Todd Howard z Bethesdy v rozhovoru pro portál Kinda Funny Games prozradil několik zajímavých informací o připravovaném sci-fi RPG Starfield. Vývojáři už delší čas hráče lákali na možnost prozkoumat více než tisícovku planet. Howard však upřesnil, že pouze 10 % z nich bude obydlených živými tvory. Zbylých 90 % v zásadě pustých planet bude primárně sloužit pro sběr surovin a průzkum prostředí. Pro vytvoření těchto planet autoři využili procedurální generování.
I přes využití této technologie má ale Starfield nabídnout největší množství ručně vytvořeného obsahu v historii her od Bethesdy. Dále Howard prozradil, že ve hře nebudou přítomny žádná vozidla či zvířata, na kterých byste se mohli přesouvat po planetách. Pro dostatečně rychlý přesun má primárně sloužit jetpack. K dispozici nebude ani rybaření. Níže se můžete podívat na 45 minut dlouhé záběry z hraní, které byly zveřejněny na akci Starfield Direct a velkou část herních mechanik prezentují.
Starfield vychází 6. září na PC (Steam) a Xbox Series X/S. Hra již v den vydání zamíří rovněž do Game Passu.
to je viac ako v reale nie
O trošku víc
Tak co my víme, pořád jich je docela hodně miliard neobjevených
Právě! Nikde se nemluví o planetách kolonizovaných jenom lidstvem. Má snad pan Zavřel prozkoumaný celý vesmír, že si je tak jistý?
Jojo, kouknul jsem se dalekohledem a nikoho dalšího jsem nahoře neviděl
No na tech zaberech ze hry je videt pekna slideshow, nerikejte, ze to nevidite. Je tam jasne videt, jak je pohyb trhany. Snad to jeste zlepsi…
No, jelikoz nam tisice hodin v No mans sky (sem tam ve VR) a navstivil jsem sotva stovku planet, jak me chteji presvedcit o koupi Starfieldu ? Defakto je to uplne to same.
Jasně, koňská hlavo..
Tohle bude kult!!!!
Co mi akorat vrta hlavou – pokud budou planety nahodne generovany s tim ze kazdymu hracovi se vygenerujou jinak (coz rek howard v rozhovoru), jak budou moct mody pridavat obsah na tyhle planety? Kdyz u kazdyho hrace bude teren jinej
Jde o to jak to bude udělané. Podle mého to bude navržené tak že bude možné vyřadit planetu z tohohle systému a udělat jí pevnou protože určitě už v počátku počítali s tím že budou dělat DLC a expanze. Jinak procedurální generování může probíhat na „tisíc“ způsobů třeba podle dlaždic kde musíš mít modely co se skládají vedle sebe jako puzzle ale to by tady nedávalo smysl – mo c práce (ztratilo by to smysl a zabralo moc místa na disku), pak podle materiálu (na „tomhle“ materiálu se spawne „tohle“ a to se dá nabourat) nebo podle parametrů což je úplně náhodné ale může to mít své konstanty. Třeba výchozí dlaždice ze které se generuje náhodné okolí a objevují se tam další pevné dlaždice na nějakých souřadnicích – jako to má třeba minecraft když použiješ seed – kostky s diamantem, láva, vesnice a tyhle věci se dají upravovat. Tady bych řekl že to bude podle parametrů protože to je nejšetrnější k místu na disku a co se práce týče a tam to prakticky asi nepůjde. Ze začátku bych to viděl spíš na úpravy pevných planet a nějakou stanici na orbitě těch generovaných spíš než na jejich povrchu – nebo kompletně nové planety. Později bych řekl že bude možné si zabrat celou planetu právě proto že tam bude připravený systém pro expanze a DLC. A nebo se na tenhle systém Bethesda vykvákne a prostě v expanzích přidá nové planety což by vypadalo trochu divně kdyby se někde vyskytla nová planeta. Ale vzhledem k tomu že s tímhle enginem jsou modeři celkem seznámení tak si najdou cestu.
Jo to dava smysl. Osobne uplne nechapu to rozhodnuti generovat planety nahodne s tim ze kazdej bude mit jinej zazitek. Rek bych ze mnohem zajimavejsi by bylo kdyby se to generovalo kazdymu stejne s tim ze bys mel moznost pak nekomu rict “byl jsem na tyhle planete a nasel tam tohle”. A ty bys tam pak moh doletet a najit to taky. A lidi by ten vesmir postupne mohli zmapovat.
Já nevím kdy tohle Todd říkal takže nevím kontext ani jestli je to správný překlad ale já bych od toho čekal že každý bude mít stejnou planetu o stejné velikosti na stejném místě jen možná bude vypadat trochu jinak. Nemyslím si že by jeden měl červenou planetu a druhý na stejném místě třeba šedou – podle mého budou mít nějaké pevné hodnoty podle kterých se ty planeta budou generovat takže se bude lišit třeba jen terén ale uvidíme. A udělat to tak že na stejném místě na stejné planetě bude stejný loot i když je její povrch jiný – je technicky možné i když se zbytek generuje náhodně ale těžko říct jak to bude tady. Nic o tomhle systému pořádně nevíme. Ale řekl bych že to bude například tak že planeta vlevo od planety AB je bohatá na titan a tak to bude pro každého. Jen možná bude vypadat pro každého jinak. Podle mého loot bude jen na obydlených planetách a tyhle generované budou jen na suroviny a drcení tlačítka pro screenshoty. I když třeba trosky lodí, nouzové majáky, základny pirátů a podobně by na generovaných planetách bylo moc příjemné zpestření ale to asi nebude i když je to možné udělat. Stejně tak si myslím že kdyby pro všechny byly ty planety jiné a generovaly by se za běhu tak by při každém přistání vypadaly jinak a to by bylo trochu divný takže bych od toho čekal že se budou generovat podle nějakého seedu jako to má minecraft. Ale jak říkám. Nic o tom zatím nevíme takže to jsou jen úvahy. Každopádně bude zajímavé sledovat moderskou komunitu.
Zazitek bude stejnej ale ja tu planetu budu mit napr. Od dalsi 3 min letu ale ty jen 2 s tim ze ja tam budu mit vetsi kopec nez ty jinak zazitek je stejnej to randomgenerovani co tu stale hrotis nic nemeni je to jen PR tahak
Oop ti odpoví (objektově orientované programování) jinak se už ani neprogramuje
Pouze 10 % planet ve Starfieldu bude oblíbených. Tak ten nadpis čtu já.
16 times the detail, Philovi věřím 💚
Cokoliv udělají je Bomba 🖤
Co mně tam vadí je ta neskutečně stupidní AI.
Přesně to co jsem čekal prázdná megavelká mapa, kde strávíte hodiny sháněním různých surovin a blbinek, ale kontentu v podobě kvalitně napsaných questů provázaných s NPC bude poskrovnu.
ty si hru už hrál ?
Včera dohrál
Téměř všechny Bethesdí hry jsou takové a tohle nebude výjimka
Kdyby jenom Bethesdí tak by to bylo dobrý. Ale takové jsou úplně všechny hry v otevřeném světě. Po Zaklínči 3 a RDR2 tu není asi nic co by nad tuhle definici vyčnívalo.
Jako sorry, ale 10% planet kde bude život je málo? 😁 z tisíce budeš rád když jich prozkoumáš 50.. myslíš, že ve skutečnosti je všech 1000 planet obydlených? 😂
Už se těším na nějaký mod, který udělá planetu plnou pohádek a planých slibů, jemuž bude vládnout král Já Todd Sebestředný a Dokonalý ..
Úplně zbytečně velkej svět, kterej stejně proskoumá tak 1% lidí. Dlouhodobě jsou lepší hry, který se snaží herní svět naplnit obsahem, než ty jenž obsah roztáhnout do obřích rozměrů. No snad se aspoň poučí do dalšího TES.
Stěžovat si u vesmírné hry na „zbytečně velkej svět“ je docela úsměvný
Přesně tak, vůbec neví ocem mluvi, tohle vytre zrak všem zarytým pskarum. Ti potom přejdou na xbox a budou jej vzyvat jako ty
Podle mě to docela přehánějí. Pořád nevím na co tak obří svět a letět na druhý konec mapy, když to samé najdu třeba o pár planet vedle. Asi si myslí, že když lidí nechali tisíc hodin ve Skyrimu, tak logicky chtějí co největší a nejdelší hru a budou zkoumat každý píď. Bylo by třeba fajn, kdyby ne všechny neobydlené planety nebyly generované podle šablony, ale dělaný ručně s nějakým příběhem, třeba dávná mimozemská civilizace se zajímavým designem nebo tak. Ale toho se bohužel asi nedočkáme.
To cos popsal je opakem Bethesdích her. Oni právě milujou tu procedurální generovatelnost, namnoženej obsah s nulovou hloubkou. Opak toho jsou třeba Piranha Bytes, malé světy naplněné ručně udělanym obsahem.
Zase tak velký to nebude. No Man Sky má 18,446,744,073,709,551,616 planet. Starfield jen 1000 z toho bude 100 do nějaké míry obydlených a 900 na suroviny a jako základ pro všemožné expanze. Mě se tahle svoboda líbí. Lidi jsou různí a někteří dorazí příběh a mají hotovo a další budou zkoumat svět. Tohle se mi líbí na Valheim. Prostě jdu, někde přespím, čas od času někde postavím větší base a pokračuju ve zkoumání světa s tím že první base už třeba ani neuvidím protože mě hra přestane bavit a je hodiny cesty zpět protože v té době jsem neměl ještě ani portál k postavení. Je fajn že si může hráč zvolit svůj styl. Jestli si někdo pamatuje Freelancera tak to taky vypadalo jako nuda a nakonec měl a možná ještě má celkem kultovní status a věrnou základnu. Určitě se pořád hraje i po dvaceti letech a to cestování tam bylo často úmorný.
Opravdový vesmír taky zrovna moc obydlený není a nikdy v budoucnu nebude.
Je iracionální kolonizovat totálně nehostinnou planetu, kterých je ve vesmíru bohužel drtivá většina.
S tímhle aspektem fakt problém nemám a ze hry se zcela jistě dozvíme, proč zrovna tento nominální počet planet pro svůj svět a hratelnost Bethesda zvolila.
To je samozřejmě pravda, ale přeci jen to beru jako totálně jiný vesmír, který vychází z našeho pouze jako předloha, ale pro dobro zajímavého příběhu a rozmanitosti bych neměl nic proti, kdyby to více okořenili dalšími druhy existence a tak podobně.
to skončí jak mass effect. v každé soustavě jedna planeta, na které půjde přistát, další dvě se kterýma bude nějaká interakce a zbytek jenom text
Predpokladam, ze navstivim jen pribehovy casti…