„Audentes Fortuna Iuvat – Štěstí přeje odvážným“
Po šesti letech se fanoušci českého vývojářského studia Warhorse a hry Kingdom Come: Deliverance dočkali oficiálního potvrzení druhého dílu, který by navíc měl dorazit ještě tento rok. Je na místě obdivovat vývojáře i vydavatele, že se nesnažili roky dopředu lákat na nějaké vzdálené sliby a místo toho nám hru poprvé ukázali v okamžiku, kdy se nejspíš nachází již ve velmi pokročilém stádiu vývoje.
První díl svého času nasbíral ve světě relativně smíšená hodnocení (72% na OpenCritic), ale většinou ty ubrané body byly za technický stav při vydání, nikoliv za hru samotnou – tu naopak téměř všichni chválili za příběh, realistické pojetí a důraz na detaily. Jakožto velmi propracované RPG s realistickými prvky skoro až na hranici simulátoru života v 15. století hra možná nesedla každému, ale pro fanoušky nabídla zážitek jako žádná jiná. Již tehdy tak zaujala světová média a nakonec i miliony hráčů, když se jí podařilo prodat přes 6 milionů kopií. Odhalení nové hry tak s velkým zájmem sledoval doslova celý herní svět.
Představení hry formou předtočeného dokumentu bylo zpracováno na špičkové úrovni a doslova dýchalo slavnostní atmosférou, profesionalitou, ale také opravdovým zápalem i hrdostí všech zúčastněných. Členové vývojářského týmu i herečtí představitelé hlavních rolí promluvili na kameru o svých záměrech a dojmech z nové hry, zarámováni působivou kulisou Chrámu svaté Barbory v Kutné hoře. Také díky tomuto prostředí vynikla i naprosto úchvatná ukázka hudby z druhého dílu, kterou má svědomí opět skladatel Jan Valta. V zahrané skladbě nás obzvlášť okouzlil použitý chorál.
Ze slov tvůrců vyznělo, že druhý díl vznikal tak dlouho kromě jiného proto, že se jim povedlo naplno realizovat původní vizi, kterou do určité míry nemohli naplnit v prvním dílu. Dle jejich slov je nová hra nejen výrazně větší a delší, ale také nabízí ještě hlubší možnosti ovlivnit vaši postavu i svět kolem ní, včetně ještě vylepšeného a prohloubeného bojového systému. Příběh navíc vstupuje do citelně velkolepější fáze, jelikož od problémů venkovanů během loupeživých nájezdů se nyní posouváme k regulérní válce králů. Od vzniku prvního dílu se studiu Warhorse povedlo získat zázemí světového vydavatele a také navýšit celkový počet vývojářů, což by mělo na výsledné hře být citelně znát.
Dle slov vývojářů je hra nejen výrazně větší, ale nabízí ještě hlubší možnosti ovlivnit vaši postavu i svět kolem ní, včetně vylepšeného a obohaceného bojového systému. Příběh navíc vstupuje do citelně velkolepější fáze.
Pokud se vám tedy první hra líbila, je nejspíš dobrá šance, že druhý díl vás nezklame. A pokud jste jedničku vůbec nezkusili, možná je nyní vhodná příležitost to konečně napravit – učinit tak můžete nejen na počítačích i konzolích, ale třeba i na cestách díky nedávnému převodu na Nintendo Switch, kde hře nechybí ani český dabing. S ohledem na to, kolik let autoři na nové hře pracují a jak dlouho odkládali její oznámení je také na místě doufat, že se nebude opakovat vydání hry v problematickém technickém stavu.
Hra má obsahovat českou lokalizaci – a to formou titulků i českého dabingu na všech platformách.
Oficiální popis hry:
- Název: Kingdom Come: Deliverance II
- Žánr: akčně-adventurní RPG
- Vývojář: Warhorse Studios
- Platforma: PC, PlayStation 5, Xbox Series S|X
- Technologie: CryEngine
- Věkové hodnocení: (prozatímní/nevyřízené) od 18 let
- Multiplayer: není
- Datum vydání: konec roku 2024
Příběh o lásce a pomstě
Prožijte život očima a skrze činy Jindřicha, mladého muže, který se snaží pomstít své zavražděné rodiče. Jeho příběh – ilustrovaný více než pěti hodinami ohromujících custscén – ho vede od ctižádostivého válečníka k rebelovi, kříží cesty s charismatickými postavami a nezapomenutelnými dobrodružstvími, když se postaví proti maďarskému králi Zikmundovi (přezdívanému Liška ryšavá) a jeho děsivým spojencům.
Skutečný RPG zážitek
Vaše činy utvářejí Jindřichův osud a to, jak na něj bude svět reagovat. Volně přizpůsobujte jeho vzhled, dovednosti a vybavení a zároveň zaujměte morální postoj k událostem kolem vás. Cestujte po zemi a zapojte se do jedinečných činností, jako je kovářství a lukostřelba, abyste se skutečně ponořili do tohoto pulzujícího regionu Evropy, který si vaše činy bude navždy pamatovat.
Žijte život ve středověku
Úžasně autentické ztvárnění Čech 15. století vám umožní zažít toto fascinující prostředí jako nikdy předtím. Ztraťte se v rozlehlém městě, bavte se s rolníky a promluvte si se šlechtici, prozkoumávejte rozlehlou a bohatou krajinu s tavernami, lázeňskými domy, hrady a dalšími.
Autentický boj z pohledu první osoby
Pociťte srážky oceli a brutální boje, když se zapojíte do napínavých bitev v reálném čase. K dispozici je řada autentických zbraní a bojových stylů, aby si každý hráč mohl najít, co mu bude vyhovovat. Můžete se specializovat na boje pěšáků nebo na koni, plížení, elegantní mistrovství meče, brutální tupé zbraně nebo smrtící útoky na dálku.
Oficiální tisková zpráva:
Vysoce oceňované akční RPG Kingdom Come: Deliverance dostává dlouho očekávané pokračování a do obchodů se dostane koncem tohoto roku. Kingdom Come: Deliverance II je skutečným pokračováním svého předchůdce, ale bylo vyvinuto a napsáno tak, aby bylo perfektní pro nováčky i dlouholeté fanoušky. Hra byla oznámena na globální digitální akci, kterou lze sledovat zde a obsahovala ohromující trailer, který si můžete prohlédnout zde. Divákům se dostalo představení této fantastické středověké ságy přímo od herců hlavních rolí a vývojářů, načež si mohli vychutnat kouzelnou hudbu od skladatele Jana Valty.
Ponoříme se zpět do srdceryvného světa Čech 15. století (střední Evropa): Kingdom Come: Deliverance II navazuje tam, kde předchozí hra skončila a nechala hráče se vžít do role Jindřicha, neochvějného syna kováře, zapleteného do bouřlivého příběhu. pomsty, zrady a sebeobjevení. V tomto napínavém pokračování budou hráči procházet pečlivě vytvořenou středověkou krajinou, od skromného prostředí kovárny až po majestátnost královských dvorů, zatímco budu odolávat zrádnému chaosu království zmítaného občanskou válkou.
Na dvou nových mapách – dvojnásobné velikosti oproti předchozí hře – mohou hráči prozkoumat krásný a rozmanitý Český ráj (skutečnou lokaci, kterou stále můžete v České republice navštívit) s majestátním hradem Trosky a poté navštívit město Kutná Hora, zaměřené na těžbu stříbra (zapsané na seznamu světového dědictví UNESCO). S více než pěti hodinami strhujících cutscén vyprávějících Jindřichovu cestu budou hráči uchváceni odvíjejícím se dramatem na každém kroku.
Bojový systém Kingdom Come: Deliverance II byl přepracován, aby byl přístupnější a přitom zůstal věrný své podstatě – zobrazení skutečných středověkých bojových stylů – od elegantního šermu až po smrtící útoky na dálku, jako jsou nově přidané kuše nebo rané zbraně se střelným prachem. Hra je skutečným RPG zážitkem, ve kterém můžete k úkolům přistupovat více způsoby, vyvíjet Jindřicha jakýmkoli směrem, který uznáte za vhodný, a ztratit se v reagujícím a živém světě. Přidejte se k Jindřichovi v roce 1403 v Čechách na jeho výpravě za vykoupením a pomstou a pamatujte: „Audentes fortuna iuvat!“
Kingdom Come: Deliverance II vyjde na PC, PlayStation 5 a Xbox Series S|X koncem roku 2024.
Jsem jeden z těch, co hru mají zapnuli a nebavilo je to. Prostě nebavilo vše je prostě zdlouhavé. Tuhle tématiku miluji, ale ty souboje jsou pain. Kdyby to bylo třeba, jako v Chivlary byt by to byl nesmysl mělo by to lepší grády..
krabička na pc skutečně nebude alespoň ne day one český distributor na pc potvrdil že bude jen digitální verze třeba to dopadne jako u MAFIA trilogy ale těžko říct
A vyjde taky někdy aspoň update pro jedničku na PS5? Poslední verze je myslím 1.9.3, která vyšla v 2019.
Vyjde hra zase i na Switch?
Ano, tuto zprávu oznámili už dávno
Čekal jsem hodně, ale tohle byla totální pecka, takhle se mají dělat oznámení. Grafika šíleně poskočila, hudba z ukázky naprosto úžasná, furt si ji broukám, nové zbraně jako kuš a píšťaly vypadají luxusně. Těším se na posun v příběhu, nové lokace a postavy, za mě jasná GOTY. Obrovský + za vydání ke konci 2024.
Goty hře která vydala jeden trailer?
Myslím, že si budeme muset počkat na vydání.
Tady to skoro působí dojmem, jako by Vávra nedělal všechno sám? To má 250 lidí aby mu nosilo kafe zatímco pobíhá od jednoho PC k druhému
Ano jak píšeš, působí to dojmem, že to Vávra nedělá sám.. Co na tom nechápeš?
nejsi sam kdo ma ten pocit. Vcetne Ceskych vyvojaru Ale od prodeje pretransformoval ten svuj narcisismus do politickych ambici.
Chápu, že je to česká hra, tak je všeobecné nadšení mnohem vyšší, ale to najednou všichni zapomněli na to, že ve naprosté většině herních trailerů se lže? Jasně, není to Ubisoft, ale možná by chtělo očekávání mírně krotit, ať to tu po vydání není naopak plné negativních komentářů.
Každopádně samotné představení celé hry bylo špičkové.
Tak ono když se to vezme, v tom traileru se neukázalo nic moc nového co by neměla už jednička. V podstatě se bude jednat o vylepšenou jedničku s lepší grafikou, což podle mě není nic nereálného. Jediné co si teď vybavím nového je kuše a puška.
Krotit ano a podle kvality hry si každý může určit kdy a za jakou cenu si to koupí, ale takovou hru prostě nikdo jiný neudělá, tak proč bych měl krotit nadšení? Jsem vůbec rád, že jsem se toho dožil… (Snad, nepředbíhejme.)
Steamdeck support? jsem zvědavý
Cením brzké vydání, to je za mě super rozhodnutí, že to tak dlouho utajovali. Grafika asi žádný velký posun, což je trochu škoda, ale uvidí se jak to bude vypadat v praxi. Z těch střelných zbraní mám trochu strach, aby to tam nepůsobilo tak nějak navíc, ale snad kluci ví co dělají. Jindra vypadá zvláštně, ale to si sedne. Líbí se mi lokace, kde se bude děj odehrávat a slibně zní i reakce vesničanů, podle chování hráče.
Jinak nesouhlasím s tím, že první díl měl špatný lockpicking, nebo soubojový systém. Mě tam jen vadily ty komba, které jsem využil tak tři za celou hru a poměrně nešťastné zaměřování kamery na nepřítele. Špatný souboják byl v Zaklínači 1, ne v KCD1.
KCD1 je jedna z mých vůbec nejoblíbenějších her, dohrána i na hardcore se všemi negativními perky. Dvojku kupuju bez váhání okamžitě.
Souhlasím, soubojový systém bych neměnil a ani nemyslím, že by ho měnili, když si na něm dali tolik záležet. A protože je to z první osoby, tak nejspíš jediná alternativa k soubojovému systému by byl ten ze Skyrimu, což by bylo naprosto zabité.
Za mě ten vizuál je posunutý neskutečně dopředu – ty facial animace a světlo je nečekaně next-gen a některé ty environmentální záběry působí skoro předrenderovaný. Všiml jsem si třeba, jak jsou všechny ty cutscény měkký v hranách a antialiasing je cítit jen např. u tenkých lan. Volumetrika a particly byly v první hře fakt shit a tady to vypadá gorgeous!
Jediný co mi přijde trochu slabší je logo a obecně grafický design – je to takové stylizovanější a „cute“. Těším se zase na malované mapy!
Vizuál nedokážu dobře posoudit z telefonu, ale lepších animací obličejů a mimiky jsem si všiml, takže s tím souhlasím.
Na druhou stranu chápu, že když je to pořád ten samý engine, že to bude vypadat podobně, takže jsem s tím v pohodě.
České RDR 2!
Díky, raději Starfield…
A už se to ta hra alespon na loadovala ?😅
Ta hra se loadovala tak dlouho, že už na ni všichni zapomněli. Hlavně že ty dvě hry nemají spolu vůbec nic společného.
První dil měl nejdementnějšï souborový systém že všech rpg her, tak doufám že dvojka to mít nebude
Pod to se absolutne podepisuju.
Byť člověk musel věnovat trochu času a trpělivost, aby se naučil dobře bojovat, podařilo se tomuto systému hráče opravdu vnořit to každičkého boje, a každý boj opravdu něco znamenal. Nespočetněkrát se mi stalo, že jsem se musel boji vyhnout, dát svojí výzbroj dohromady a až poté se vrátit.
Skvele to vypada a podporim je znovu 💪 tesim se!
Nejsem úplně fanoušek KCD, ale jsem jako Čech rád, že máme dost šikovný vývojáře a dokážou udělat kvalitní hru zasazenou do skutečného světa aniž by to potřebovalo nějaké fantasy prvky. Dnes zaujmout něčím takovým je naprostý zázrak aby to člověka neunudilo.
No vypadá to fantasticky. Dan Vávra kolem sebe dokázal shromáždit úžasně talentovaný lidi. A to jich pár po KCD1 odešlo dělat jiný projekty (Martin Klekner, Honza Smejkal, Miki Podprocký..). Je frajer že se mu tou buldočí povahou podařilo na něco takovýho sehnat peníze a pak to fakt udělat a ještě úspešně. A když bude dvojka v dobrém technickém stavu při vydání (což fakt doufám že si ohlídaj), tak by to mohl být pro Warhorse jejich Witcher 3/BG3 moment (průlom do mainstreamu v dobrém slova smyslu).