První dva díly série Fallout patří dodnes mezi fanoušky RPG do skupiny klasik, na které si nedají sáhnout. Jedna z postav definujících z velké části podobu prvního a bezpochyby také druhého zástupce této značky, Tim Cain se rozhovořil na svém Youtube kanálu o tom, proč vlastně odešel z vývoje Fallout 2. Jak už to tak bývá, důvodů samozřejmě bylo více. Úspěch prvního dílu byl famózní, což však znamenalo pro Caina větší tlak. To by asi ve výsledku nevadilo, pokud by ovšem vedení nezadalo bez jeho vědomí obal krabice pro Fallout 2 externí firmě, čímž mělo narušit Cainovu důvěru v projekt.
Rizika a celkový tlak byl vysokou, pomyslnou poslední kapkou se však mělo stát rozdávání bonusů, během nějž obdržel výrazně méně než reálně vzhledem ke svému významu pro vývoj původně měl. Cain samozřejmě nechápal důvod, proč nebyl adekvátně odměněn, na což mu měl Brian Fargo říci, že ho snížení „povzbudí, aby příště pracoval lépe„, což mohlo reálně povzbudit jen málokoho. Cain následně sepsal výpověď a s ním několik dalších výrazných tvůrců, kvůli čemuž nakonec nikdy nedošlo k plné realizaci původně zamýšleného konceptu pro Fallout 2.
Cainova zkušenost jasně ukazuje, že vývoj her není úplně jednoduchý a ani přes všechny dobré kroky, které během něj učiníte, nakonec nemusíte být odměněni. A pak jsou tu samozřejmě samotné pracovní podmínky k jejichž zlepšení sice pomalu dochází, avšak cesta k plné spokojenosti zaměstnanců stále nedospěla ke svému konci, protože některé problematické faktory jsou stále přítomné.
No ono to mimo otevřeného světa a možnostmi voleb fakt v ničem extra nevyniká. Asi tak po dvaceti letech jsem si rozehrál Fallout 2, s tím že tentokrát ho snad dokončím. Ale hned po prvních hodinách se mi vrátilo to, co se mi nelíbilo už před těmi dvaceti lety a to zcela primitivní souboje. V té době už jsem byl zhýčkaný Jagged Alliance 2 – možnost vylézt na střechu, skrčení, plazení, krytí se za překážkami, modifikace zbraní, destrukce budov a mnoho dalšího. Z toho člověk ve Falloutech nic nenajde, souboje jsou jen o výbavě a schopnostech postavy, jinak člověk stojí jako tvrdé Y a buď nepřítele trefí nebo ne. Dnes tak v podstatě vidím přechod do 3D Falloutů jako pozitivum pro tuto sérii.