra nezaslouzi vyssi hodnoceni nez 5/10.
Přesně jak píše djmn, spíš uvěřím tomu, že tenhle stav schválil vydavatel než vývojář. Níže zmíněný Cyberpunk, tam více vývojářů potvrdilo, že hra zkrátka potřebovala více času a odklad, ale vedení řeklo „Ne, vydejte to“. Zkrátka a dobře, když se hra blíží vydání, měl by se vydavatel na hru podívat jak funguje a vypadá. To, že jim Microsoft dává volnost je fajn, ale takhle lhostejně k tomu přistupovat nejde.
Ono to jasně souvisí s finančními výsledky herní divize Microsoftu za minulý rok. Není to tak dávno co o tom na všech herních serverech proběhla zpráva, s oficiálním vyjádřením zástupců MS (čti tlakem akcionářů), že se letos musí červená čísla vrátit minimálně k sestupné tendenci.
Následovalo překvapivé oznámení brzkého vydání Redfall a řeči o tom, jak si Starfield už nemůže dovolit další odklady…
Takže klasické korporátní schéma – kontrolovat vlastní produkty se nikomu nechce, jen peníze.
Jinak, při pohledu na zdroj těch nepodložených drbů – Windows Central, asi nemá cenu komentovat validitu takových tvrzení…
Ta hra vypadá že jí v půlce vzdali. Prý to trvalo vyvíjet šest let a v průběhu té doby z nějakého důvodu selhalo hodně podobné Back 4 Blood a mě přijde že prostě přesunuli pozornost na jiné projekty protože tohle na šest let rozhodně nevypadá s jejich historií. No podle mého to prostě hodili do světa s tím že je to v game passu a tam to bude ještě třeba 5 let kde se tomu bude dostávat pozornosti hráčů takže to do jisté míry opraví v průběhu času zatímco většina kapacity pojede na novém projektu. Takový hodně špatný early access což je ale docela nebezpečný aby si MS ohlídal aby se z game passu nestalo předplatné pro rané verze her ve vývoji a dolaďování ale co jsem koukal tak jich tam moc v předběžném přístupu není tak snad se neprotrhne hráz. I když za tu cenu by to zase moc lidem asi nevadilo. Nejvíc by na to nadávali PSkáři jako vždycky. Hráči na Xbox a PC by prostě scrollovali dál na něco co se jim líbí.
A co tvoje hráz? Neprotrhl ji Phil?