Vývoj her je dlouhým procesem, během kterého se řada původně zamýšlených prvků ztratí a některé naopak přibydou, protože sedí tvůrcům více. Tato věc se stala i při vývoji Hogwarts Legacy, nebo minimálně podle informací dataminera GrandTheftDiamonds to tak vypadá. Dle jím nalezených dat měl být ve hře přítomný systém morálky a také reputace, jejichž přítomnost by aktivněji definovala svět kolem vás. Špatné chování mělo být jasně penalizováno, což by reálně mohlo celkový zážitek posunout o kus dál a jasně ukázat hráčům, že některé skutky jsou jen těžko prominutelné.
Vaše chování mělo být také jedním z faktorů definujících pohled ostatních obyvatel na vaší osobu. Dataminer našel v souborech náznaky, že jednotlivec k vám mohl chovat nenávist, nelibost, lhostejnost, důvěru, družnost nebo rovnou vlídnost. Je trošku škoda, že se vývojáři z Avalanche Software rozhodli tento prvek vynechat, protože Hogwarts Legacy to jakožto celku mohlo dodat zajímavou jiskru.
A new datamine of Hogwarts Legacy has revealed that a morality system was at least tested before launch, meaning that murdering and using other unforgivable curses had repercussions. https://t.co/GBlQjw3po2 pic.twitter.com/JN1yzgwLgg
— IGN (@IGN) May 18, 2023
Ještě, že neslibovali hory, doly jako například Vávra u Mafie 2, kdy vytahoval gule a machroval o tom, jak při rozbití stolu budete moci vzít do ruky třeba nohu ze stolu a mlátit s nimi lidi a další jeho kecy jako vždycky a výsledek? Ani podělaná „bejsbolka“ tam nebyla. To nebudu mluvit o miliardách dalších věcí
Tak aspoň, že se při vývoji o těchto věcech nezmiňovali, jinak bychom tu měli další Cyberpunk situaci „porušených slibů“.