Jen těžko byste v herním průmyslu našli větší fenomén než hru Minecraft od studia Mojang. V roce 2011 vydaný kostičkový sandbox přilákal do té doby nepředstavitelné množství hráčů a ani dnes nic nenasvědčuje tomu, že by jeho éra měla skončit. Potenciálu celé značky si byl očividně dobře vědom i Microsoft, který studio Mojang i s právy na Minecraft v roce 2014 koupil za 2,5 miliardy dolarů (přes 53 miliard Kč).
V rámci nedávné akce Minecraft Live 2023 vyšlo najevo, že hra dokázala prodat už více než 300 milionů kopií, čímž si upevnila pozici nejprodávanějšího titulu všech dob. Druhé Grand Theft Auto 5 pro porovnání dosáhlo na 185 milionů prodaných kusů. Je navíc patrné, že Microsoft má se značkou velké plány. Kromě portů a aktualizací pro původní hru jsme se v uplynulých letech dočkali také úplně nových her jako Minecraft Dungeons a Minecraft Legends.
Z pokračující podpory se nadále může těšit také základní hra, která se čerstvě dočkala odhalení nového DLC s tematikou Star Wars. Přídavek s podtitulem Path of the Jedi do hry zamíří již 7. listopadu. Kromě přehledné infografiky s aktuálními statistikami se můžete níže podívat také na kompletní záznam ze zmíněné akce Minecraft Live.
Minecraft a Age of Empires 2 jsou hry, které hraju téměř dennodenně posledních 10-15 let, a i když si od nich sem tam dám menší pauzu, tak se k nim stejně eventuálně vrátím, protože vím, že se u nich budu vždycky bavit. Ať už hraju sám, s kamarády nebo gf.
Doufám, že tu alespoň dalších deset let ještě bude
To je celkem působivý. Já to mám spíš jen nárazově a to ještě v případě AoE2.
Jojo. Jako Minecraft je jasnej, to je hra s nekonečno možnostma a pokud to člověka omrzí, tak má k dispozici stovky, tisíce módů. V případě AoE jde o to, že mám hrozně moc rád RTSka a AoE2 mi přijde jako perfektně vybalancované po všech stránkách. Super vizuál, super gameplay, mraky civilizací a kampaní, nostalgie. Prostě se tý hry nemohu přehrát.