Již dnes vyšla na PC akční hra s otevřeným světem zvaná Days Gone, kterou si doposud bylo možné zahrát pouze na konzolích PlayStation 4, PlayStation 4 Pro a PlayStation 5. Tento titul si původně odnášel spíše jen lehce nadprůměrné recenze, a to především kvůli technickému stavu v době vydání. Postupem času si však hra získala srdce mnoha hráčů, o čemž svědčí také nedávná petice o vydání druhého dílu, kterou již podepsalo přes 112 tisíc hráčů.
A jaké známky si PC verze od zahraničních recenzentů odnáší? Na to se můžete podívat níže.
GamingTrend
Days Gone je perfektní hra pro vydání na PC. Už dříve to byla krásná hra, ale její technické možnosti byly omezeny na úkor výkonu konzolí PS4 a PS4 Pro. Na PC je hra nádherně plynulá, běží bez omezení snímkovací frekvence na vysoké rozlišení a obsahuje vítaný FOV posuvník. Ačkoli funkce jako DLSS a ray-tracing chybí, je port pro PC takřka bezchybný a slouží jako výstavní síň studia Bend. I pokud jste již původní hru hráli, tak PC verze za zkoušku rozhodně stojí.
90 %
The Games Machine
Days Gone nabízí dobrou výzvu a zajímavý příběh, díky kterému by tento port mohl PC hráče opravdu potěšit. Technicky vzato je to docela dobrá hra s vynikající grafikou, dobrým soundtrackem a výkonem, který se od PC očekává. Sem tam se nějaké menší vady na kráse najdou, ale tyto věci vás od tohoto dobrodružství jen těžko odradí.
88 %
Game Revolution
Díky technickým vylepšením je Days Gone na PC lepší než kdy dříve. Stále má problémy s dávkováním příběhu, které jsme vyzdvihli již v naší původní recenzi. Potěšující pak určitě jsou krátké načítací časy. Days Gone stojí za vyzkoušení pro každého, kdo chce post-apokalyptický otevřený svět založený na příběhu a nevadí mu nějaké ty zbytečné výplňové úkoly. Pomalý start může některé hráče odradit, ale ti, kteří to vydrží, naleznou poutavý příběh a zajímavé pojetí zombie žánru.
80 %
Attack of the Fanboy
Days Gone má své světlé stránky a zdejší otevřený svět vypadá lépe, než kdykoliv předtím, ačkoli je i zde stále přítomný naprosto klasický design herních systémů a nekonzistentní provedení.
70 %
PC Gamer
Jízda na motorce a její vylepšování je skvělé – nudný svět, hloupé mise a až příliš vážné pojetí hry už ne tak moc.
63 %
Days Gone si ve verzi pro PC můžete zakoupit na platformě Steam či Epic Games Store.
Super hra na ps bavila moc a pc si užiju taky
druha exluzivita ? ?
První velkou PlayStation hrou na PC byl Horizon…
PC Gamer mi mluví z duše Ale PS verzi jsem střelil, pak jsem to zas dostal v plusku, PC asi časem zkusím
PC Gamer – tak u toho se dobře bavím Jediné s čím lze souhlasit tak je ten „nudný svět“ ale to je taky na hraně…
Mám za sebou prvních 6 hodin (dle steamu) a zatím naprosto spokojen a viděl bych to klidně i na těch 8/10 resp. od dob Dying Light tu lepší Zombie story + open world hra na PC nebyla
Umí ten GamingTrend dávat velkým hrám něco jiného než 90 nebo 100? I Valhalla tam dostala 100.
Mají hodnocení pomocí čísel nějaký smysl? Ty devítky a desítky vidím často a nezdá se mi, že ty hry jsou tak dokonalé v kuse. Spíš to neřeším a dívám se na videa hráčů.
Cyberpunk taky měl samá vysoká čísla, přičemž největší ostuda roku.
Cyberpunk nebyla ostuda roku, na pc to šlapalo v pohodě, a hlavně mě to hodně bavilo, sám bych tomu dal 10/10
Ta „ostuda roku“ (což nepochybně do nějaké míry byla) ale prodala 13 milionů a když ji hráči měli možnost refundovat s ohledem na technické problémy, učinil tak pouze zlomek procenta. Následně hra ještě vyhrála 24 hráčských (ne novinářských) anket o nejlepší hru roku.
Hra byla nepochybně na starých konzolích rozbitá a některé sliby či ambice se autorům nepovedlo tak docela naplnit, ale očividně si C77 docela dost lidí i přesto hodně užilo.
Když komentujete vysoká hodnocení hrstky největších titulů roku, možná zapomínáte na ty stovky a tisíce her, které každoročně také vycházejí, ale díky jejich průměrnosti se nikdo ani nenamáhá je recenzovat, číst o nich nebo je hrát. Tam někde byste našel ty trojky nebo pětky, co zřejmě postrádáte.
Outriders od vás dostalo 8/10. Příšerný stav serverů jste omlouval vysokým zájmem hráčů.
Pořád si za tím stojíte? Nezasloužila si ta hra nižší hodnocení? Ani po více než měsíci a výrazném poklesu hráčů se totiž chyby neztratily. Hra celkem rychle umírá, na Steamu přišla o 90% hráčů.
„Problémy se servery odezní, ale Outriders zůstanou skvělou volbou pro fanoušky žánru.“
Ty servery se postavily na nohy ještě v době, kdy jsem to recenzoval.
Pak tam ale byly ještě jiné problémy s jinými bugy (inventář), které ale následně byly také opraveny a dle názorů pravidelných hráčů (kteří existují) byly zároveň dostatečně kompenzovány extra odměnami jako odškodněním.
Outriders jsem si s dvojicí kolegů/přátel skvěle užil, byla to nečekaně pestrá hra s nečekaně ambiciózním příběhem a naprosto parádní endgame, do které se bohužel mnozí recenzenti ani pořádně nepodívali. Za mě si to tu osmičku zasloužilo, doporučovali ji také největší kapacity na tento žánr ve světě, ale nevyvracím názor nikomu, komu hra nesedla.
Průměrné hodnocení ve světě je 74%. Uživatelské recenze na Metacritic a Steamu jsou bohužel zahlcené review bombingem hráčů, kteří reagovali většinou právě na ty úvodní problémy se servery.
Když si člověk pročtě nedávné recenze nebo navštíví různé Outriders komunity, tak rozhodně nenabyde dojmu, že by se „servery postavily na nohy“ (zejména na Xboxu) nebo že by probémy s bugy byly opraveny.
Odškodnění dostali hráči za omylem smazaný inventář…
Aha, za všechno může review bombing. To určitě vysvětluje i ty nedávné recenze. Open Critic skutečně hlásí průměr 74%, ale hru doporučuje jen 54%. Pro porovnání nedávno recenzovaný NieR (Zing 8/10) má 83% a 86%.
Jak jsem již zmiňoval, celá řada recenzentů úplně vynechala endgame (Expedice), prostě to hráli jako příběhovku pro jednoho a po kampani skončili. Tyhle loot-n-shoot hry jsou ale mnohem lepší při hraní v partě, kde i ta endgame je právě mnohem důležitější, než kampaň. To pak velmi úzce souvisí také s těmi čísly, na které odkazujete.
Pokud jde o atmosféru na Redditu či sociálních sítích, je naprosto běžné v posledních letech, že se tato místa stávají hřištěm velmi hlasité naříkající menšiny. Spokojeně hrající tam pak ani nemají chuť chodit nebo se do té debaty s křiklouny zapojovat.
V jednom komentáři vyzdvihnete průměrné hodnocení jako kontrast zkresleného uživatelského hodnocení z populárních sítí a ve druhém to hodnocení zase shazujete. Nechápu.
V jednom případě byla diskuze o uživatelských hodnoceních, která jsou citelně odlišná od recenzentských. To většinou svědčí o reviewbombingu a stačí se podívat na konkrétní příspěvky, abyste si to potvrdil nebo vyvrátil.
V druhém případě jste zmiňoval několik konkrétních recenzí s nízkým hodnocením a já se snažil vysvětlit, že co jsem viděl, tak to většinou souviselo s tím, že ten člověk nehrál půlku hry a zbytek většinou odehrál sám.
A co jsi od Outriders čekal? Vždyt to není live service hra. Je tu pomalu 2 měsíce. Tak jak vyšla, tak měla být kompletní. Nikdo asi nečekal Division a Destiny který leta dostávají podporu dlcs apd. Ale tuna hráčů v tom utopilo 100-200-300hodin jak nic. A to si myslím že na plnou hru v základu je celkem dobré číslo ne?. Servery šlapali už týden po vydání neříkám že byli perfektní ale po prvním patchy se mě ani nikomu z okoli nestalo že by nám to crashovalo. Samozřejmě my nejsme měřítko. Horší to bylo s tím smazáním eq což se řeší. A já nevím pokud hru dohraji a nemám tam co dělat a není to LIVE SERVICE HRA nebo MMO tak jdu hrát něco jiného, takže bylo asi jasné že po 2 měsících šli hráči co tam mají 100-200-300 hrát něco jiného. A počkají jestli vyjde DLC nebo ne. Sami vývojáři už před vydáním psali že do toho nebudou už nic vydávat, tak jak to vyjde tak to bude s plným kontent. A já jsem přesvědčen že toho kontentu tam bylo a je opravdu mraky. Však jen kampaň na 35-40h je super :).
„některé sliby či ambice se autorům nepovedlo tak docela naplnit“
OKa asi i tak se to dá napsat, když tam naprosto chybí slibované a popisované mechaniky z deníčků jen pár měsíců před vydáním.
Refund bych taky moc nebral v potaz, mně neodpověděli ani na jeden ze tří emailů a podle rdditu nejsem jediný a ruku na srdce, hlavní massa kupců o tom nejspíš ani nevěděla, to by museli napsat přímo do hlavního menu hry.
Na konzolích to byl vyloženě herní podvod generace a i EA nebo Ubi jsou proti tomu školáčkové
Jako u CP77 herní žurnalisti hodně ale hodně přestřelili a měli najít svoje koule nebo aspoň minimálně měli upozornit nejen na technický stav ale i na nenaplněné sliby. Jenže většina tomu radši prostě napálila 10/10 jenom aby se náhodou nedotkly fanoušků CDPR Ta hra je kromě vizuálu s 2D autíčky v pozadí hratelností tak o generaci zpět.
Ořezaný příběh bez opravdových voleb už v tom všem byla jenom třešnička. Ta hra v tom nemůže konkurovat ani druhému zaklínači, co teprve třetímu.
A jak si vysvětlujete těch 24 vyhraných anket o hru roku?
Však ty já hře neberu, nic to ale nemění ve výsledku na tom, že tam toho víc chybí než je a herní media se o tom ani nezmiňovala. Stejně jako že příběh je ořezaný na kost, musí vidět upřímně každý. To, jestli už to někoho bavilo natolik, aby hlasoval zrovna pro CP77 už je věc druhá. Osobně mě hodně zajímá, jestli si na hru někdo vzpomene třeba za rok nebo dva, jako třeba na zaklínače.
Osobně si myslím, že recenzenti prostě neměli dost času pořádně otestovat, jak moc se příběh větví.
Větví se tou jedinou větví která tam je? To bych asi zrovna nenazval tím, že se příběh větví. Ten se větví třeba zrovna v Zaklínači 3, kde různá rozhodnutí v průběhu hry vedou k různým koncům. V CP77 různá rozhodnutí k ničemu nevedou a různé konce dostane člověk jen podle jedné volby v poslední misi.
Zas tak černobílé to není, větví se to i v tom úvodu (ale brzo se to znovu sejde), případně u romancí. Volby tam zkrátka jsou, ale není jich tolik a nemají takový dopad, jak by si mnozí přáli.
No to že si člověk může na začátku vybrat nějaký svůj origin, který docela hypovali, aby se ukázalo, že nemá absolutně žádnou hloubku, žádný význam, nic, jen odlišných prvních cca 30 minut hry by nenazval jako větvení. Ano, romancí je tam několik a člověk si může vybrat. Ale na konci hry je jedno s kým máte romanci, protože proběhne u všech stejně. viz. když si člověk vybere konec ve kterém jde vykrást kasino, tak je jedno jestli má romanci s Panam/Judy, ten závěr proběhne stejně. Takže ano volby tam jsou, ale nemají žádný nebo jen minoritní dopad. A propos, hru jsem dohrál a nakonec jsem si ji i velmi užil a bavila mě. Aby mě náhodou někdo nenařkl, že jsem generický hater, co to ani nehrál a hati to jen protože, je to cool.
Já jsem narážel spíš na to, že podle hráčovy volby pohlaví ta vytoužená romance nemusí vůbec proběhnout. Každopádně když člověk tu hru hraje poprvé, těžko posoudí, jak moc ten příběh ovlivňuje nebo ne. Po opakovaném hraní, případně po nastudování internetových zdrojů už to víme všichni přesně, ale v době vydávání recenzí v tom takové jasno nebylo. Každopádně ten příběh, i při své relativní linearitě, byl poměrně působivý.
Cyberpunk 2077 dostával tak vysoké hodnocení jenom proto, že to vytvořili lidi od Zaklínače. Ta hra nebyla nijak extra zajímavá gameplayem, grafikou (bez RTX) ani světem. Navíc ten otřesný technický stav i na PC, kdy se ta hra nedala hrát a streamovat ani na skoro low detaily, byl extra fail. A i bez streamu to stěží jelo na max v 1080p. Kvůli těm fps dropům jsem musel hru po cca 16hodinách odložit k ledu, protože hrát hru na nízké / střední v 1080p s dropy pod 30fps na PC, kde ostatní hry hraju v 1440p a většinou na nejvyšší detaily v 60fps, včetně streamu, už bylo moc i na mě (R9 3900X a RX 5700XT, 32GB RAM, B550, NVME SSD 3.5GB/s) A to nemluvím o tom, že ani po několika opravách ta hra neuměla uložit vybraný jazyk a spawn policie byl to nejhorší, co jsem kdy viděl. Jedna z mála her, kde jsem litoval, že jsem si ji koupil.
Tady zřejmě jde o hezkou ukázku špatné optimalizace, mi to na rtx 2070 a i5 jelo hezky při High detailech a 1080p na +60FPS (s tím že v určitých částech mapy byly dropy na těch 30fps)
Tak to že některé romance mohou proběhnout nebo ne na základě výběrů pohlaví bych asi neviděl jako nějaké velké plus. Přecejenom her, kde npc postavy mají nějakou sexuální orientaci a hráč s niim na základě toho může/nemůže mít romanci už jsou tady dlouho a neřekl bych, že je to díky čemu může o CP říct, že má nějaký rozvětvený příběh a přihrát tomu plusové body. Navíc je to možná jen můj pocit, ale třeba romance s Judy mi přišla dost ustřižená a chtěla aspoň o jednu „misi“ navíc. Ale ano, i při své linearitě mi ten příběh přišel dobrý a bavil mě. Byť rozhodně ne bez výhrad,