Digitální obchod Epic Games Store dlouhodobě poutá pozornost především vybranými exkluzivitami a pravidelnou nabídkou bezplatných titulů. Zatímco v oblasti exkluzivit zástupci společnosti již před časem přiznali, že se na rozdíl od počátků svého digitálního obchodu v budoucnu zaměří na menší počet opravdu zajímavých her (za poslední dobu například Dead Island 2 nebo chystaný Alan Wake 2), tak z pohledu zdarma nabízených her Epic žádnou výraznější změnu strategie neplánuje.
Zachování stávajícího modelu v podobě pravidelného rozdávání bezplatných titulů potvrdil na akci Unreal Fest 2023 Kyle Billings. Právě díky bezplatným nabídkám a exkluzivitám se Epic Games Store může pochlubit uživatelskou základnou přesahující 90 milionů hráčů. Navzdory masivním investicím, které si společnost může díky přetrvávající popularitě battle royale akce Fortnite dovolit, si však hráči nadále stěžují na omezené funkce a kvalitu samotného obchodu a jeho launcheru, který v těchto aspektech za konkurenčním Steamem stále zaostává.
Upřímně nevím proč bych si měl na Epicu brát hry zadarmo, když si je můžu také zadarmo stáhnout z ulozto – působí to strašně nedůvěryhodně a kvůli tomu bych si u nich logicky nic nekoupil. Daleko lepší řešení mi přijde u Humble – za levné měsíční předplatné získám +- stejných 100 her za rok jako u Epicu a ještě 10-20% slevu na nákup her
ups… hele, srovnavat hry, ktery nabizej „zadara“ na Epicu s ulozto moc smysl nedava, ale nevadíííí…
Už je netíží platy zhruba 900 lidí tak se mohou rozšoupnout. Každopádně to pořád vypadá že nemají žádný plán na to co bude až umře Fortnite.
UE5 a ten jim myslim vydelava dost jeste kdyz si vezmes kolik studiji ho planuje vyuzivat u budoucich titulu… pravem zlatej dul
No jo ale za ten se platí až když na tom produktu vyděláš 1 milion dollarů. Potom jim dáš 5%. Jinak neplatíš ani cent.
si spocitej, kdyz vydas napr jen jeden aaa titul u kteryho prodas 2 mil kusu v prumeru za 50us. Cca 5 mil dolaru. Plus ted na tom enginu jede vic jak 60 procent her. Je to prijemna zmena oproti davnym 60 procentum, cos ztratil na krabicovkach a 30 procentech, co musis davat steamu (nepocitam dane a uz vubec ne vydaje)
k tomu Fortnite doted vydelal cca 20 miliard dolaru. Ted to maji na vsech platformach co muzou. A ty jim furt vydelavaji, jen uz nerostou. Coz jen znamena, ze krivka jde dolu.
Epic zestihlel nikoli proto, ze by byli prodelecny. Ale ze meli vetsi aktualni vydaje nez prijmy. S tim jaky ma Epic financni rezervy to nema co delat. A ty prachy nemuzes jen tak zproneverit. Navic treba Bandcamp nepropustil, ale celou firmu prodal, takze dalsi prijmy, kterym pokryje vydaje.
Store je navic vydelecne a zadna jina konkurence neni. Ubisoft, origin atd jsou jen pro vlastni hry. GOG je v nejake vlastni bubline (po osobni zkusenosti)
Pointa je, ze Epic ma budoucnost zajistenou. A tim, ze takhle dotuje hry a jde zaroven vstric i hracum je vyborna vec. A Sweeney sam psal pred lety na foru, ze o maly castky vubec nema zajem, kdyz tam nekdo resil, ze o par tisic prekrocil strop (tesne po tom pak posunul strop). Epic ma navic dost zkusenksti i v tom, ze je stale aktivni vyvojar.
Já neříkám že to jsou malé peníze ale drtivá většina her na UE5 nikdy milion dolarů nevydělá a tak jako tak Epic táhne jen a pouze Fortnite. Kdyby ten umřel tak jdou do kopru pokud ze dne na den radikálně nezmění politiku. Díky soudu s Applem jsme měli přesná čísla bez PR a v roce 2019 jim fortnite tvořil 88% zisku. Unreal engine kolem 3% a už tehdy to byl snad nejpopulárnější engine. Nemyslím si že by se toho od té doby moc změnilo co se tohohle poměru týče.
o to bych se vubec nebal. Sweney vyhodilcisla vickrat. Treba v pripade GOW zisk znasobili desetkrat (GOW3 vs 4) a Epic uz je davno na novym projektu. UE treba DeadIsland, Atomic heart a pod. Do budoucna mas ve vyvoji spoustu ohlasenych velkych super her zabehlych znacek.
Je dobry pochopit, ze Epic dela engine pro sebe, sem tam udela sluzbu ostatnim a neco tam prida. Ten vyvoj enginu je soucasti jejich vyvoje her. To jsou v podstate prachy skoro zadarmo.
Zapominas, ze treba na UE jede Marvel, ty prachy nemaji jen z her. A Epic za poslednich 20 let co hra to uspech (GOW, UTournamenty, Infinity Blade, Shadow Complex, Bullet Storm (nepocitam jejich publishing ostatnim firmam a store)). Kdyz Fortnite umre, udelaji novou hru jak mnohokrat predtim. Na to mnoho lidi zapomina, ale Epic je v prvni rade herni vyvojar a 30 let dost uspesnej 😀😉
ps: Epic je v podstate nekolikanasobne vetsi kolos jak Rockstar. Ty se fakt jen tak nepolozi 😀 Par let prinejhorsim jedes z casti rezerv, akcie sice klesaji, akcionari jsou spokojeni (tohle vyvazis prezentacemi) a jdes na release.
s epicem jsem stejne jako se steamem nadmiru spokojenej, takze diky a cau
ale stejne je ten pomer mych her na epicu brutalni
15 koupenych
91 zadaco
Pokud se cítí že jsou tak špatní že si musejí lidi kupovat a lidi se nechají zaprodat tak proč ne?
Akorát by to chtělo dát steamu nějakou konkurenci a ne tohle.
Tohle je jak udržovat člověka na přístrojích za pomocí lidské energie, kterou si koupíš.
Zase chápu. že jsou tu chudí lidi, co jsou rádi za každou hru zdarma a nezajímá je, jakou věc podporují, ale i přesto to znamená že Epic bude mít hodně chudých lidi, co si tam nic nekoupí a celé to budou dotovat děcka v Fortnite.
I když vyšlo Metro na Epicu jako časová exkluzivita, tak jsem odolal. A to je Metro jedna z mých nejoblíbenějších sérií. U Alana Wakea to přečkám úplně stejně.. Mám hry pouze na Steamu a nechci si je tříštit mezi další aplikace, krom těch podpůrných od Ubi a EA. Stejně je her tolik, že je pořád co hrát… Epic prostě nikdy nenainstaluju
Alan Wake ale s velkou pravděpodobností bude na Epicu pořád protože je zároveň i vydavatel. Ani mě nevadí počkat rok než hra vyjde na Steamu, ale tady se holt kousnu a půjdu k nim.
Steam by si mohl vzít příklad….anebo nemusel, ale konkurence je potreba
Konkurence je potřeba, ale taková která něco umí a dokáže, ne která jen mává penězi a prosí, aby všichni šli k ní.
Rozumím vašemu argumentu, Geralte, ale dovolte mi zahrát si trošku na ďáblova advokáta. Všimne si takové konkurence dostatečně velké množství lidí, pokud nebude dostatečně nápadná?
Například GOG je v mnoha ohledech vstřícnější jak ke hráčům, tak k vývojářům (má menší marži), ale stejně stojí stranou, protože lidé nemají až takový zájem a dokonce díky tomu musel GOG od některých vstřícných kroků ke hráčům ustoupit, protože na tom prodělával. Přitom GOG rozhodně nemává kolem penězi a neprosí. Alespoň tak se mi to jeví z mého pohledu.
Kolik lidí si pořídí hru, která výjimečně je i na Steamu i na GOGu, raději na GOGu? Málo. Většina bude chtít Steam, protože „chce mít vše na jednom místě, chce mít všechny achievementy a kartičky na Steamu“, atd. Přitom na GOGu budou mít k dispozici klienta, který umí spravovat hry i z jiných platforem a nebudou apriori považováni za zloděje, takže jim nebudou protipirátské ochrany ovlivňovat běh počítače, zatímco vývojáři dostanou větší díl z prodejů. GOG byl také průkopník rozlišování cen v dolarech a eurech a tak hry na jejich platformě jako první neměly stejnou nominální cenu v obou měnách, jak to bylo třeba právě na Steamu.
Ale realita je taková, že na GOGu není tak velký výběr (z mnoha souvisejících důvodů) a pokud už hra výjimečně výjde i na GOGu, tak ji velmi významná část lidí stejně koupí na Steamu. Dokonce i zde v recenzi uvedl autor článku odkaz na Steam, přestože psal o hře, která má domovskou platformu GOG. https://www.zing.cz/novinky/96453447/gwent-the-witcher-card-game-se-uz-zadneho-noveho-obsahu-nedocka/#comment-1053962
Obávám se, že bohužel, díky obrovské stádní konformitě většiny lidské populace, není možné přístup, který byste si přál, efektivně uplatnit, protože významná část lidí jednoduše půjde tam, kam jim společnost řekne, že by měli jít. Bohužel, systém poptávky a nabídky dnes moc dobře nefunguje (a to nejen v herním průmyslu) a pokud chce dnes někdo prorazit, bojím se, že bez mávání penězi to s velkou pravděpodobností nedokáže.
Geralta neber v potaz🙂 jak píše typan nahoře konkurence je potřeba a já to naprosto podporuji 😇
bylo by pěkně na hovno aby tu byl jenom steam ( hlavní store na pařby) a dělal si co chce :))) to by se pak nehnul z místa
Medysen: Čím je Epic konkurencí? Rozdávání her nebude trvat věčně. Co ti kromě toho pak zbyde, aby Steamu konkuroval?
Já s tím plně souhlasím, bohužel takhle se věci mají. Steam tu byl dřív (snad mezi prvními, když už to byl pomalu mainstream) a bylo na něm plno her, tudíž tam šli skoro všichni. Jen pro pořádek, GOG si bere 30% stejně jako Steam (pokud se teda nedávno něco nezměnilo). Ale ano, GOG je super v tom, že to vlastně není DRM jako ostatní. A je to jak píšete – Většina bude chtít Steam, protože „chce mít vše na jednom místě, chce mít všechny achievementy a kartičky na Steamu“. Takhle to zkrtáka funguje. Ani já bych se nechtěl „loučit“ nebo štěpit svojí knihovnu na 5 či 6 menších knihoven.
GOG jste opravdu popsal moc hezky. Udělali hodně vstřícných kroků vůči komunitě. Takový Epic prostě příjde, vybere si tamtu hru ( např. Metro Exodus, pár dnů před vydáním) že ji chce na rok jen pro sebe jak lakomé dítě. Prostě chceš to, pojď ke mně. To za mě vstřícné není, je to naprosto opačný přístup od GOG. A pak maže med kolem pusy, že každý měsíc dává zdarma i velké AAA hry. Snad každému musí dojít, že to nedělají z dobroty srdce ke komunitě, ale aby tam ty lidi nalákali. Kdyby měli tolik lidí jako má Steam, tak by tohle rychle skončilo. A ten jejich klient je holý až na kost. Vždyť relativně nedávno přidali nákupní košík, wow. Takže když to shrnu – Nesympatický přístup, dočasné rozmazlování her zdarma a jen ty nejobyčenější fuknce co klient může mít. Tohle za mě není konkurence. GOG se opravdu snaží nebo aspoň snažil, Epic jen mává penězi a dělá to lacině. Jediné co stojí za zmínku je, že si berou snad jen 12%.
Geralte proč komentuješ Niemandův příspěvek, když jsi ho nepochopil a pořád si v té své zaryté antipatii meleš dokola svoji, jako kolovrátek?
Niemand velice dobře popsal, jak je tváří v tvář konzervativnosti, potažmo stádovitosti zákazníků těžké prorazit na trhu a žádný snadný recept neexistuje. Jako příklad uvedl GOG, který navzdory tomu, že je vůči hráčům dokonce ještě vstřícnější než Steam, nedokáže získat významný podíl na trhu.
Ty zareaguješ tak, že nejdříve konstatuješ očividné a místo abys tedy konstruktivně navrhl nějaká řešení, tak se v druhé půlce zase překlopíš do neustálého brečení o tom, jak je ten Epic špatný, protože…
Tož bať: Já ho pochopil a v podstatě jsem souhlasil ve všem co napsal. Uvedl přiklad jako GOG jak se drží na trhu i přesto, že to nebude dominantní platforma protože Steam je už zavedený a funguje, plus i vyjmenoval pozitivní aspekty, které komunita ocení a jsou udržitelné dlouhodobě. A jelikož se bavíme o Epicu a o tom, že by to mohl být konkurent Steamu, tak já tu říkám, že to jak to Epic dělá pro mě není konkurence. Důvody proč jsem vyjmenoval výše. A ano, bohužel ti tu za klávesnicí během 5 minut nenavrhnu funkční model konkurence schopného klienta, to se přiznám. To ale neznamená, že odkývnu úplně vše co si vymyslí nebo udělají. Žádný z těch x klientů mě tolik neomezoval jako Epic.
Jestli si v té své zaryté antipatii jedu pořád, tak mi pověz v čem je Epic dlouhodobě konkurenceschopný a přívětivý pro komunitu, aby ses taky nezamotal do svého kolovrátku.
Trochu mi to připomíná situaci, když Xbox koupil Activision/Blizzard.
Když neumíš vyhrát, stačí mávat penězi..
Tak či onak, peníze vždy rozhodnou
Ale oni umi vyhrat, maji ty penize.