Pamatujete si na nervy drásající souboj dvou titánů z období pozdní jury, z kultovního filmu Karla Zemana – Cesta do pravěku (1955)? Souboj oblíbeného stegosaura (popsán paleontologem Othnielem C. Marshem v roce 1877) s tzv. „rohatým ještěrem“ ceratosaurem (taktéž Marsh, 1884), který skončil smrtí sedmi tunového opancéřovaného dinosaura? Čtyřicátníci mezi vámi jistě ano. Mladší z vás si pak možná vybaví spisovatele Michaela Crichtona, jehož drtivá většina knih byla úspěšně zfilmována (Koule, Kongo, Kmen Andromeda, Vikingové a mnohé další) a jenž se svým vědecko-fantastickým románem Jurský park (1990) zasloužil o popularizaci paleontologie. Kniha se stala celosvětově známou zejména po premiéře Spielbergova stejnojmenného filmu z června roku 1993. Ano, je to již bezmála 30 let, kdy vietnamská tržiště (nejen u nás na severu) zaplavila české rodiny prehistorickými plazy a ještěry rozličných velikostí a tvarů z čínské gumopryže. Ještě dnes se mi vybavuje vůně tyrannosaura a triceratopse, se kterými jsme se vzájemně hryzali do masitých stehen a krčních laloků. Ti nejmladší z vás si pak určitě vybaví úspěšnou filmovou sérii Jurský svět, která navázala na Spielbergovu úspěšnou trilogii. Jurský svět: Nadvláda vtrhne do kin příští rok; proč si mezitím neosvěžit paměť a nezdemolovat několik parků pro ještěrky?
- Platforma: PC (recenzováno), PS4, PS5, XSX|S, XO
- Datum vydání: 9. 11. 2021 (PC) / 15. 12. 2021 (konzole)
- Výrobce: Frontier Developments
- Žánr: budovatelská strategie
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 7 GB
- Herní doba: 30+
- Cena: 1299 Kč (Xzone)
Paleontologie věda je
Jak se říká lidem, kteří milují dinosaury nade vše? Ehm, Ross Geller? Nevím, ale s nainstalováním (na dnešní dobu střídmých 7 GB dat) druhého dílu budovatelské strategie Jurassic World: Evolution 2, začínám chápat oblíbenost těchto prehistorických gigantů s mozkem velikosti mandarinky. Poté, co vás přivítá logo Universal, aby nebylo pochyb o tom, že hra disponuje oficiální filmovou licencí a logo vydavatele, jimiž jsou britští Frontier Developments, se před vámi rozprostře bohatá herní nabídka. A také v pravdě ikonický klavírní motiv z pera Johna Williamse. Užijte si jej, protože menu je bohužel jediné místo, kde oblíbenou filmovou melodii uslyšíte. Z nabídky si můžete vybrat klasickou kampaň, velmi zajímavý mód Chaos Theory, který čerpá z dosavadních pěti filmů, dále Challenge, jenž před vás postaví výzvu v podobě budování pěti hvězdičkových parků a nechybí ani Sandbox, kde, jak již název napovídá, se můžete zdánlivě vyřádit do sytosti. Dlaždicové menu dále nabízí upgrade na deluxe edici (o té později) a zapomenout bychom neměli na záložku s obsáhlou databází dinosaurů, paleobotaniky, paleontologie, míst, postav a budov.
Kampaň vás provede hned několika zcela odlišnými biomy a krok po kroku se detailně seznámíte se všemi mechanismy hry. A není jich málo. V Arizoně vybudujete svůj první výběh pro zatoulané triceratopse a stegosaury a přečkáte pouštní bouři. V lesích poblíž Washingtonu vás čeká odchyt masožravých carnotaurů (ve volném překladu „masožravý býk“) a s jednotkou rangerů se vydáte po stopách nebezpečného allosaura (blízký příbuzný gigantických karcharodontosauridů). Naučíte se dinosaury efektně uspat výstřelem z pušky s narkotiky a bezpečně je přepravit do předem vybudovaných výběhů. Tím ale veškerá zábava teprve začíná. Jurassic World: Evolution 2 si potrpí na více či méně důsledný mikromanagement, který ovšem nemusí vyhovovat každému. Ne úplně chytrá AI ošetřovatelů/rangerů může správu parku nehezky zkomplikovat.
Nový ještěr do terárka
Každý živočich, o kterého se láskyplně staráte (protože vám vyjma hezkých fotografií, generuje hezký zisk) vyžaduje specifické zacházení. Některým druhům vyhovuje členitý výběh s hromadou kamení, travnatými mezemi a dostatkem ovoce. Jiní si libují v nehostinném pouštním prostředí a před obědem se rádi proběhnou, čili do ohrádky nezapomeňte instalovat „automatický podavač koz“. Pozorovat skotačícího sudokopytníka kolem několikatunových zabijáků, to se neomrzí. Další pak upřednostňují otevřený prostor, zároveň se ale rádi procházejí vzrostlým lesem a hasí žízeň u jezírka. Budování výběhů, jejich teraformace (krajinu je možné modelovat do výšky a hloubky), zalesňování, precizní umísťování kamenů, jezírek, travnatých ploch, krmelců, kontrolních stanic a výhledových plošin pro návštěvníky, patří mezi to nejlepší, co JW: E2 nabízí. Neměl jsem problém udržovat zdraví, potravu a komfort svých mazlíčků na více či méně stabilních hodnotách. Tedy dokud do hry nevstoupí nějaká nahodilost (dinosaurus se rozhodne podívat mimo svou ohrádku, nachladí se, zlomí si haxnu apod.), záměr autorů (různé rozmary extrémního počasí) nebo do vašeho vypiplaného parku hodí vidle umělá inteligence. Rangeři a tzv. MVU (mobilní veterinární jednotka) disponuje škálou schopností, které můžete krok po kroku nastavit a zautomatizovat. Dle řetězce příkazů pak servisní vozy korzují mezi jednotlivými výběhy, voliérami a akvárii a starají se o doplňování krmelců (dostatek koz je základ), pozorují kus od kusu (!) všechny živočichy, díky čemuž byste měli mít neustále 100% přehled o komfortu a kondici svých svěřenců. Podávají hlášení, opravují poničené ploty a mohou taktéž utrpět fatální pracovní nehody. A zde tkví největší problém AI.
Našňupnutého allosaura opravdu nechcete ve zpětném zrcátku vidět.
Když vše funguje, je radost pozorovat cvrkot vašich zaměstnanců a vy se v klidu můžete věnovat bádání, hrabání se ve fosíliích napříč kontinenty, nekřesťanskému křížení a šlechtění dinosauří DNA, případně pozorovat velmi slušně rozpohybované a povedené modely všech dinosaurů. Stane se, že občas nasednete do helikoptéry a odchytíte nějakého rebelujícího masožrouta (střelba z uspávací pušky z boku vrtulníku vás v této hře nikdy neomrzí), začtete se do obsáhlé encyklopedie, případně si projdete životopisy vědců, které za tučné částky najímáte apod. Velmi často se ale stává, že umělá inteligence plán neplní: tu se zasekne o bránu, jindy se courá po výběhu a jezdí zbůhdarma sem a tam, dokud nedojde zvířatům trpělivost a nase***, ehm, naštvou se. A věřte mi, že takového našňupnutého allosaura nebo jiného zástupce dravých teropodů, opravdu nechcete ve zpětném zrcátku vidět. Stačí dva, tři šťouchance obří tlapou a máte po ochrance parku. Džíp se kutálí výběhem a vy se v duchu loučíte s 50 tisíci dolary za pronájem nové jednotky. Téměř všechny pojízdné či letecké složky lze ovládat osobně (a to dokonce jak z pohledu třetí, tak první osoby) a kdykoliv tak můžete usednout přímo za volant, dojet kam potřebujete, postarat se o zdravotní prověrku, živočichy fotografovat (což vám mimochodem přináší taktéž peníze), cournout se po okolí, přičemž jízdní i letecký model (včetně focení a střelby) je překvapivě na vysoké úrovni. Především pak s ovladačem se vozy i vrtulníky ovládají jako jakákoliv libovolná městská akce. Možnost ovládat libovolnou jednotku máte kdokoliv k dispozici, jenže s rostoucím parkem jsou zde zásadnější manažerské starosti, než objíždět klec za klecí a skenovat jednotlivá zvířata dalekohledem. Je žádoucí, abyste se mohli na své zaměstnance – AI plně spolehnout. Mezi vaše další povinnosti spadá i řešení takových drobností, jako např. zda mají vozy dostatek pohonných hmot, zda mají dostatek paliva záložní generátory, případně jestli mají vaši zaměstnanci co jíst? Nemluvě o starostech se spánkovým režimem vědecké sekce a doplnili jste zásoby hamburgerů pro návštěvníky parku?
Rezervace roku!
S přibývajícími „atrakcemi“, druhy zvířat, výzkumy a bobtnajícím parkem se jednoduše nemůžete věnovat každému zatoulanému džípu, respektive můžete, ale není to úplně zábavné. V diskuzích jsem narazil na stížnosti stran přehlednosti, s čímž nemohu souhlasit. Přímo v menu lze aktivovat „profil manažera“ (management views), kde si každý ředitel rezervace může vyprofilovat veškerá potřebná data. Od financí, přes pokrytí elektrickou sítí (zobrazí zda-li někde nemáte průchozí pole, kterým by vám drahocenný dinouš pláchnul), až třeba po ukazatel, který znázorňuje, jak na jednotlivé druhy dinosaurů návštěvníci dobře či naopak špatně vidí. Vzácný ještěr schovaný v lese za třemi zákrutami vám je k ničemu. Velmi nápomocný nástroj. Osobně jsem si ale nejvíce oblíbil interaktivní herní mapu, která umožňuje zobrazení půdorysu celého parku ve zjednodušeném provedení. Právě díky ní máte dokonalý přehled o pohybu zvířat, zaměstnanců, ale i budovách a plotů. Jedním kliknutím se přenesete do kůže konkrétného dinosaura, který se vám v obřím výběhu schovává třeba v hustém lese. Plně nápomocné jsou i profily, kdy si můžete vyfiltrovat např. pouze živočichy nebo jen zaměstnance. Vlhký sen každého zaměstnavatele! Jedna z nejlepších a nejhezčích interaktivních map, co jsem ve hrách zažil.
Práce s výběhy, jejich úprava, umisťování prvků, budov a detailů je bezvadná.
Péči, která se dostala dinosaurům, jsem již zmiňoval. Velmi pohledné je i prostředí, dynamicky se měnící počasí (včetně sněhu), celé herní rozhraní a menu, ve kterých budete brouzdat často, jsou přehledná a nápomocná. Práce s výběhy, jejich úprava, umisťování prvků, budov a různých detailů je bezvadná a přístupná a to dokonce i na gamepadu. Zamrzí snad jen viditelné a časté doskakování objektů (klasicky vegetace) při použití přiblížení a oddálení. Mimochodem zoom je opravdu chvályhodný; při přiblížení vidíte jednotlivé vrásky na dinosaurově zadnici, při oddálení máte jako na dlani nejen park, ale prakticky celou herní mapu, o čemž si může taková Age of Empires IV nechat jen zdát. Zamrzí tak již zmíněná kolidující umělá inteligence a občasné grafické glitche. Zejména postavy korzující parkem jsou do sebe různě zaklesnuté a všelijak se prolínají, dinosauři občas projdou stromem apod. Zvuky jsou na standardní úrovni. Ono není moc co zvučit: vítr šumí, voda šplouchá, budovy všelijak pípají, dinosauři řvou. Přece jen se pohybujeme v žánru spíše poklidné budovatelské strategie. O to více bych si přál, aby hudební doprovod stál opravdu za poslech. Uměl bych si představit mnoha položkový soundtrack, který by se při budování vysněného jurského světa neomrzel. Bohužel právě hudba patří k jednoznačným záporům JW: E2. Nosné téma, preludované na klavír, je ke slyšení pouze v menu, ve hře samotné se hudba objevuje skutečně jen sporadicky, až jsem měl hned několikrát pocit, zda nejde o bug. Doporučuji pustit si k hraní plnohodnotný williamsův soundtrack třeba z youtube. Dabing je na slušné úrovni a zejména pak Jeff Goldblum v roli Dr. Iana Malcolma je s herní sérií neodvratně spjatý a podává solidní výkon.
Co se nepovedlo?
Bohužel musím JW: E2, vyjma umělé inteligence, vytknout hned několik dalších položek. Kampaň, ačkoliv zábavná, je vlastně jen převlečený tutorial, což je v důsledku trochu zklamání. Jakmile splníte v daném „scénáři“ všechny kroky (naučíte se to či ono), kampaň se nelítostně přesune dál. Ať jste měli se svým parkem plány jakékoliv. Tudíž jedno doporučení: v kampani se s parkem vůbec nemusíte nijak zvlášť zdržovat. Udělejte, co po vás scénář vyžaduje a pryč. A pokud byste si snad mysleli, že od neomezeného budování a relaxu je sandbox, mám pro vás další špatnou zprávu. Sandboxový režim je vázán na kampaň a módy Challange i Chaos Theory. Drtivá většina věcí je v sandboxu uzamčena a vy se tak k řadě budov a objektů vůbec nedostanete. Tedy zpočátku, dokud si vše poctivě neodemknete hraním výše uvedených módů. Naštěstí jsou jak výzvy, tak teorie chaosu velmi zábavnou složkou a nepochybuji, že se zde dosyta vyřádí každý architekt a milovník prehistorických tvorů. Především pak Teorie chaosu je vskutku brilantní nápad. Po vzoru scénářů jednotlivých filmů vám pod rukama bude vzkvétat vysněný Jurský park miliardáře a snílka Johna Hammonda nebo naopak zopakujete sérii tragických chyb vedoucích k neodvratnému zániku rezervace. Je to jen na vás a jen vy můžete změnit běh dějin na souostroví Isla Nublar či Isla Sorna.
Smutným dokladem doby jsou zpoplatněné kosmetické doplňky v podobě např. polepů na auta a budovy, po vzoru např. původního Jurského parku. Několik druhů dinosaurů je dostupných pouze v deluxe edici, na jejíž nákup vás láká masivní dlaždice v hlavní nabídce hry. Jeden skin na džíp lze získat přihlášením k odběru novinek (avšak doposud jsem jej neobdržel). Na druhou stranu nejde o žádnou tragédii. Hra nabízí 84 precizně vymodelovaných dinosaurů a jen 5 z nich spadá do lepší edice (za 18 euro). Rád vás odkážu na oficiální stránky Jurského světa, kde si můžete všechny živočichy prohlédnout. Drobnou vadou, respektive spíše osobní notickou, je absentující česká lokalizace. Normálně bych lokalizaci nezmiňoval, ale vzhledem k obsáhlé druhové encyklopedii je to vážně škoda a méně zdatní angličtináři budou ochuzeni o velmi zajímavé poznatky. Když jsme u toho: hra mě natolik pohltila, že jsem si ve volném čase vyhledával dinosaury na internetu a velmi mě překvapilo, kolik poznatků bylo o těchto tvorech již vyvráceno od doby, kdy jsem navštěvoval základní školu. Inu je to také 30 let. Věděli jste například, že brontosaurům se od roku 2015 říká správně apatosauři?
Paelobiologie je cool
Ale nechci končit na smutnou notu. Jurassic World: Evolution 2 se povedla. Přinesla úctyhodnou řadu nových prehistorických tvorů. Ať už monstrózních vodních (kronosaurus, mosasaurus, plesiosaurus aj.), po kterých komunita volala a přála si je, nebo oblíbených létajících dravců (pteranodon, maaradactylus, cearadactylus aj.). S nimi se značně navýšil počet budov, ať už obří voliéry nebo vodní dómy a otevřená akvária s tribunami pro dychtivé návštěvníky. Novinkou jsou také rozmary počasí, které potrápí váš pečlivě budovaný park, pakliže se nebudete věnovat rozvoji zabezpečení proti živelným katastrofám. Dinosauři jsou zase o něco náročnější, návštěvníci zase o něco marnotratnější a vyžadující větší luxus.
Výstavba pětihvězdičkových parků s efektní nadzemkou je skutečná „michelinská“ výzva, ale pohled na fungující rezervaci a spokojené ještěrky, stojí jednoznačně za to. Teorie chaosu je pak pomyslným zlatým hřebem dobře rozjeté série od Frontier a to nejlepší, co tato série zatím přinesla. Skutečné dobrodružství. Pihou na kráse pak může být zpočátku omezený sandbox, který jde vyloženě proti filozofii otevřeného „pískoviště“ a umělá inteligence správců parku by taktéž potřebovala doladit. V důsledku jde ale o budovatelskou strategii, u které jsem se velmi dobře bavil. Nikdy bych neřekl, že paleontologie může být tak zábavná.
Recenze
Jurassic World: Evolution 2
Je na čase pochytat rozutíkané ještěrky a cestou k tyrannosaurovi přidat další automat na zmrzlinu! Jurský svět se vrací a s ním zbrusu noví, vyšlechtění dinosauři, kteří čekají, kdo jim spadne do výběhu. Zdařilé pokračování oblíbené série, ve které si vyšlechtíte své oblíbené prehistorické monstrum a ještě na tom vyděláte balík. Přes několik drobných chyb jde o povedenou budovatelskou strategii, která by neměla ujít vaší pozornosti.
Líbí se nám
- Modely dinosaurů na vysoké úrovni
- Nové druhy živočichů (vodní a létající ještěři)
- Lov, chov, fotografování, pozorování ještěrů
- Výstavba, správa parku, hrátky s DNA
- Obsáhlá databáze zvířat, postav a míst
- Konečně užitečná interaktivní mapa
- Skromných 7 GB na disku + rychlé načítací časy
Vadí nám
- Kampaň = tutoriál
- Uzamčené možnosti sandboxového režimu
- Doskakování objektů, občasné glitche
- Hudba
- Bez české lokalizace (encyklopedie)
První díl mě bavil. Taková příjemná a nenáročná oddechovka z nějakého bundlu. I kvůli tomu že to nebyla žádná výzva se mi za pokračování nechce dávat plnou cenu takže si počkám i když první hra dělala hodně věcí dobře.
Dobrá práce Corvusi. Gratuluji ke vstupu do světa herních recenzentů.
Děkuji velice. Jen pro upřesnění. Nejsem redaktor, je externí dopisovatel a píšu proto, že je to můj koníček odjakživa a rád píšu především o hrách, které by třeba mohly zapadnout a přijde mi to jako škoda. Píšu recenze již od poloviny ’90 let. Zajímají mě dvě témata: hry a muzika. Rozhovory, reportáže a recenze jsem dělal i pro papírový magazín pro muzikanty – Muzikus. O hrách jsem psal již v době, kdy vycházely na CDčkách tzv. diskmagy Různé kultůrní blogy přiložené na CD u Score či Levelu. To byla legrace. Později jsem hodně psal pro Abyss kolegy Štěpána Šimka a pak už klasicky na weby. Jinak ale pracuji hlavně jako grafik a zabývám se kompletním grafickým řešením nahrávek pro kapely. To obnáší například vytvořit kompletní grafiku bookletu, zadní strany, CD potisku, trika a jiný doprovodný merch. Aktuálně dělám na 3 LPčku, které se bude lisovat příští rok. Psaní, hry, grafika a focení makra hmyzu byl vždy můj velký koníček.
V každém přípdě děkuji za příspěvek.
Corvus redaktor? Ja myslel, ze chcete, aby vam ctenari pribyvali a ne ubyvali…
Asi chtějí aby čtenáři ubývali, protože jinak si nedokážu vysvětlit co tady ještě děláš.
Mimochodem Corvus píše zajímavý komenty a teď ještě k tomu i recenze. Ty tady máš stovky komentů o ničem (včetně tohohle) a neznáš nic jinýho než LGBT a SJW.
Zkus se napřed podívat do zrcadla než budeš soudit ostatní.
A jaky komenty mas ty, krome podkurovani sony a nadavani za opacnej nazor na ty tvoje „masterpiece hry“?
přijde mi, že Corvus kopíruje Kristýnu Sulkovou, která si střihla recenzi na Vortexu… ale to moc dobře ví věřím, že je těžké pak vymyslet vlastní slova když už slyšel kvalitní recenzi …
a za druhé, je fér aby hra dostala 8/10 když kampaň je jenom krátkej tutoriál ?? a sandbox vše nedovolí ?? :O
kde se teda má obyčejnej hráč vyřádit… co je teda lepší než kampaň…
mě se do té hry nechce hlavně kvůli té tutoriál kampani !!!
přijde mi to až moc podobné jedničce …
u dvojky jsem čekal větší příběh a větší volnost teda …
Kdyby to napsal kdokoliv jinej než ty (což jsem samozřejmě očekával, že tu toxicky něco vyzvracíš), tak bych se možná nad takovým příspěvkem pozastavil. Ale vzhledem k tomu, že jsi to napsal právě ty, cypísku, tak ne. Nevím, kdo je Sulková, ale jsem si poměrně jistej, že když já jsem psal recenze, ona ještě ani nebyla na světě Asi tolik k potřebě kohokoliv kopírovat. Ostatně četl jsem pouze recenzi kamaráda a kvalitního člověka (což TY nejsi) Ondry Zemana, jinak žádnou.
A evidentně jsi recenzi nečetl a hru nehrál. Vyřádit se v sandboxu můžeš a to dosytosti, ale až si projdeš kompletní tutorial a ostatní módy, které, jak jsem jasně uvedl, jsou tím nejlepším na novém dílu. Je to 100x zábavnější než celej sandbox. A 8/10 je můj názor, co by člověka, co JW: E2 hrál. Recenze je subjektivní a s mým hodnocením nenaděláš zhola ale vůbec nic
Tvůj názor je názor člověka, co hru ukradl na warezu, čímž se dnes a denně tak rád vytahuješ (jakoby šlo o něco záslužného) a jsem si 100% jistej, že z celé (klidně 60 hodinové hry) jsi viděl akorát tak právě tu kampaň. Dal bych za to klidně levou ruku do ohně. Jsi pouze místní tlučhuba a názory od tebe si k srdci nebere už doslova nikdo, vyjma několika tobě podobných jedinců
PS: Kdykoliv se můžeš pustit do psaní recenzí. Ukaž jakej jsi kabrňák a recenzent a poeta. Jenže ty neumíš pořádně ani česky – viz tvé příspěvky, které jsou psané jakousi směsicí tibetského dialektu a kromaňonských výkřiků do jeskyní…
PPS: Tvůj příspěvek je pro mě jen důkaz, že to dělám dobře. Takže vlastně díky za něj! Kdybys se mnou totiž souhlasil, pohyboval bych se na tvé hladině intelektu a pak bych se nad sebou musel vážně zamyslet.
PPPS: Za recenzi jsem nebral honorář, čili jsem ji psal z lásky ke hře = celá tvá chatrná a vykonstruovaná lež o tom, že jsem někoho kopíroval se právě rozpadla jako domeček z karet Takže prosím nelži a příště si ověř fakta, ju? Už vidím, jak si dávám tu práci kopírovat někoho na pět A4 textu, které jsem pečlivě sepsal, a pak za to nevzal honorář, ty ňoumo
Je to v textu nemálo vidět, že se Corvus hodně inspiroval v cizích textech. Proto vydání recenze až jako poslední. Samozřejmě nesmí chybět již tradiční 8. Teď je otázka, co bylo dřív, číslo nebo recenze? 😂
Klíč jsem obdržel až v pátek 3.12. Hru jsem hrál přes víkend 4. a 5.12. a v pondělí 6.12. a odevzdal jí redakci 7.12. večer (minulý týden). Díky The Game Awards a mnoha článkům z této akce přišlo zařazení recenze až na neděli 12.12. ve 20:00 hod. Což může potvrdit i šéf redaktor. Tolik k vysvětlení Dejvymu, proč je na Zingu recenze „poslední“. Jsou redakce, co nemají recenzi do dnes, protože některým Frontier ne a ne recenzentský klíč poslat (mohu doložit komunikaci, jak složité to bylo v případě jiných redakcí).
A ne, nemám potřebu nikoho kopírovat. Můžeš si vyjet mé recenze a preview pro Zing, Hrej, papírový Muzikus, Abyss atd.
Tím končím tohle vykonstruované téma S imbecily nehodlám ztrácet svůj čas. Je to asi stejně smysluplnné, jako že napříč recenzemi si někdo dovolil napsat, že se v Doomovi střílí brokovnicí. Ale chápu, že toxíci se potřebujou ventilovat
A propós (Dejvy): Co podle tebe NENÍ tradiční známka? 1 až 3 a pak až desítka? Ty máš nějaké selektivní vidění čísel? Nebo ti snad utekla miliónová výhra v Sazce, protože jsi do tiketu vsadil čísla 4, 5, 6, 7 a 8 a máš na ně teď averzi? LOL. Navíc mé číslo je zcela jasně odůvodněné v recenzi. Kdyby kampaň byla kampaň, dám devítku. Na desítku by hra neměla, ani kdyby kampaň byla kampaní, tolik novinek zase nepřinesla, aby jí to vyšvihlo na 10/10. Žijeme ve smutné době, že se musí všechno a všem polopatě a detialně vysvětlovat, protože zabedněnost evidentně vládne internetu.
Edit: Aha! A mimochodem, slečna Sluková dala ŠESTKU z DESETI Takže tolik k nějakému KOPÍROVÁNÍ LOL… Vy jste šašci… Kdybych KOPÍROVAL, tak má můj verdikt 6 z 10. To by byla kopie. Najdětě si, borci, výraz kopírovat v googlu.
Nevím jestli je úplně korektní se jako „redaktor“ vyjadřovat stylem “ S imbecily… jste šašci…“ apod. To bys měl zvládat trochu jinak. Nevrhá to pak na redakci dobré světlo. Je úplně jedno, proti čemu jako člen redakce stojíš. Měl bys zachovat neutrální jednání (bez emocí) a hlavně si to nebrat osobně… Ty ses ale zachoval jako klasický Korvus = neprofesionální. To si můžeš nechat na nějaký svůj soukromý blog. Co si asi pomyslí náhodní kolemjdoucí, kteří uvidí, jak redaktor uráží čtenáře.
Kotaro: Myslím, že jestli je o mě něco známo v prvé řadě, tak je to fakt, že nesnáším toxické lidi. NIKDY jsem si proti toxickým lidem nebral servítky a nikdy si je brát nebudu. Na Zingu to jsou konkrétně tři lidi, kteří zde šíří vlnu nenávisti doslova každý den a doslova pod každým článkem, kam zavítají. A tohle já netoleruji a vždy budu bojovat proti podobným lidem, kteří vyloženě chodí do diskuzí za účelem někomu zkazit den. Takže ano, v tomto ohledu jsem klasickej Corvus a vždy budu proti tomuto chování bojovat.
A ne, nejsem typ člověka, co si nechá kálet nahlavu, kor toxckými lidmi, kteří neváhají lhát a vymýšlet si pod recenze jakési své konstrukce. Nemám ve zvyku, když o mě někdo lže, stát v koutě. O nějaké profesionalitě nebo její absenci se budu bavit (a rád), až budou v diskuzích slušní čtenáři a ne typy jako cyp a 1234, kteří dlouhodobě znehodnocují diskuze a vytvářejí ovzduší nenávisti. Je mi líto, že se mnou nesouhlasíš, ale nejsi to ty, o kom by tady někdo lhal a šířil pomluvy a chtěl bych vidět tvůj přístup, kdyby ses s podobným typem lidí potkával ty. Navíc, jak jsem již podotkl: nejsem členem redakce a všechny mé příspěvky, které na Zingu jsou, jsou články bez honoráře. Dříve jsem sem psal články formou blogu (za staré redakce), dnes z lásky ke hrám. Mé recenze za honoráře najdeš jinde.
Psát sem nemusím a ani nemám v plánu psát častěji, nejsem redaktor, mám svou práci grafika. Pochopitelně se divím, že cyp a 1234 už nereagovali pod mými staršími texty. Celou dobu jsem očekával, že první toxické reakce přijdou právě od nich, protože naše (ne)vztahy jsou všobecně známý. No, tak došlo k tomu aktuálně. A já se tomu nedivím, jsem to já, kdo jde s kůží na trh. Oni jen hejtují zpoza klávesnic, aniž by uměli cokoliv hodnotného vytvořit. Čili až budou diskuze netoxické a nebudou se dávat mínusy, když někdo vyhraje v soutěži, jak to místní komunita předvádí, tak se budeme společně bavit o nějaké profesionalitě diskuzí. Po mě chceš, abych byl profesionální (ač nejsem placený redaktor) a po diskutujících nepožaduješ nic, ani tu špetku slušného chování a je ti jedno, že kolem sebe kydají mrvu? No, tak mě to jedno není.
Ty ses teda bojovnik Hrajes si tu na slusnaka, ale pokazdy, kdyz nekdo nema stejnej nazor na hru jak ty, tak ho urazis a tvrdis, ze je to jen hejtr a ze to ani nehral
Což není pravda, 1234, ale tobě to nebudu vyvracet. Jsi toxík, co hejtuje prakticky všechno, takže by to byla pouze ztráta mého drahocenného času.
Co bys vyvracel. Ty vis moc dobre, ze je to pravda, jen to nikdy nepriznas. A toxic nejsem, jen se na svet nedivam ruzovyma brylama a nenecham si od vyvojaru srat na hlavu.
Ty jsi jedním z nich? Už víme, proč Corvus tak lezl do prdele. 😂 Jinak jsi psal i pro Hrej jestli se nepletu ne? 1234 má pravdu, xkrát jsi tu byl toxičtejší než všichni ostatní dohromady a to jen kvůli jinému názoru komentujícího. Napsal jsem svůj názor na tvoji recenzi, nevím proč jsi hned tak toxic. Recenze jako taková je dobrá, dobře se to čte a je tam vše dobře popsáno.
PS: To ty zase znásilňuješ ten mínus knoflík? 😂
Chudák Corvus se snaží dělat něco užitečnýho a místo chvály v komentářích se na něho seběhne ten největší odpad z uživatelů. Jaj
S tebou je ten odpad uz kompletni