Poláci z Bloober Teamu jsou známí především pro své hororové tituly, jako je kyberpunkový Observer, oba díly Layers of Fear či Blair Witch.
Konec ledna následně patřil jejich doposud nejambicióznější hře, kterou je The Medium.
Jedná se o první konzolovou exkluzivitu pro Xbox Series X/S, kde se ujmete mladé ženy Marianne, která je médiem, tudíž je schopná se pohybovat ve dvou realitách zároveň.
Naše recenze na hru je dostupná zde, přičemž si odnesla 7 bodů z 10 s verdiktem:
„Dualita není jen ústředním tématem příběhu hry, ale projevuje se také na její celkové kvalitě. Místy naprosto vynikající budování atmosféry a práce s postavami či příběhem je v silném kontrastu s tradičními žánrovými klišé a nudnějšími herními pasážemi. Zapojení mimořádných výtvarníků a hudebníků ale hře propůjčuje jedinečné kouzlo, díky kterému ji lze nejen fanouškům žánru doporučit.“
Každopádně vyšší ambice týmu se zcela jistě vyplatily, jelikož polský server Money informoval o tom, že podle vydavatele dosáhly prodeje The Medium na takovou úroveň, která již nyní, pár dní po vydání, pokryje náklady na výrobu i marketing.
Za tento úspěch posléze zcela jistě může několik faktorů, jako je mizivá lednová konkurence, ale také i dostupnost hry v Xbox Game Pass, díky čemuž se k ní mohlo dostat větší množství lidí, přičemž Microsoft za tuto dostupnost v Game Passu jistě zaplatil nemalé množství peněz.
"Sales of #TheMedium reached levels that covered the production and marketing costs of the game, producer Bloober Team reported. The game debuted on the market on Thursday, January 28 this year."
Congrats for the team @BlooberTeam !https://t.co/0mV6O0ByRR
— MauroNL (@MauroNL3) January 30, 2021
Úspěch posléze dává naději tomu, že se někdy třeba dočkáme i druhého dílu, případně se můžeme těšit na další podobně větší projekty od tohoto celku.
Samotnou hru si můžete zakoupit v Microsoft Store a na Steamu. Předplatné Xbox Game Pass pak pořídíte na oficiálních stránkách.
No. Jako reklama na Xbox pass dobry. Ale jako samostatna hra za full price docela slaby.
Opet doporucuji reivew meho oblibeneho „Worth A Buy“
https://www.youtube.com/watch?v=tsZo3RvEKGg
Clovek se zasmeje a hlavne dostane recenzi skutecneho hrace, ktery si nebere servitky a na rovinu rekne co si mysli a proc si to mysli…
Video je zábavné, ale také plné spoilerů
Hra rozhodně není špatná nebo průměrná. 5/10 na games.cz si nezaslouží.
Přesně tak. Makal čekal, že dostane Silent Hill a dostal klasickou adventuru s lehkými hororovými prvky (pro někoho i více hororovými). Za mě aktuálně 8/10, hraju druhý den, vyzobávám všechno a dost si tuhle povedenou jednohubku užívám. A propos: pokud chce člověk hru vytěžit, nesmí se jen mechanicky a rychle přesouvat z jednoho světa do druhého v rámci posunu děje, ale trávit v obou světech více času, aby měl šanci vše objevit ( = získat všechny achievementy). Makal tím zcela evidentně prolétl jako horký nůž máslem a se slovy: „není to Silent Hill, není to strašidelné,“ hru zpráskal na 5 z 10. V celém světě jsou nadšení, jen v Čechách se hra drží ve vodách průměru. Aby jsme zase jednou byli názorově před všemi ostatními…
Navíc Poláci z Blooberu umí. Observer je absolutní špička (neváhal jsem a koupil fyzickou limitovku z Polska, u nás vyšel jen digitálně). První Layers Oof Fear bylo naprosto famózní. Blair Witch bylo skvělé 90% času, než atmosféru pohřbili akčním finále a velmi natahovaným blouděním v závěru v domě. Těším se na další jejich projekty.
Makal je totiž herní kritik a ne prodejce šuntů jako ostatní ‚recenzenti‘ po ČR. Ono když na hry nahlížíš jako na umění, tak musíš být trochu kritický, ale to jde těžko, když tě sponzorují prodejci her.
Jako sorry, ale 71 na metacriticu není žádná sláva, když vezmeš potaz weby jako IGN, kterým stupnice začíná na 9 a končí na 10. Ta hra měla potenciál, který nevyužila. A to, že se tobě líbí není směrodatný, protože ty tady, co jsem si všiml, jásáš nad každou hrou ať je jakkoliv podprůměrná.
Medium stojí bez gamepassu 1400, což za takový krátký paskvil není adekvátní a je dobře, že na to lidé jako Makal poukazují.
Ne, nejásám, to sis všiml velice špatně. Je totiž veliký rozdíl na něco se těšit a jásat nad kvalitní (již odehranou) hrou. A já jsem úplně někde jinde než 90% hyen a haterů v diskuzích, kteří se, ano, netěší (tak jako já) na budoucí tituly, ale mají zase tu úžasnou drzost psát o tom, jaká to bude nehorázná sra*ka, aniž by hra a) byla vůbec vydána nebo b) byla vydána, ale vůbec jí hráli. To se budu raději držet svého nadšení pro hry a nebudu si apriory brát do huby hry, které ještě ani nevyšly. To je ten zásadní rozdíl mezi mnou a zbytkem lidí v diskuzích. Tolik k tomu, jak ses o mě otřel v úvodu. Já ve svých 40 letech mám dohráno tolik her, že zobáci v diskuzích by mohli závidět. A ne, sledování průchodů hrou na youtube nepovažuji za hraní. Já jsem hráč srdcem i duší, ostatně má sbírka zakoupených her je toho jasným důkazem. A když už se na něco těším (což je pro řadu lidí tak velkým problémem, protože jsme národ totálních skeptiků), tak jasně uvedu důvody proč.
K The Medium: Kolik lidí v Čechách, kteří tak strašně moc hejtí aktuálně The Medium a souhlasně přikyvují Makalovi, The Medium HRÁLO? To bych chtěl fakt vidět. Kolik lidí si jí zakoupilo a hrálo, aby mohli vynášet soudy a tvrdit, jak se 90% recenzentů ve světě zase jednou spletlo? Aha…
A za druhé: Na Steamu mě rozhodně hra nestála 1400 Kč.
A za třetí: Aktuálních 71% na Metacriticu mě naprosto nezajímá (a i kdyby ano 71% = NADPRŮMĚRNÁ ZNÁMKA, ne šunt jak píšeš). Navíc mě Metacritic a jeho hodnocení vycucaná z prstu naprosto netrápí. Je zajímavé jak se jednou „odborníci“ v diskuzích ohánějí Metacriticem jako bernou mincí a nejlepším zdrojem kvality názorů a jindy se ti samí lidé v diskuzích ohánějí tím, jak tam píše kdejaký jouda, co hru ani nehrál. Navíc pro mě jsou čísla naprosto NIC neříkající. Já jsem hru hrál a čistě subjektivně je to za mě 8/10, vynikající atmosféra, skvělá hudba, dobrý nápad, mohlo to být delší. Názor Makala jsem si přečetl, ale to je tak všechno. Ostatně s jeho názorem nesouhlasím ani v případě vynikajícího (třeba) Prey. Prej jsou deníkové zápisky přežitek. Aha… Jedna z nejlepších scifi/horor her, odkazujících na System Shock i Bioshock, ale zápisky jsou strašný problém a proto je to jako celke odpad.
Takže si běž zahrát, dohraj a pak suď. Nazdar.
Když už zmiňuješ ty prodejce šuntů za 1400, tak na Xzone The Medium stojí pěkných 945Kč, to neni až tak špatný, ne? Navíc 1400, nebo 49,99€ (aktuálně na Steamu 44,99€) je nižší cena, než za jakou se prodávají běžný „next-gen“ tituly. Třeba nový Demon’s Souls Remake stojí na PSN něco málo přes 2100Kč. Navíc v případě The Medium, nemusíš platit ani těch 945Kč na Xzone, stačí si předplatit Game Pass, Martin Zavřel to zmiňuje i v recenzi. Za plnou cenu se to teda neprodává, takže ani ta kratší herní doba nijak zvlášť neurazí. Navíc u hororových adventur není zvykem, aby herní doba byla nějak zvlášť dlouhá, většinou nepřesahuje hranici 12h.
Zbytek už napsal Corvus.
Ta hra je průměrná,tak hodnocení 5/10 sedí
Průměrnou hru si představuji tak, že opravdu ničím nevybočuje.
U téhle hry ale z průměru vybočuje například místy vynikající hudba od jednoho z nejuznávanějších herních hudebníků (a jeho dvorní zpěvačky), fantaskní ztvárnění záhrobí podle obrazů slavného malíře, nápaditá mechanika s renderováním dvou paralelních světů zároveň, citlivé zapracování témat z druhé světové války i následné komunistické éry, překvapivě sympatická dvojice hlavních postav a místy opravdu kvalitní výprava (lokace/animace apod.). Pokud některé z těchto věcí přisuzujete váhu, snadno u vás může Medium zabodovat.
Bohužel je ale hra kráká a herně se většinou drží zaběhlých nebo dokonce zastaralých klišé. Kdokoliv si ji ale může zahrát za zlomek ceny v Game Passu.