Diablo IV nabídne hráčům rozlehlý svět plný různorodých oblastí a nebezpečných nepřátel. Aby byla hra vždy výzvou, bude obsahovat systém škálování úrovní nepřátel, což znamená, že se hráči nikdy nebudou nudit. Joe Piepiora, zástupce ředitele vývoje Diablo IV, to komentoval slovy: „Nechceme, aby se některá část hry stala naprosto triviální, takže by nebyl důvod se na dané místo vracet.“
Jakmile hráč dokončí příběh s jednou postavou, nebude nutné s další postavou začínat od začátku. Místo toho hráči budou mít možnost prozkoumat svět Sanctuary a fungovat v něm podle svých představ. Svět se jim bude přizpůsobovat, s výjimkou pevností (Strongholds), které představují výzvu s pevně danou úrovní.
Piepiora popsal jejich formát slovy: „Můžete se rozhodnout, kdy do nich půjdete. Pokud máte výborný legendární předmět a líbí se vám váš build, a daná oblast je na 32. úrovni, zatímco vy jste na 25. úrovni, můžete to zkusit – chceme vám dát možnost vyčistit tyto oblasti dříve, pokud chcete, a za to dostanete odměny. Nemusíte. Obecně však chceme, aby hra působila tak, že se vám škáluje.“ Vliv na samotné škálování má mít mimo jiné také to, na jakou úroveň se rozhodnete hrát. Minimálně během kampaně však má být možné vaše protivníky prostě přelevlovat.
Pokud jde o kooperaci tak ta má stát na hostiteli světa. Zajímavé je, že se hráčům nemá započítávat postup za příběhové úkoly v případě, že je vůdce party příliš daleko v příběhu. Úrovně nepřátel se však mají škálovat individuálně, takže Diablo IV budou pospolu moci hrát jak hráči na prvním tak i třicátém levelu.
The host of the party owns the state of the world. If you're aligned (aka at the same point in the quest line) then you all progress. If there is a misalignment (like you invited someone new half way through) then they won't get the story quest progress/xp until they catch up.
— Rod Fergusson (@RodFergusson) May 15, 2023
Už aby to tady bylo mám předobjednáno a už teď vím za koho budu hrát natesenost obrovská

No… natěšenost velká 👌