I přes vysoká hodnocení od herních kritiků si Dragon’s Dogma 2 minimálně na Steamu nevede moc dobře. Více než 12 tisíc recenzí aktuálně dává dohromady pouhých 39 % kladných hodnocení, což je bída. Důvody ke kritice jsou mezi hráči dva. Jedním z primárních je pro řadu z nich to, jakým způsobem je „zvládnutá“ optimalizace, která však nepředstavuje problémem pouze na PC ale napříč platformami. Druhým důvodem, proč nejeden hráč sahá po palci dolů jsou mikrotransakce. Za ty je možné dát až 41 euro a do jisté míry obsahují obsah, který je vám nabízen v Deluxe edici.
Některé z předmětů lze dokonce nalézt během průchodu herního světa. Vedle těchto relativně akceptovatelných kousků jsou tu však i ty, které lze přijmout jen těžko. Jakožto celek pak není mikrotransakční politika v tomto díle úplně zvládnutá. Nebál bych se říci, že většina prvků představuje spíše než něco důležitého pouze berličku usnadňující život těm, kteří se nechtějí příliš namáhat. Je jen těžko pochopitelné proč se tvůrci tohoto díla rozhodli, jít touto cestou. I když aby bylo učiněno spravedlnosti za dost, tak jejich výtvor v tomto ohledu není žádnou výjimkou z pravidla. Třeba takový Monster Hunter: World vám nabídne DLC obsah za krásných 541 euro, což už je slušná sumička. Nelze tedy moc počítat s tím, že by reakce komunity vzbudila nějaké výraznější emoce. Snad však v některých případech dojde k tomu, že budou hráčům dány bezplatně, čímž se zmírní hněv komunity frustrované špatným chodem hry. Akční RPG Dragon’s Dogma 2 je dostupné na PC, PlayStaton 5 a Xbox Series X/S.
Funny seeing all this blind rage about Dragon’s Dogma 2 selling fast travel items and other stuff but it feels like this is their first time ever seeing this. They did it before with DMC5 and MHW but anyone who’s played them will tell you they’re unnecessary. Tales does it too 🤷🏻♂️ pic.twitter.com/VKr5A3WM1k
— OrbitalQuack➡️➡️⬆️ (@mcquack306) March 22, 2024
Mikrotransakce mě u té hry zamrzely, protože jen ukázali jak i Capcom propadl tomuto typu žroutství a že tak dávají možnost ničit originální herní zážitek a kvalitu hry hráčům, jenž jsou zvyklí, že dnešní RPG vodí za ručičku. Přiznávám i já takový byl před mnoha lety a díky tomu jsem odmítal hry jako je právě Dragon’s Dogma a ku příkladu Zaklínač 1 dnes to jsou moje nejmilovanější hry. Také zneužívají toho, že někteří hráči si chtějí osahat povolání tím, že si vytvoří 2 postavy.
Dragons Dogma má svým způsobem dva save sloty a ty bohatě postačí pro celý průchod hrou jeden z nich se dá využít jako zpětný tah před danýma událostma questu. 1. save je klasický auto/manuální save jenž se pruběhem hry neustále přepisuje a poté tu je 2. a ten je ke přepisování checkpointu jenž si musí hráč hlídat a pravidelně vytvářet aby si udělal zálohu kdyby se mu během plnění questu něco nepovedlo a ten se dělá pomocí kempu či přenocování v hospodě.
Povolání se dá snadno změnit po chvilce hraní a na rozdíl od 1. dílu vzniklo nové jenž dovoluje vytvořit postavu dle sebe jako třeba Gandalfa s obouručákem.
Uznávám, že cestování po svejch nemusí býti všem po chuti avšak, při prozkoumávání budete mít možnost si vytvořit své vlastní fast travel lokace aby jste to měli k nejdůležitějším lokacím kousek.
Ti co se setkávají s DD poprvé a vynechali 1 díl by si měli před koupí zjistit info jak daná hra funguje, pač zbytečně narazí při zapnutí hry. Dragon’s Dogma 2 má funkce, jenž tu s námi jsou již od prvního dílu což jí vždy dělalo díky tomu unikátní a příjde mi nesmysl si to ulehčovat mikrotransakcemi či módy.
Za mě chci vzkázat jen a pouze vykašlejte se na mikrotransakce či nehodnoťte hru dle nich. Vždy za to může společnost, jenž ji vydala nikoli hra samotná, která má svůj unikátní kalibr. Nováčci dejte hře šanci za syrova v její originální funkčnosti bez módů (které slouží jako cheating), klidně i s odstupem času a ozkoušejte si 1. díl.
Garantuji, že díky mechanikám podobnou hru inspirovanou Dungeons&Dragons nenajdete.
Přeji dobré hraní
Já třeba DD1 nehrál ale miluju tyto hry, takže to byla nutnost. Na miktrotransakce jsem nějak nenarazil, páč sem je nehledal. Jo, to cestování na nohách bolí ale není to nic, co by se nedalo zvládnout. Co mě vyloženě sere, že když sem dělal hlavní questy a nepovedl se, tak na mě začali utočit stráže ve městě. I tak jsem to vyřešil po svém a hraju vesele dál. Není to skyrim (jak jsem si naivně myslel, že to bude stejné) Nicméně, je to pecka. Vytvořil jsem postavu a hraju. Postupně zjištuji „mechaniku“ té hry a o tom ty hry jsou přece ne. Kdybych chtěl hrát lineární za ručičku vodicí hru, nejdu do takového RPG. Hráči plačou ale ty mikro transakce mě v ničem nelimitují. Mám někam jít? Tak tam prostě dojdu a u toho mužu prozkoumávat, levlovat atd atd. Ty kameny na ty porty se dají nakoupit, takže mám u sebe asi 3 a sem v klidu. Zbytečná panika podle mě dle recenzí
Za to jsem jedině rád, že si Capcom nedovolil ty mikrotransakce udělat tak, aby to hráče obtěžovalo během hraní a nutilo mu je to přímo do obličeje jako to dělají jiné nejmenované společnosti. Můžeme jen doufat, že si příště Capcom takovouhle nenažranost na úkor lenosti hráče příště odpustí.
Ještě nemožnost mít více postav. V roce 2024 je tohle hodně mimo
Mikrotransakce vem čert. Jsou tu modeři ne. Co jsem, koukal tak už jsou mody např. na:
„Rychlý cestovní balíček“ – Přidá x999 Elite & Explorer Camp Kit, Wakestones, Seeker’s Tokens a Farrystones do prvního obchodu v Melve.
„Save Manager pro více postav“ – Přidává novou hru, vícenásobné ukládání a funkci více profilů postav.
„Nebojte se nadváhy“ – Úprava váhy v Ring of Accrual z původních 5 na 20 50 500.
„Extrémní běh“ – Jednoduchý mod pro úpravu stamina buffu v Ring of Tenacity z původních 90 na 500 100 2000. A další a další….
Počkám na kompletní edici ve slevě.
To bude ve finále bezpochyby ta za 540 euro, protože kompletní edice jsou vždy ty řádně nakynuté.
Prdlajz. Za rok za dva bude k mání „Deluxe“, „Golden“, „Legendary“ edice, která bude mít všechny ty DLC kraviny odemknuté. Capcom ji bude nabízet za původní zaváděcí cenu, ale za další půlrok bude rád, když ji prodá za třetinu. Vždyť je to tak se vším. Už skoro 20 let se ukazuje, že „počkat se vyplatí“. Vydavatelé si za to můžou sami.
Spíše za to můžou kravaťáci z Capcomu než vývojáři. Opět a zase 🤔
přesně tak!