Mikrotransakční politika společnosti Blizzard je už nějaký ten pátek věcí vášnivých debat mezi hráči. Některým se kroky herního obra nelíbí, zatímco jiné argumentují myšlenkou, že nikdo vlastně nikoho nenutí k tomu, aby do kosmetického obsahu investoval. Tentokrát se podařilo známé firmě opět rozbouřit vody a to rovnou za pomoci dvou kroků. Tím prvním se stalo přidání různých barev portálů, které ovšem nejsou zdarma. Podobně jako v případě hračky měnící vás ve World of Warcraft v murlocka je nutné vytáhnout peněženku, z níž musíte vysypat 30 dolarů.
Slušná cenovka co? To ovšem není vše. Portály za 30 dolarů nejsou tím jediným, po čem je možné sáhnout. Blizzard totiž šlápl na plyn a do herního obchodu nasadil mounta Vitreous Scourge, který stojí takřka 65 dolarů, což je cenovka, která bere dech. Koník však není k dispozici sám o sobě, nýbrž slouží jako udička či kotva. Dostanete k němu totiž také 7000 Platinum mincí, dvojici trofejí a také oslnivé brnění Crystal a Bone Cage.
Ne že by většina předchozích koníků stála málo, avšak tohle je fascinující tah, který se u komunity nesetkal s velkým pochopením. Jak by ovšem mohl, když balíček fakticky stojí více než hra samotná. Koník za nějž spolu s jeho doplňky budete platit zlatem, se stal jedním z prvků aktuálního patche, který vedle něj přinesl také řadu dalších aspektů, na něž se můžete podívat zde.
Až si půjdu koupit 1000 platiny… tak to zvážím. První balíček, kde to není 1:1
Nechápu co brečíte:) vývojáři jasné řekl, za peníze budou pouze kosmetické věci ,nikoliv jak v jiných hrách ,kde chcete mít lepší gear ? Kup si tenhle balíček a víš co ? Rovnou si kupí tenhle v 90% slevě . Dokud to jsou kosmetické věci, tak mě to nijak nepohoršuje a je mi to upřímně jedno.
Tahle logika už pár let neplatí, protože tam vznikají dva problémy.
První je ten, že ty hezký a unikátní skiny budou díky monetizaci vždycky uzamčené za MTX. Kdyby tam nebyla, byl by to normální loot, který by hráč získat hraním. Jako příklad se můžeš podívat na WoW, kde se všechny unikátní a zajímavý mounti dají koupit pouze za reálné peníze a hra dostává pouze reskiny starých mountů.
Druhý problém je, že pokud jim tyhle MTX budou generovat spoustu peněz, tak se budou vývojáří více soustředit právě na výrobu skinů a méně na kvalitní herní obsah do hry, protože proč vynaložit více práce a úsilí, když to není potřeba. Koneckonců, na prvním místě je to byznys a až na druhém videohra.
To je divný. Podle nadšených fanboys měl po přechodu Activision Blizzardu pod křídla Microsoftu začít druhý příchod Krista…
ano… stále čekám až to dají na cloud..
Tohle se samozřejmě neděje okamžitě, ale bude to proces, který hráčí začnou pociťovat až například po roce, dvou nebo tří (nepočítám distribuci her, ta není v procesu několik let, jako například vývoj).
A bude to čím dál tím horší.
No to je překvapení… že bych oprášil „You don’t say“ meme?
Já vím, že by se nemělo nikomu přát nic zlého, ale Blizzard vyjebává takovým způsobem, že jim nepřeju nic dobrého a nějaký velký pád by mi udělal jen radost. Blbej skin udělaný za 2 týdny a říct si o stejnou cenu jako u AAA hry? A k tomu dají ještě mince, které stačí jen prostě připsat na účet, tedy žádná další práce za tím není. To už není o tom, že nabízejí produkt a ber nebo nech být, to už opravdu chytají jen ty „finančně negramotné“, když to napíšu tak, abych nikoho neurážel. To je samé jako tenkrát, když skin do WoWka vydělal v průměru více než celý StarCraft 2: Wings of Liberty a proto se už neobtěžovali s pokračováním.
nikdy jsem kosmeticke dlc nekoupil a nehodlam s tim zacinat…kazdopadne to hre skodi, nanestesti je tak spatna, ze ji nehraju, takze me to zase tak nevadi
Mne mnohem více bavilo Diablo III. IV jsem ani nedohrál, III na hard jsem prošel několikrát.
Stejně to bude sypat, takže who cares. Nejlepší na tom je, že těch hráčů, co do her sype reálné peníze není zas tak moc, ale vynahradí to tím, že utrácejí šílené prachy.
Primárně zápaďácké kiddos. Pro ně jsou to navíc drobné..