Série Battlefield je tu s námi již nějaký ten pátek. Mezi hráči se těší velké oblibě a velmi často soupeří se svým bytostným rivalem – Call of Duty. Poslední dva díly se věnovaly největším konfliktům, které lidstvo zažilo – první (Battlefield 1) a druhé (Battlefield 5) světové válce. Zatímco první zmiňovaný díl se stal velice populárním, Battlefieldu 5 se to příliš nepodařilo. S odstupem času do hry ale přibylo mnoho obsahu a nyní je hra rozhodně kvalitnější, než tomu bylo při vydání v roce 2018. Nadcházející Battlefield 2042 se, jak již název napovídá, přesouvá do blízké budoucnosti, ve které hráči vymění zarezlé druhoválečné pušky za moderní a ničivý arzenál. V redakci jsme vyzkoušeli právě probíhající open betu, která je dostupná na všech hlavních platformách (PC, PS4, PS5, Xbox One, XSX/S), a to až do nedělního rána. Podařilo se Battlefieldu 2042 navázat na úspěch výborného třetího dílu, nebo se, stejně jako u v listopadu vycházejícímu Call of Duty: Vanguard, jedná o nemastnou – neslanou záležitost?
Není žádným tajemstvím, že se Battlefield často potýká s četnými bugy a technickými problémy. Nejinak je tomu i v aktuálně probíhající betaverzi a já si nejsem jistý, zda-li bude hra připravena na vydání, které je stanoveno na 19. listopadu. Textury problikávají, zbraně mizí z rukou, části bojové techniky lítají vzduchem ve snímkové frekvenci, která nedosahuje ani dvojciferného čísla, optimalizace je nevyvážená a grafika rozhodně nevypadá jako ta, která byla prezentována v traileru. Tvůrci samozřejmě pracují na opravách a verze, na které beta běží, je podle dostupných informací stará zhruba dva měsíce. Tak či tak působí Battlefield 2042 nedodělaně.
Optimalizace je nevyvážená.
Na sestavě s AMD Ryzen 5600x, RTX 3070Ti a 16Gb Ram mi sice v QHD rozlišení hra běžela na maximální možné nastavení, ale snímky byly značně nekonzistentní. Docházelo k náhodným propadům a vytížení grafické karty skákalo sem a tam. To snad opraví ovladače, které Nvidia zcela jistě vydá blíže ostrému startu hry. Pochválit musím nicméně efekty počasí, zejména pak tornáda, na které jsem ale bohužel během hraní narazil pouze jednou. Člověk by čekal, že se toto zpestření bude objevovat častěji, aby nalákalo potenciální kupce. Opomenout nelze ani destrukční model, který je, jak je u série Battlefield zvykem, na vysoké úrovni.
Jediná dostupná mapa v betě – Orbital, na mne působila rozpačitě. Její rozloha je vskutku velká a podle vývojářů se i přesto řadí mezi ty menší. Valnou část doby jsem pobíhal sem a tam a nepotkal ani živáčka. To by se u módu Conquest, ve kterém se utká 128 hráčů, stávat pravděpodobně nemělo. Design Orbitalu je relativně povedený. Na mapě nalezneme spoustu zeleně, vyvýšených plošin, mrakodrap a plošinu s raketou, která, kdykoliv jsem se k ní přiblížil, z nějakého důvodu problikávala.
Mapa Orbital na mne působila rozpačitě.
Pro urychlení přesunu si můžete přivolat některé z nabízených vozidel. Jejich ovladatelnost je klasicky „Battlefieldovská“, a tak vás nečeká žádné větší překvapení. Od mapy jsem čekal více, ale nemohu říci, že jsem vyloženě zklamán. Při vydání by hra měla obsahovat map třináct, spolu se třemi hlavními módy – All-Out Warfare, Battlefield Portal (zde se vyřádí kreativní hráči) a Hazard Zone. Každý z nich pak bude obsahovat módy vlastní. Zvědav jsem obzvláště na Battlefield Portal. Pokud totiž dáte hráčům volnou ruku, nezřídka vznikají vskutku originální počiny. A na to se těším.
Arzenál zbraní je vcelku rozsáhlý, a to zcela určitě přibudou další. Ve hře nalezneme např. samopaly PP-19 BIZON, MP9, KRISS VECTOR a SMG 45. Útočné pušky AK12, SCAR MK17 a MCX SPEAR. Pušky KEL-TEC CMR-30, CHUKAVIN SVCH a DDM4. Lehké kulomety, brokovnice, pistole, nože, sekeru či kuši. Díky tomu, že se Battlefield 2042 rozhodl oprostit od striktně daných specializací a vy si tak svého operátora poskládáte podle chuti, si na své přijde opravdu každý. Stále sice pracujeme s klasickým rozvržením Assault, Recon, Engineer a Support, ale nejsme již tolik vázáni na typ zbraní a vybavení. Každý z operátorů, chcete-li specialistů, disponuje osobním perkem.
Battlefield 2042 se rozhodl oprostit od striktně daných specializací.
Doposud byly oznámeny čtyři různé postavy. Maria Falck disponuje speciální pistolí, Pyotr „Boris“ Guskovsky ovládá sentry systém, Webster Mackay se dokáže hbitě pohybovat za pomoci grappling hooku (ten jsem si oblíbil asi ze všeho nejvíce) a Wikus „Casper“ Van Daele zkoumá terén svým dálkově ovládaným dronem. Když si k vámi zvolenému specialistovi seskládáte vybavení podle vašeho gusta, rozhodně to přidá na zábavné hratelnosti. Limity by se měly stírat a to Battlefield 2042 dělá dobře.
Jako pravděpodobně největší novinku, která hru významně ovlivňuje, vnímám možnost úpravy zbraní za pochodu. Není nad to, vyměnit red dot zaměřovač za hledí s pořádným zoomem a následně pak eliminovat nepřítele, kterého byste původně trefili jen obtížně. Zážitku z hraní to přidává zcela jinou dimenzi a hratelnost to zlepšuje na všech frontách. Velké plus pro vývojáře, obzvláště pro ty, kteří s tímto designovým prvkem vyrukovali.
Po betě Call of Duty: Vanguard, mi na jazyku zůstala hořká pachuť. Naděje jsem tak upíral k novému Battlefieldu, který není tolik arkádový. I přesto, že mne hra bavila o poznání více, nejsem natolik spokojený, jak jsem doufal. Technické nedodělky kazí zážitek ze hry a mapa, která byla k dispozici, je spíše průměrná. Upuštění od striktních tříd a úpravy zbraní během hry jsou výbornou designovou volbou a velmi mi vyhovovaly. Pokud se při vydání dočkáme optimalizované a vyvážené hry, budu jedině rád. Jelikož ale zbývá pouze něco málo přes měsíc, příliš tomu nevěřím. Battlefieldu 2042 by slušel odklad. Bezesporu.
Největší mainstreamový rival – nový díl Call of Duty, už ale klepe na dveře a proto si myslím, že k odkladu nakonec nedojde. Hry jsou byznys jako každý jiný a akcionářům by se to nemuselo zamlouvat. Ve vzduchu tak visí otázka, zda-li se dočkáme dílu, který se hrdě postaví vedle skvělého Battlefieldu 3 či Bad Company 2, nebo nám tvůrci naservírují nedodělek, u kterého budeme skřípat zuby a rozčilovat se, jako tomu bylo u Battlefieldu 4. Na Battlefield 2042 se stále těším, ale nyní již o poznání méně. Snad to dobře dopadne.
Já si nemohu pomoct, ale co se týká té bety, tak mě tady spíš odradila. stručněji: Jediné co mi šlo spawnout z hlediska techniky byl „psíček“… tank a vozidlo nedostupné. Běhal jsem tedy po mapě jak šílený, občas ukořistil vozidlo volně stojící, než jsem se však dostal k bodu kde původně probíhaly boje, každý se vypařil. Za 3 hrané zápasy jsem v průměru zabil 9 hráčů a měl 2 úmrtí na kolo. Já tam prostě nikoho víc nepotkal a když, tak oni hráči neměli ani hitbox (stojíme proti sobě na 5 metrů, střílíme proti sobě až na několikátý zásobník jeden z nás padne, tomu říkám revoluční zážitek, to jsem fakt ještě neviděl)… První v týmech se pyšnily 50-120 zářezy, nechápu jak. HUD pro mě strašně nepřehledný, už chybí jen reklamy přes obrazovku z Ready Player One. Nezažil jsem v tom žádný klasicky BF feeling, takhle rozbitou betu ještě v žádném dílu neměly. Stovky, možná tisíce hodin z BF3, BF4, BF:BC, a starších dílů mi servírují otázku, co jsem to sakra teď hrál? Odeslal jsem feedback, tak snad se něčím z toho budou i zabývat. Rozhodně tomu dám po vydání čas než zakoupím.
Clovek by cakal, ze ked nerobia singel bude o to kvalitnejsi multak, zatial som videl len kopec bugov.
Je vcelku smutné, že i samotný recenzent není schopný si aspoň zjistit, co vůbec za verzi BF2042 hrál. Ano, souhlasím, že tato verze hry je ve velmi špatném stavu, ale to je z velké části jenom kvůli tomu, že beta byla na verzi, která byla okolo půl roku stará. Takže se dalo očekávat, že to nebude úplně nejlepší.
A musím říct, že mě velice pobavilo, že pan recenzent neumí používat základní věc jako se spawnovat na spoluhráče, vozidla či vlajky o které se zrovna bojuje. Už samotná skutečnost, že to pan recenzent neví, je smutné. Doufám, že příště, ať už budete psát recenzi či komentáře, tak si zjistíte všechny informace.
Děkuji
Ještě nikdy se nestalo, aby beta byla v takto špatném stavu a pak najednou zázrakem bylo v den vydání hry vše opraveno. Bez ohledu na to, co o stáří či stavu té bety tvrdí vydavatel.
Já na tuto skutečnost koukám trochu více pozitivně. Ano, pořád se může stát, že v den vydání to nebude o moc lepší, než to bylo během bety. Teď bude hodně záviset na tom, jestli vývojáři z DICE říkali pravdu nebo ne. Ale už podle toho, co jsme mohli vidět jak z ukázky z BF Portal, tak dané Bety, není to stejné, jako co jsme měli šanci si zahrát. Tím pádem si myslím, že Verze hry co byla v Betě byla dost zastaralá a to mohli být i důvody jako: Jediná verze připravená na masivní multiplayer atd.
Já jsem tentokrát betu ani neinstaloval. Ne že bych na tímto dílem zlomil hůl měl jsem uplně jiné starosti. Ale ze záběrů na youtube to nevypadá vůbec zle. A ani těch bugů tam nevidím nějak šíleně. Spíš tak standardně na betu BF, takže určitě dost, ale že by to bylo nehratelný to bych neřekl. Že je na tom práce jak na kostele…tak určitě. Na BF se i po vydání dělá dokud se vše neopraví. Zasazení pěkný i ta mapa mi přijde ok. Není to mapa kde 40 lidí bojuje o jedny nezničitelné dveře. Takže ladit, opravovat, ladit a bude to myslím fajn BF
edit: Vzpomínáte jak v BF3 v betě běhali vojáci s krkama jak od žirafy ? Kdo si na to dneska vzpomene a hraje se pořád zhusta
Nejsem si vědom toho, že bych podrobněji rozebíral problematiku spawnování, které samozřejmě využívám tak, jak je nadesignováno. Tedy jak píšete – spawn na spoluhráče ze squad, případně na zabrané či zabírané strategické body. To nicméně nemění nic na tom, že i tak pobíháte sem a tam na vskutku velké vzdálenosti. Co se týče verze hry, tak považuji za drzost, aby se vývojář vymlouval na její stáří. To je dle mého názoru mazání medu kolem hráčových úst.
Daná mapa, která byla dostupná, jak sám jste psal tak i jedna z menších, je dle mého názoru dostačující. A to hned z několika důvodů. Kdykoliv se ocitnete, že potřebujete se dostat někam na větší vzdálenost, tak máte pokaždé možnost si zavolat auto, které vám spadne přímo pod nohy. Tím pádem váš problém s běháním velkých vzdáleností mizí. A k verzi hry jsem se vyjádřil o komentář výše.
Auto mi přivolat nešlo. A to bylo dle UI dostupné. Asi další bug
A také jsem zapomněl dodat, že mě jediné přijde takové nefér vůči vývojářům, tam nezmínit tyto fakty ohledně verze té bety. Chápu , že toto jsou dojmy z bety, ale zase tam zbytečně tlačit vlastní názory bez toho, aby si čtenář mohl udělat vlastní názor, mi přijde trochu …….
Tak co nám k tomu řekneš teď, všechno vyhladili, všechno funguje a je to povedený titul co? 😂
půl roku stará beta? ale prd.
Pre-alfa byla na verzi hry z června nebo července. Tahle „beta“ byla údajně z měsíc, nebo dva, staré verze.
Ale hej, hrál jsem obě verze a pokrok poznat určitě jde, ale i tak si myslím, že ta hra bude potřebovat tak rok, aby uzrála.
Jen tak btw ta beta byla ze začátku září. Vzhledem k tomu, že ta hra měla vyjít už teď v říjnu tak tak teda mají co dělat aby to zalátali do listopadu.
Kdyby na tom nebylo napsané Battlefield 2042, tak to lze jednoduše zaměnit za nějákou cheap čínskou napodobeninu CODka.
Hrál jsem to 20 minut a pak uninstall. CoD asi bude opět neporaženo…minimálně pár měsíců, ale jak všichni víme, tak ty první týdny a měsíce jsou rozhodující a troufám si tvrdit, že je BF v těžké nevýhodě. Jelikož za mě byla beta fail, tak jsem se rozhodl to nepodpořit a to jsem ze začátku o koupi uvažoval a věřil jsem, že to bude CoD killer…no…nebude.
V BF3 a BF4 mám nahráno téměř 2K hodin, na tohle jsem se těšil, a BF2042 si představoval jako duchovního nástupce, bohužel jsem nenahrál ani 20 minut bety a hned to odinstaloval. Tohle je od zmiňovaných dílů sakra daleko, bohužel v tom špatném slova smyslu :/
Ach ty časy zlatého BF4 kde mapy byli akorát a vše bylo luxusně ovladatelné narozdíl od tohodle odpadu kde běháte sem tam a je to o tom kdo koho uvidí dřív XD Do dnes nezapomenu jak jsem hrál medica v BF4 s MG a léčil a mělo to smysl
Řekl bych, že jako Cyberpunk, i tahle hra by měla zůstat ještě rok ve vývoji.
Mám takový rozporuplný pocity. Ze začátku mě to vcelku nebavilo ale po několika hodinách to bylo o něco lepší ale i tak abych to shrnul… po průseru s pětkou jsem doufal že se DICE polepší ale to se nestalo. Jako skalní fanoušek od prvního battlefieldu musím říct že jsem nad touto značkou zanevřel.
Horší než jsem si myslel, že to bude… Mapa žádná sláva a grafika taky není bůhví, jaká… Opět klasická mediální masáž o tom, jak je to next-gen atd a ono prd. Hrál jsem to na max a BF5 mi připadá hezčí. Jasně je to jen beta, ale i tak. Gameplay klasický. Nic nového pod sluncem. Tato hra mně nechává naprosto chladným.. Bohužel…
Gameplay má dost věcí nových, Stačí se podívat jen na samotný grappling hook. Dává to hře úplně nové možnosti pohybu. Dále gunplay, úplně úžasný nápad s měněním attachmentů je jeden z nejlepěích nápadů co jsem viděl v posledních letech.
Víc rozbitou betu jsem snad ještě neviděl, tohle je ještě minimálně na půl roku. Říkají, že je to dva měsíce starý build, to nám teda dali nějakou pre-alphu a nazvali to betou? Stejně lžou a není to poprvé. Ještě k tomu jim v minulosti leaknul zdrojový kód hry a během „Bety“ jim to hachnuli a už jsou wallhacky a aimboty. Změny ve hře se mi taky spíš nelíbí, obě strany mají úplně stejný postavy, jedna postava je ještě k tomu šedesátiletá šedivá ženská. Netcode pořád rozbitej, protože Frostbite engine. A další věci, které už tu byly zmíněné. Zahodili single player,aby se zaměřili víc na multiplayer,ale fakt to není vidět.
Dvakrát jsem kliknul na hrát, dvakrát se to nezapnulo. Bude to nějaká prkotina jako vždy (jako že se třeba musí spustit nejdřív origin a pak spustit na steamu) ale najednou mi došlo že mi to vlastně ani nestojí za to to řešit.
zajímalo by mě kolik z vás dalo feedback ,co vás na hře sere, aby to mohli opravit ( pokud to teda jde opravit) ? 😉 https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/bd-p/battlefield-2042-beta-feedback-en
Myslím si, že to prostě musí odložit… pokud je tahle beta jen trochu reprezentativní ukázka celé hry, tak ta hra očividně není hotová
To jsem jim napsal i do feedbacku,ale je třeba jim to říct, jinak tu hru vydají v takovémhle stavu. DICE je jedno z mála studií,kde si fakt čtou odezvu od fanoušků.Stačí vidět jaké změny udělali od alpha verze v té betaverzi.
Co jsem viděl na sociálních sítích, jasnou zprávu v tomto duchu jim vyslali kromě jednotlivých fanoušků i nejvýraznější content creatoři, zabývající se daným žánrem.
Obávám se ale, že to bude jako Cyberpunk: vývojáři vědí, že hra není hotová, ale akcionáři ji chtějí začít prodávat za každou cenu podle plánu.
A recenze uz je samozrejme predepsana s hodnocenim 8/10, i kdyby to vyslo ve stavu jako je ta beta.
To je fascinující, že někdo takhle přemýšlí. Docela by mě bavilo si přečíst delší rozbor té vaší představy, jak něco takového funguje
Me zas zajima, jak premysli clovek, co hre, kterou i chamtvici ze sony stahli ze svyho obchodu napali 9/10.
Tak to máte štěstí, protože ten člověk o tom napsal několik stránek a asi stovku komentářů
Battlefield je průser, to už každej ví…
ale teď pojďme řešit VOLBY !!! jaktože Andrej dostal 1 500 000 hlasů od důchodců !!!
to jste rodiče nevarovali, že to je jen ďábel co hraje na jejich důchody ??
SPOLU jsou jen neschopné strany převlečené do jednoho kabátku takže bych si nesliboval nějaké změny …
ale hlavně mě zaráží 1 500 000 hlasů andrejovi … to jen potvrzuje v jaké bizarní republice žijeme…
už aby přijel Jon Mariánek a ukázal čechům jak moc jim jebe …
protože oni si to jinak sami neuvědomí …
ČR prostě… tady se vždy myslelo hlavně na důchodce … takovej trend už od komunismu …
Tak že doby bad company 2 jsou vážně pryč ??? 😢