Poslední roky zažíváme v žánru MMORPG her velkou stagnaci. Kdysi velký král v podání World of Warcraft čelí značnému úpadku a jeho místo loni vystřídala stálice Final Fantasy XIV. Loňský pokus o útok na trůn v podání New World od Amazon Games Studio se i přes velká očekávání nezdařil, především díky značné nekompetentnosti tvůrců. Vodou žánrové scény zahýbalo až vydání Lost Ark. Korejské MMOARPG z roku 2019 se po více jak dvou letech konečně podívalo na západ, kde trhá rekordy a slaví obrovský úspěch jak na Steamu, na kterém vyšlo, tak i co se týče sledovanosti na Twitchi. Když k tomu přidáte fakt, že se jedná o hru zdarma, máme tu kandidáta, který má velmi solidně našlápnuto k tomu, aby soupeřil s již zažitou konkurencí. Od minulého úterý jsme Lost Ark v redakci úporně testovali, abychom vám mohli přinést recenzi na počin, který se jen tak nevidí. Vydejme se společně do Arkesie, která se pro mnohé stala novým domovem.
- Platforma: PC
- Datum vydání: 11. 2. 2022
- Výrobce: Smilegate (Jižní Korea)
- Žánr: MMOARPG
- Česká lokalizace: Ne
- Multiplayer: Ano, masivní
- Dat ke stažení: cca 55 GB
- Herní doba: Neomezeně
- Cena: Zdarma (Steam), mikrotransakce
Odvěký souboj dvou sfér
Příběhy v MMO hrách nebývají jejich příliš silnou stránkou. Samozřejmě čest výjimkám (koukám na tebe, Final Fantasy). V případě Lost Ark je kvalita příběhu diskutabilní. Setkáme se s mnohým klišé, které známe ze současné i minulé popkultury. Děj se navíc pořádně rozjede až po několika hodinách. Nejedná se o žádné terno, ale hra rozhodně neurazí. Pojďme se tedy společně podívat na základní premisu. Bůh Regulus stvořil řád a světlo, aby vyvážil síly temnoty a chaosu. Vytvořil dva světy – Arkesii a Petranii. Řád světla disponuje sedmi částmi archy, které jsou rozděleny mezi sedm bohů napříč Arkesií. Když se v minulosti oba světy téměř zničily válkou, bohové vytvořili Guardiany, kteří měli za úkol udržet mír.
Zatímco díky archám Arkesie prosperovala, Petranií zmítal chaos. Ovšem pouze do doby, než se objevil Kazeros, který zde nastolil temný řád. Vytvořil Rudý měsíc místo slunce, pozabíjel většinu démonů a vytvořil vlastní armádu. Proroctví o další válce se pomalu začalo naplňovat. Jelikož bohové na Arkesii již nedohlíželi, Sacrianský řád si dal za úkol najít všech sedm částí archy. To rozpoutalo válku a probudilo Guardiany, kteří dostáli svému slibu, obnovili mír a potrestali Sacriány i jejich spojence. Díky válce se ale začaly objevovat trhliny z dimenze chaosu a Kazerova invaze mohla začít. Temný pán v Arkesii na nějakou dobu nastolil řád chaosu, ale archa byla nakonec použita k jeho uvěznění v hlubinách pod vulkánem. Jakmile zavládl mír, části archy byly opět rozmístěny napříč kontinenty Arkesie. Následky Kazerovi ničivé invaze byly nedozírné. Svět se ale začal postupně léčit a vznikly nové národy a frakce, vedeny obdivovaným válečným hrdinou Luterrou. Díky arše se objevila vzácná surovina Arkesium, která se rychle stala zdrojem pro tvorbu zbraní. Po následujících pět set let panoval na Arkesii opět mír.
Právě v tomto okamžiku přicházíme na scénu my, hráči. Mír je opět ohrožen. Pradávné a zapomenuté zlo v podobě Kazera se zase stává realitou. Vulkán, pod kterým je uvězněn, hrozí erupcí a celý svět je na pokraji jednoho z největších konfliktů, který Arkesie zažila. A že jich nebylo málo. Klišé je zde zcela evidentní, ale jak se říká, tak všechny podstatné příběhy byly napsány již v antice. Osobně mne zaujaly spíše menší příběhové linie, které nejsou navázány na hlavní děj, ale jakmile se příběh rozjede, tempo je poměrně vražedné a Arkesia se stane vaším revírem, do kterého se budete rádi vracet. Budete totiž zvědaví na to, co se bude dít dál. Pokud ale patříte k hráčům, které zajímá pouze endgame obsah, nemusíte se bát. Příběh je sice solidní, ale žádný scénář hodný Oscara se nekoná. Obyčejné vedlejší (žluté) questy jsou navíc opravdu generické, což je docela škoda.
Na první pohled Diablo, v jádru čistokrevné MMO
Když jsem před mnoha lety viděl první obrázky z Lost Ark, okamžitě se mi vybavilo Diablo. Jak by také ne. Izometrický pohled, který hra využívá, je diablovkám vlastní jako střílečkám pohled do zaměřovače. Je tedy Lost Ark ARPG? Pouze částečně. A to i přes zmíněnou kameru. Jádro hry lze spíše přirovnat ke hrám typu World of Warcraft či FFXIV. Co se týče soubojového systému, tak ten je žánru ARPG velmi podobný. Vaše postava disponuje poměrně velkou škálou dovedností, které si postupně odemykáte a vylepšujete. Je tak možné vytvářet unikátní buildy, které sednou vašemu hernímu stylu. Ani Lost Ark se nicméně nevyhýbá tzv. meta, která určuje buildy pro daný obsah. Všechna povolání jsou ale velmi dobře vyvážena. Vaše dovednosti můžete kdykoliv upravovat a měnit, takže si každý najde to své. Jelikož jsou tyto úpravy zcela zdarma, nic nebrání experimentování. Efekty dovedností jsou naprosto parádní a souboje přímo spektakulární.
Aktuálně hra disponuje třemi tiery, které rozdělují obsah. Toho je extrémní množství. Hra na vás chrlí mechanismy takovou kadencí, že vám z toho pravděpodobně půjde hlava kolem. Po dosažení padesáté úrovně a dokončení první části příběhu, se vám odemkne endgame smyčka, která vás následně bude provázet prakticky celou hrou. Základním herním systémem je vylepšování vaší postavy. Přesně jak to známe z jiných MMORPG titulů. Budete sbírat materiál, který následně použijete na upgrade vybavení. Tento systém je zcela jistě blízký všem příznivcům východních online her. Oproti titulům, které hrajeme na západě, se zde tolik nesetkáme s klasickým dropováním předmětů tak, jak jej známe. Po většinu času vylepšujete jeden z několika setů brnění a padají vám pouze jeho alternativy a šperky.
Vaše postava disponuje velkou škálou dovedností.
Materiál lze získat mnoha způsoby. Mimo questy jsou dostupné tzv. Chaos Dungeony, Abyssal raidy, Cube dungeony, Guardian raidy a mnoho dalších. Do většiny můžete vkročit jednou či dvakrát denně, případně jednou týdně. Dalším systémem, který je na první pohled velmi komplikovaný, jsou tzv. engravings. Zde mi dovolte zastavit. Vysvětlení tohoto systému by vydalo na samostatný článek a tak vám pouze doporučím použít strýčka Google či YouTube. V jádru se ale jedná o pasivní bonusy, díky kterým můžete svou postavu posunout na zcela novou úroveň. S určitými engravingy se z vašeho avataru stane pocitově naprosto jiná postava, než jakou jste hráli během levelování na padesátou úroveň. Tzv. minmaxing (dovedení charakteru k dokonalosti), je sice záležitostí až opravdového endgame v tieru tři, ale čím dříve systémy pochopíte, tím lépe. Za zhruba sedmdesát hodin, které jsem v Lost Ark od vydání nechal, jsem se sice naučil mnoho, ale stále objevuji nové a nové věci. Hra je v tomto poněkud méně přístupná a pokud se ze začátku budete cítit jako vrženi do chaosu a zmatků, tak nezoufejte. Projít si tím musí opravdu každý. Oproti západním titulům se nicméně jedná o násobně komplexnější záležitost. Hra je sice zaměřena převážně na PvE obsah, ale nabízí i PvP. A to ve formě zápasů 3v3 v malých arénách či soubojů guild – GvG. Jelikož hra na západě vychází pod křídly Amazonu, který vlastní streamovací platformu Twitch, je docela dost možné, že se Lost Ark podívá i do sféry Esportu.
Od Berserkera po Artilleristu
Mnoho hráčů je v „mmočkách“ zvyklých na tzv. Holy Trinity. Tedy trojici tank, healer a damage dealer. Tu v Lost Ark nenajdeme. Až na výjimku dvou povolání, jsou všechna ostatní damage dealeři. Povolání můžeme vybírat z pěti hlavních tříd (Warrior, Martial artist, Gunner, Mage a Assassin), z nichž každá obsahuje podtřídy. Warrior se dělí na neohroženého Gunlancera, který je ze všech class nejblíže tradičnímu tanku. Berserker se ohání obřím mečem a Paladin, jako jeden ze supportů, chrání své spolubojovníky. Martial artist obsahuje Strikera, Wardancera, Scrappera a Soulfista, kteří se zaměřují na boj pomoci pěstí a magie. Pro hráče, které zaujala třída Gunner, nabízí Lost Ark Gunslingera, Artilleristu, Deadeye a Sharpshootera. Většina se zaměřuje na boj z dálky za pomoci menších či větších palných zbraní. Mage sestává ze Sorceress a Barda. Sorceress je klasickým mágem a Bard nosí titul druhého supporta ve hře.
Výběr je tedy více než solidní. V zahraničních verzích hry je k dispozici povolání ještě více a je jen otázkou času, kdy se objeví v té naši. Co zamrzí je ovšem to, že některá povolání jsou tzv. gender locked. To znamená, že např. Gunlancer, Berserker a Paladin jsou k dispozici pouze jako mužské pohlaví. V Koreji se nicméně chystá vydání ženské verze Berserkera a já doufám, že tato vlaštovka nebude pouze ojedinělou záležitostí. Jsem přesvědčen, že si každý najde oblíbenou postavu. Spíše se domnívám, že jen málokdo zůstane u hraní pouze jedné z nich. Navíc když hra přímo vybízí k tzv. altům (sekundárním postavám) a za jejich hraní vás odměňuje formou materiálů, které lze poslat na váš hlavní charakter, který následně můžete posunout dále. Za různorodost povolání tvůrcům prostě a jednoduše tleskám. Bravo!
Sbírej mořeplavče, sbírej!
Samotnou kapitolu recenze si zaslouží mořeplavectví, vlastní ostrov a tzv. Adventure tome. V Lost Ark existuje několik oceánů, které jsou doslova posety menšími či většími ostrovy, z nichž každý nabízí svůj vlastní příběh či aktivity. Ostrovů je více jak stovka a jejich objevování vás bude bavit. Ve hře se neustále něco děje. Každou chvíli se objeví událost, za jejíž splnění jste odměněni. Nic tedy nebrání tomu, abyste se neohroženě vydali na některé z lodí, které si postupně vylepšujete, vstříc horizontu. Z výprav se budete vracet na váš osobní ostrov, který sice poněkud připomíná mobilní hru, ale velmi vám pomůže při cestách za dobrodružstvím. Ostrov postupně vylepšujete za pomoci nasbíraných surovin, jakými jsou např. dřevo či ruda. Stavíte nové budovy a upgradujete ty stávající. Prostředí lze navíc dekorovat dle vašich představ.
Ostrov postupně vylepšujete.
Adventure tome – sběratelská kniha, dělí své kapitoly na každý z kontinentů Arkesie. Během kompletace dané kapitoly postupně získáváte odměny jakými jsou např. skill body, mounti, karty atd. Karetní balíčky jsou dalším endgame systémem, který naplno využijete až ve třetím tieru. Já vím, je toho opravdu hodně. A to jsem nezmínil Mokoko semínka, které jsou rozesety napříč celým světem a je jich více jak 1200. Sesbírat je všechny vám zabere opravdu dlouhou dobu. Pokud byste chtěli splnit vše, co Adventure tome nabízí, připravte si moře času. Naprostý masakr a pro sběratele splněný sen.
Krása střídá nádheru
I přes to, že je Lost Ark ve vývoji již roky, nic mu to neubralo na nádherném vizuálu a ještě lepšímu designu prostředí. Ve hře je snad každý biom, který vás napadne. Rozlehlé pláně, hluboké lesy, mrazivé hory, vyprahlé pouště, temné kobky, paláce, velká města, a již zmíněné oceány plné ostrovů. To a mnohem více. Na hře je ihned vidět, s jakou láskou k ní tvůrci přistupují. Efekty soubojů jsou, jak jsem již zmínil, výborné, ale dost často se mi stávalo, že jich v případě skupinových aktivit, bylo na obrazovce prostě příliš. Naštěstí se dají v nastavení omezit, případně lze zapnout fotosenzitivní mód, který dá vašim očím odpočinout. Během putování po Arkesii jsem nejednou žasl, co se pod taktovkou vývojářů ze Smilegate urodilo. Tolik originality jsem velmi dlouho neviděl. Hra si mimo asijskou mytologii propůjčuje mnoho věcí i ze západních koutů našeho světa a vy tak nebudete mít pocit, že hrajete tuctovou asijskou online hru.
Efekty soubojů jsou výborné.
Co se týká optimalizace, tak ji nemohu označit za bezchybnou. Hra se k nám dostala již s podporou DirectX 11, který byl implementován v Koreji teprve nedávno, ale i přesto stále dochází k propadům snímků za vteřinu, a to převážně ve skupinových aktivitách, kdy se na jednom místě sejde klidně třicet hráčů. To je ale problém snad všech MMORPG her. Co ale zamrzí je fakt, že dost často po loadingu doskakují textury a zhruba deset vteřin po teleportu do některého z velkých měst, se váš framerate bude zmateně měnit. Od mé sestavy s Ryzenem 5600x, RTX 3070 Ti a 16 GB Ram bych čekal více. Grafická karta bohužel není téměř nikdy plně využita. Lost Ark je krásnou hrou, jen by mohla běžet o něco lépe.
Hoří servery, něco si přejte
Abych na Lost Ark nepěl pouze slova chvály, je čas podívat se na odvrácenou stranu mince. Amazon Games Studio nemá příliš dobrou reputaci. Když jsem se loni dozvěděl, že bude hru na západě vydávat právě tato gigantická společnost, polilo mne horko. Po fiasku s New World jsem se obával, že se situace bude opakovat. Tedy alespoň co se týče vydání hry a stavu serverů. Bohužel na mé obavy došlo a připojit se odpoledne do hry je prakticky nemožné. Fronty dosahují téměř třiceti tisíc čekajících a pokud jste si na vydání nevzali dovolenou, bylo prakticky nemožné si zahrát. Situace je v Evropě natolik kritická, že Amazon hodlá spustit zcela nový region, který ale nebude provázaný s tím aktuálním. Postupné přidávání serverů stav nezlepšilo. Zoufalé řešení.
Fronty dosahují desetitisíců.
Na problému nepřidává ani fakt, že údržby serverů neberou v potaz naši časovou zónu. Výsledkem jsou odstavené servery během hlavního herního času. Katastrofálním rozhodnutím byla např. údržba, která byla spuštěna 11.2. ve 14:00 a měla trvat do 18:00, tedy času, kdy hra vyšla pro všechny zájemce. Samozřejmě došlo k problému a hrát bylo možné až zhruba od půlnoci. Dle mých informací je situace v Americe znatelně lepší a fronty nedosahují takových hodnot. Zítra tomu nicméně bude týden od přístupu pro vlastníky některého z Founders packů a nic nenaznačuje tomu, že by se něco mělo v dohledné době změnit. MMORPG hry jsou sice krkolomnými starty známé a často se po opadnutí počátečního hypu vše ustálí, ale s tím, jak nevídaný úspěch Lost Ark slaví, mám docela obavy. V jednu dobu současně hrálo přes milion a čtvrt hráčů a na Steamu se tak jedná o druhý nejhranější titul v jeho historii. Hned za Battle Royale PUBG. Nezbývá nic jiného než jen čekat a modlit se. Hra může být sebelepší, ale není to k ničemu, když se do ní nemůžete připojit.
Opravdu Free to Play?
Velkou obavou většiny hráčů Free to Play her je způsob monetizace. Asijské hry mají pověst tzv. Pay to Win, tedy situace, kdy si za reálné peníze koupíte výhody. Lost Ark je naštěstí případem, kterého se to příliš netýká. Ano, za peníze si můžete koupit výhody, ale spíše takové, která urychlí váš postup hrou, než že byste si mohli zakoupit nejsilnější meč co ve hře je. Aby byl rozdíl opravdu markantní, bylo by nutné investovat statisíce korun. Domnívám se, že 95% procent komunity Lost Arku se k tomuto kroku neuchýlí a jediné peníze, které budou lidé ochotni investovat, budou směřovat na nákup kosmetických předmětů.
Bylo by nutné investovat statisíce korun.
Problémem je pouze GvG obsah, který oproti normálnímu PvP není normalizovaný. Za vysoké obnosy si tedy můžete postavu „vytunit“ do takových výšin, že budete protivníky doslova krájet. Opět ale mluvíme o horentních sumách. Tvůrci si za to, co vytvořili, rozhodně zaslouží pár vašich euro a pokud se vám například líbí některý z nabízených skinů, nevidím důvod, proč je tímto způsobem nepodpořit. Chceme přeci, aby hra prosperovala a byla tu s námi dlouho. Odrazuji ale od nakupování materiálů na upgrade vašeho vybavení. Pokud s tím začnete, tak se ani nenadějete, utratíte majlant a ve výsledku to nebude stát za to. Ale každému to jeho.
Herní klenot
Recenzovat MMORPG titul je opravdový oříšek. K těžkému obsahu se průměrný hráč dostane až za několik týdnů až měsíců. Často vycházejí updaty s novými raidy a dungeony, jejichž kvalita samozřejmě kolísá. V tomto žánru se osobně považuji za matadora, který za posledních dvacet let vyzkoušel drtivou většinu titulů a zažil jejich nástupy i pády. Lost Ark je unikátním počinem, který zažívá obrovský boom. Zaslouženě. Extrémní porce obsahu, široké spektrum hratelných tříd, zábavný soubojový systém, nádherný a rozlehlý svět Arkesie, solidní příběh a postupem času opravdu náročný endgame obsah. To vše dělá z Lost Ark klenot mezi MMO hrami. Samozřejmě že nic není dokonalé, ale pro fanoušky žánru se jedná o počin, který má k dokonalosti velmi blízko. Nebýt diskutabilní optimalizace a problémů se servery, udělil bych hře své vůbec první ultimátní hodnocení od začátku mého působení zde na Zingu. Když k tomu připočítáme fakt, že je Lost Ark zdarma, není vůbec co řešit. Do Arkesie se ale nevydávejte s očekáváním Diabla či Path of Exile, jedná se totiž o čistokrevné MMORPG. A to zatraceně dobré.
Názor Ondřeje Partla
Západní vydání Lost Arku mi bylo zpočátku zcela lhostejné, jelikož jsem snad nikdy nenarazil na ARPG, které by mne bavilo. Avšak pokud máte tak „otravného“ kamaráda, jako je tady kolega Bernard, který do vás v podstatě několik měsíců hučí, jak to bude skvělé, kdy navíc ujišťuje, že se nejedná o ARPG v pravém slova smyslu, tak dříve či později pookřejete a lhostejnost se pozvolna promění v upřímné natěšení. A ve výsledku jsem opravdu rád, že mě do toho David dostal. Lost Ark totiž nabízí vyloženě parádní „závislácký“ koktejl s překvapivě výpravnou příběhovou linií, výborným soubojovým systémem a hromadou aktivit. Tím hlavním ale je, že titul je ve skutečnosti velice dobře optimalizován pro sólové hraní, takže pokud nemáte kamarády, případně ti nemají příliš času na hraní, tak se stejně dokážete vyblbnout (případně většinu věcí dáte jenom ve dvou).
Lost Arku mi bylo zpočátku zcela lhostejné.
Samozřejmě je ale třeba přijmout trochu bláznivý asijský styl, který konformního Evropana může poněkud odradit. Ale zároveň mi nepřijde, že je to tak agresivní, jako třeba v případě Final Fantasy XIV. No a samozřejmě se zde nachází nepříjemné porodní problémy, kdy fronty na server jsou opravdu nepěkné a reálně se může stát, že budete déle čekat než hrát. Avšak i přes to se přiznám, že už je to dlouho, co mě takhle něco pohltilo, kdy aktuálních 70 hodin na Steamu mluví za své. Takže opravdu upřímná královská zábava a trochu se začínám bát, že začnou trpět jiné povinnosti. Protože se aktuálně nemohu odtrhnout.
Názor Pavla Leňka
Když jsme s kamarády před spoustou let viděli první trailery z Lost Arku, tak jsme měli jedno společné – čelist na podlaze. A teď když je hra konečně u nás na západě, nezbývá než se radovat. Tedy ze hry, ne z toho, kdo si na ni koupil licenci. Hra je totiž výborná. Je to takový méně hardcore kolega Black Desert Online, který se více přiklání k týmovému hraní. Hru jsem v rámci přípravy na launch u nás, hrál chvíli v Ruské mutaci přes VPN, a tudíž jsem věděl co mě čeká. Věřím, že podobné dojmy a názory má i David a nemá smysl se zde opakovat. Co bych zmínil já, je právě ona licence. Tedy ten, kdo si ji pořídil pro západní vydání. Amazon Game Studios pár měsíců po vydání New World ukazuje, jak to vypadá, když někdo nemá nejmenší ponětí co dělá, ale má spoustu peněz na rozhazování.
Nezbývá než se radovat.
Osmihodinové fronty na přihlášení do hry po týdnu od headstartu, hloupý hotfix v den vydání, který celou hru shodí a trvá pak deset hodin, než servery naběhnou a objeví se další problémy nebo nefunkční “cash shop”, jsou jen špička ledovce. Hlavně poslední zmíněný problém s cash shopem jen zvýrazňuje neschopnost Amazonu jako vydavatele hry – ani zásadní funkce, která ve F2P mmo hrách vydělává peníze, jim nefunguje – jestli to není jasný ukazatel toho jak mimo Amazon je, tak už nevím co. Vše je o to horší, že nejde říct jen tak “kašlu na to”. Lost Ark je totiž opravdu výjimečně zábavné MMO s tunou obsahu a velmi chytlavými mechanikami. Dokonce i příběh je od určité fáze dost zajímavý. Opravdu největší zápor je tedy právě jeho západní vydavatel. Pokud jste odhodlaní se přihlašovat mimo herní špičku, nebo vydržet dlouhé čekání ve frontě, tak směle do toho, čeká vás pecka. Pokud ne – vydržte, a snad za pár dnů nebo týdnů (moc důvěry AGS nebudí) bude situace lepší.
Recenze
Lost Ark
Žánrový klenot, který aktuálně hýbe herním světem. Roky čekání se vyplatily. Pokud vás neodradí porodní komplikace a složitější herní systémy, nabídne vám svět Arkesie úžasné dobrodružství, které se jen tak nevidí. Na scénu přichází vyzyvatel dominujících stálic a všem příznivcům žánru hru doporučuji devíti prsty z deseti.
Líbí se nám
- Obrovská porce obsahu
- Výborný soubojový systém
- Náročné dungeony a bossové
- Ráj pro sběratele
- Nádherný vizuál a design
- Skvělé herní třídy
- Slušná monetizace
- Solidní příběh
- Normalizované PvP
Vadí nám
- Katastrofální stav serverů
- Diskutabilní optimalizace
- Pay to Win v Guild vs. Guild obsahu
Já osobně souhlasím s „wieserem“. Lost Ark hraju po chvílích teprve 2 dny, takže nemůžu psát o endgamu, kde nejsem, ale pro mě osobně je zlaté rčení „cesta je zároveň i cíl“ (v řeči MMORP – chci si užít to „strastiplné“ levelovní a postupné zlepšování charu stejně ne-li víc jako endgame). A tak chápu dle svých optimálních představ MMORPG, v tom styrým „drsným“ slova smyslu. To, že se dostanu do „endgamu“ má být „odměna“ za to, že jsem prošel těma řekněme útrapama levelování. Když prostě uvidím člověka na max. levelu tak aby to ve mě vzbudilo určitý respekt ve stylu „joo, tak ten to už hraje nějakou dobu, něco umí, něčím si prošel, něco dokázal“. Jako třeba dnes WoW Classic nebo Lord of the Rings Online. Ne jako v Lost Ark, že mám všechno HNED, ZADARMO, naservírováno pod nos, aby to zvládlo 4 letý dítě úplně bez problémů (chápu, že vydavatel asi cílí s takovýma hrama na malý děti, který to bez problémů zvládnou hrát; i WoWko šlo částečně tímto směrem, i když na Lost Ark se v tomto teda nehrabe; proto dnes preferuju WoW Classic – ne co do grafiky, zvuku, zpracování, ale hratelnosti). Ve WoW Battle for Azertoh naexpil lvl 120 i můj 6 letej syn, kterej neuměl číst; WoW Classic už nedal, protože je to prostě už „moc obtížný“. Jak říká wieser, dostat vše hned a bez námahy mi nevyhovuje. Pro mě osobně je levelování od lvlu 1-max. minimálně stejně důležitý jako endgame, možná i důležitější. Lost Ark v obtížnosti levelování dosáhl dle mého názoru pomyslného dna v tom, jak snadný to může být. Jako příjdu se základním spelem bez gearu který vůbec není potřeba řešit k hromadě 50 mobů, jednou dám se svým Paladinem „Charge“ a moby leží na zemi všechny mrtvý a já jen v duchu „WTF???!!!!“
Ve WoW Classic pokud nemáš „twink gear“ přes main chara, tak na levelu 10 nezabiješ ani 2 moby zároveň na tvým levelu
A pokud to dokážeš, tak si může říct prostě „jo, zvládl jsem to!“ a máš u toho pocit, že si překonal aspoň nějakou překážku, kterou ti hra postavila do cesty a musel jsi pro to něco udělat. V Lost Ark si nesmrtelnej, neporazitelnej, a v podstatě musíš akorát umět kliknout na myš a zbytek udělá hra za tebe. Nic jako ve WOW Classic když si vzpomenu na ten pocit uspokojení jak jsem si na levelu 40 konečně našetřil na prvního pomalýho mounta; a kdo ho na 40tce měl, tak byl boss, ne že by to byla nějaká samozřejmost bez jakékoli vynaložené práce s tou postavou…
Tak si zkuste Tier 3 Guardiany a hard módy Abyss dungeonů. Uvidíte, že to není žádná sranda.
me to prijde nic moc teda :)). Uz to nehraju, krome grafiky je to jen klikacka a jeste ultra lehká. Nepřehledný, moc efektů, nevim. Dal jsem tomu šanci a šlo to z disku, trochu pro deti. Nic pro složitější hráče.
Přesně, podepisuju. Jako ale chápu, že kdo se chce večer po práci na chvíli „odreagovat“ u něčeho kde mu stačí se kochat grafikou a zpracováním – což má Lost Ark super – a nic moc jinak neřeši, tak je to OK hra. Jasně, v endgamu to může být jiný, třeba všechno není hned a všechny moby nepadnou na 1. ránu, třeba jsou potřeba i 2 rány, tam nejsem.
Já Vám nevím, ale hra dostala čočku. Vůbec nenarážím na slovo obtížnost, která je prostě trapně lehká a nemotivuje Vás to hrát. Zatím level 40 a prostě mě už to nebaví… Mám za sebou wowko, Teru, Aion, Final Fantasy, Gw2, Patch of exile, Diabla stovky dalších online her. A tohle je typický případ mobilových her, kdy je to všechno snadné do určitého bodu, kdy potom se člověk nehne bez zaplacení. A nebo větší party.
Hra by měla být zábavná od začátku.
To, že dostanete na začátek 10 level a EQ asi 50 level mi příjde fakt mimo, jako proč , Proč a k čemu ?
Krájím potvory aniž bych se snažil a defakto kolikrát není potřeba ani kouzel.
Vy tomu dáte čočku ohledně optimalizace, praktik, a serverů a dostane to 9/10 ?
„Žánrový klenot, který aktuálně hýbe herním světem. Roky čekání se vyplatil“ ???
Neříkám, že tam není hodně věcí, co se mi líbí, ale světem to nijak extra nehýbe. Aktuálně to hraje pouhých 363 000 lidí. Ok každý to vidí jinak no :)) to je v pořádku..
Pak si člověk z těch recenzí něco má vzít a nejlépe je to vyzkoušet sám..
Jediné, co tady dává smysl je, že máte pravdu, že jsou to trapáci a ubožáci ohledně přístupu. A zapomněli jste na cenzuru od Amazonu :)…
Osobně si myslím, že hru moc vyzdvihujete. Jako není špatná, ale takový růžový brýle, jako máte Vy fakt nemám. Každopádně respektuji Váš názor :). A každý na to má jiný pohled.
Amazon se po propadáku New Word nepoučil… Marketingový amatéři. Hru zabíjí lehká obtížnost a neschopnost amatérů zpřístupnit hru ostatní hráčům a to nemluvě o zdražení balíčků.
Asi ses splet a pises o uplne jine hre, nez je zde prezentovano, jelikoz to co zde pises jsou naproste kraviny a lzi
no jako moc daleko od pravdy neni
Reeki, ruku na srdce, ale kdo v této hře reálně dokáže umřít do 40-50lvlu? Reálně než si v endgamu je to spíš jen pro kochání se příběhem a až budeš dělat 3-4tou postavu, tak už je to fakt o ničem.. Příběh jsem si užil, ale jen poprvé..
Tak jde vidět že jsi nehrál WoW ve „zlatých“ časech
A nevím proč jsi hned tak vytočený a nadáváš všude kolem, snad každý může mít názor, ne? Já mám osobně level 51 (tuším), určitě si hru ještě zahraju, když se najde čas, ale že bych kvůli ní musel vyvádět jako ty? hehe..
Aktuálně mě třeba mrzí jak vývojáří ignorují množící se boty, vím že teď mají nastarost asi servery, ale pár kicků těch botů a místo by se uvolnilo, nemluvě o tom jakou rychlostí padá cena na „black marketech“.
Přeju silné nervy do zbytku dne. A prosímtě, neber si to zase osobně, mluvím o té hře.
Level 51 urcite nemas, to bys musel hrat tak 23h denne. LA je totiz do 50lvl spise jako dlouhy tutorial a resi se pribeh, prava zabava zacne na tom 50lvl. Jako ten content bude tak jednoduchy jak si ho udelas, pokud se ti povede nafarmit gear a s ilvl300-400 pujdes po ilvl250 ostrovech.. asi to bude jednoduchy. Nicmene porad tam zustava slozitost v nejakym rekneme „managementu“, nemuzes jit kam chces, nemuzes si nasadit co chces, pokud teda ten tvuj progres ma mit nejakej smysl. Rika se tomu tzv. min/max postavy a je to konkretne v Lost Arku otazka mesicu a rozhodne to neni jednoduchy. Jeste co se tyka toho levelu, od levelu 50 (coz je soft cap) se na level 60 (pravy cap) leveluje radove mesice (pri normalnim hrani). Dulezitejsi nez level postavy je item level postavy, tzn. jak jste silny. End game v Lost Arku je na hodiny vysvetlovani, nebudu to tu psat.. kazdopadne koho bavi se v tom vrtat a vyladit si postavu, ten bude v sedmem nebi, stejne tak contentu samotneho a toho co delat je tam silene moc. Za me super hra.
Presne tie iste pocity mam aj ja. Neskutocne primitivna obtiaznost a kopec nudnych questov, kde len 10 minut beham hore dole po znackach na mape a odklikavam to klavesou G. Fakt zabava. AIčka len cakaju na teba ako tam nabehnes a rozhasiš ich svojou OP postavou, ktoru nemusis ani expit a otvarat si nove skill pointy xD Uz ked tych chudakov vidim z dialky, viem dopredu ako ten suboj bude vyzerat a moc zabavne mi to teda nepride… Kde je nejaka motivacia hnat sa za lepsim gearom?
Jak můžete hodnotit obtížnost hry, když jste se nedostal ani do endgame? Levelování je pouze nutné zlo. A myslím si, že 363 tisíc lidí na středeční dopoledne není vůbec špatné číslo. Nicméně s vámi souhlasím, že každému to jeho
Jak můžeme hodnotit obtížnost hry bez endgamu? Tak asi jako normálně. Tak hra přece jen o tom endgamu a obtížnost neurčuje jen endgame, ale přece celý ten průchod tou hrou. Od začátku do konce. A ještě k tomu říct, že to levelování jen nutné zlo. Zaprvé je to chyba game designu a za druhé úplný amaterísmus recenzenta, bez urážky. Hry nás přece mají bavit od začtku do konce. A jasně někdy se nějaká část povede lépe než jiná, je moc těžká, moc lehká, není moc zábavná nebo naopak je v pohodě. Jo to se prostě stane, hry mají chyby. Ale nutnost trávit ve hře x hodin a projít si úmorným levelováním s minimální obtnížnstí, abych se pak dostal na ten glorifikovaný endgame, je prostě špatně. K čemu tam potom ten začátek je, když je to jen nutné zlo? Proč prostě rovnou nezačneme hrát ten engame. Ta hra má být přece o té cestě k tomu end gamu a o té zábavě se k němu dostat. Pričemž end game je pomyslnou třešničkou na dortu, kde se nám otevřou nové možnosti.
Osobně musím říct, že ty věci ve hře, které mě štvali už mě přestali frustrovat. A stačilo k tomu jen jediné a to vypnout mozek. Skipuju všechny dialogy, neřeším že nějaká postava mi dá úkol jí podat něco co má nadosah ruky. Prostě totální no brain a docela to funguje. Ale jedna vec mě vytáčí pořád. A to je že prakticky kdykoliv se tam objeví nějaký epický příběhový boss, tak se z toho stane cut scena a moje postava tam jak trubka stojí a čumí jak to někdo udělá za ni. Mě štvě, že místo dobrého souboje na to čumím jak trubka a nemůžu nic dělat. Tak sakra já mám být ta hlavní postava, ten chosen one a míst toho mi do toho pořád někdo leze a nejvíce Armen, díky čemuž ho začínám fakt nesnášet. Nehledě na to, že tem pořád brečí a řeší jak je napůl demon a je to tedy delain. Ještě ho za to v jeden moment npc začnou odsuzovat, i když díky tomu jim pomohl, ale to že moje postava je je taky delain, napůl demon. To má každej úplně někde a nikoho to nezajimá. Ty mu to sice jednou řekneš, jo já jsem taky dealin. Ale on si sám dál hraje na to jakej je to chudák.
Optimalizace za mě Pecková… Hraju na max s i5tkou i ve větších soubojích.
Co je ale škoda. Tak to vypadá že se autoři článku moc do hry nedostali. Co takhle neustále se opakujíci a téměř totožné hidden dungny? Které se liší snad jen vstupem.
Open world bossové jenž jsou pouhá rutyna a vlastně stačí přijít. Jednou pinknout a nechat ostatní ať ho sesekaji.
Hra má zatím docela dost chyb na to aby byla hodnocena 9. Avšak v hraní ještě pokračuji.
Momentálně na úrovni 42.
A dokážu si představit že pro hráče bez zkušeností v Mmorpg to může být zajímavé
mě se to líbí a baví mě to zatím jen ty fronty sou fuj, nejvíc mám nahráno v Lineage II, potom Guild wars a TESO tady to vypadá že par stovek/tisíc hodin asi taky utopím
V GW2 a ESO mam taky hafo hodin ale tady me od toho trochu odrazuje ten izometrickej pohled..
Tak nějak jsem to tušil, že to dostane podobné hodnocení, které nechápu jak může někdo udělit a nestydět se za to. Ano, nedohrál jsem se ještě do endgamu a mmorpg příliš nehraji, kdysi trochu WoW, ale to je tak všechno. Tohle jsem zkusil, že je to free to play a nestačil jsem se divit. Po celkem klasickém prologu, začíná několik hodin nudy a zmaru, že kdyby to nehráli kamarádi, tak to rovnou letí z disku.
Nebudu hodnotit kvalitu příběhu ani dialogů, i když to že je nadabovaná vždy jen první věta nebo dvě dialogů je divné. Ale Pobíhání od jedné postavy ke druhé a vykecávání je fakt solidní způsob jak zabít začátek. Vrchol toho všeho bylo, že prakticky všechny dialogy byli ve stylu: Postava A: no já o tom nic nevím, ale postava B by o tom mohla něco vědět. Dojdu za postavou B a ta mi řekne: no já o tom nic nevím, ale postava C by o tom mohla něco vědět. A takhle asi 10x dokola. To i úkol jdi a zabij 10x mobek je lepší jak tohle. Ale ouha, bohužel ani tady to není lepší. Protože všechno je hráči naservýrováno až pod nos. Většinou stačí ujít tak 3 metry od zadavatele úkolu a zabít úkolové mobky, které se spawnují takovou rychlostí, že za 1 minutu má člověk hotovo. Dokonce se spawnují tak rychle, že jsem musel u jedné postavy skipnout dialog, protože mobky se vždycky naspanowali dříve, než se ta postava stihla vykecat. To stejné s úkoly na sběr něčeho. Rostliny se spawnují stejně rychle jako všechno ostatní, takže stačí stát u jedné a do dvou minut má člověk hotovo. Kůže/maso/apod. padají s každého mobky, takže opět za minutku hotovo. U tohle fakt nedostanu pocit zadostiučinění za splněný quest. On obecně quest design, vlastně neexistuje. Nejvíc mě dostal úkol, kdy mě nějaká žena požádala jestli bych jí nepomohl najít knihu, kterou ztratila při cestě. Půl kroku od té ženy byli 3 bedny, šáhnu na první a hele kniha, úkol splněn. Jak línej a nízkej člověk musí být, aby tam dal takovýto quest a myslel si, že to bude někoho bavit. Nebo třeba quest, kdy tě nějaká postava pošle vyvěsit na nástěnku leták s úkolem a když tam člověk dojde, tak si ten úkol rovnou sám vezme, jako really, to jsem si to nemohl vzít rovnou. A takhle by se dalo pokračovat dál a dál.
Mounta člověk dostane hned, aby snad nemusel náhodou někde moc běhat a tratit na tom čas. Stejně tak přece nebude ztrácet čas získáváním nových schopností, tak mu je dáme rovnou skoro všechny. Takže i když si člověk levelováním postavy odemkne nějaké nové schopnosti a útoky, tak hned od začátku začíná s maximálním počtem kouzel/útoků co může mít. Protože dostávat se k novým očividně nikoho neuspokojuje. A ano, člověk si ty spelly vylepšuje různými traity, ale pořád jen to ten stejnej spell, jen lepší. A aby si ty spelly mohl užít, tak nebude muset řešit manu a mana management. I když to se prý na vyšších levelech změní, tak uvidíme. Já zatím všude sypal jeden spell zadruhým a jestli mi klesla mana tak o procento na víc jak vteřinu, tak je to hodně. Jinak combat o sobě je solidně zpracovaný, stejně tak klasy a když už se po x letech vykecávání dostane k nějakému boji, tak je to fakt paráda. Jen doufám, že ten endgame je tak parádní jak všichni říkají, pak by ta hra mohla dostat tak 7/10. Ale dát tomu víc je fakt hodně mimo.
A pár „vtipných“ věci na závěr. Dostává mě postava kněze, který vás vždy pošle napřed, že ještě doléčí zraněné nebo něco, ale nakonec je cílové lokaci stejně dřív jak vy nebo vás nechá vybít celej dungeon a pak sám ukradne finále a zabije bosse. A pak je tu ještě město co bylo pod útokem démonů. Všude všechno hořelo, trosky a zkáza. A další den, jak hráč vstane z postele, tak je město v původním stavu. Jako kéž by se tak rychle stavělo i u nás.
Díky za vyčerpávající komentář. S tím, že jsou vedlejší questy špatné, souhlasím. To stejné logika postav. Ve výsledku je hra ale natolik dobrá, že se jí to dá prominout. Za výsledné hodnocení se mimochodem rozhodně nestydím. Zde asi bude hrát roli naše rozdílná zkušenost s žánrem MMORPG.
Těžko říct, možná se za tu dobu časy změnili a mmorpg jsem nikdy úplně nepropadl. Max. před několika roky pár desítek hodin ve WoW a pak na jedno odpoledne skyrim online. Ale pamatuji si jak dlouho člověk levlil a šetřil než měl prvního mounta. Jak oběhl třetinu mapy kvůli 10 kůžím, protože v každé vyznačené lokaci byli tak 4 potřebné mobky a z půlky z nich ta kůže nepadla. Možná i to WoWko je dneska tak rychlé a taky člověku všechno strčí až pod nos. A rozdílné zkušenosti se žánrem mmnorpg na to tedy jistě má nějaký vliv. Ale to že je to mmorpg přece neznamená, že to nemůže mít aspoň průměrně napsané questy nebo že to na začátku hry nechá hráče občas zabojovat na déle jak dvě minuty mezitím co běží od desátého npc k jednáctému. Ta hra má i plusy, o tom žádná, ať to není že to jen kritizuji. Jen zatím nepředvedla nic co ji mohlo přiřknout takovou známku
„skyrim online“ no tak ted vidím že číst tuhle šílenost byla ztráta času
Díky
No, já mám na WoWku cca 15 tisíc hodin a je to naprosto jiná hra než na začátku. Bohužel v tom špatném smyslu.
Neber to nějak špatně ale to co ty tady popisuješ své dojmy o tom jak všechno trvalo dlouho , jak těžké bylo sehnat mounta atd je rok 2004-2010 max . MMO žánr se posunul o dost dál , teď už to není o dlouhém leveling procesu, o tom že si byl rád za každý silver co si měl a když si měl gold mohl sis začít říkat pane . Dnešní MMO jsou hlavně o endgamu protože spousta lidí už nemá čas na to aby levlovalo xxx hodin než se někam dostanou. Pokud ti tohle vadí říkám ti dopředu Lost ark tě nebude bavit . Lost ark je zaměřený hlavně na endgame content který je za mě fakt parádní a je ho tolik že si budeš stěžovat na to že nevíš co dělat dříve. Máš tady PvE raidy , různé world activity , svůj vlastní stronghold , PvP arény , Ocean sea content kde prozkoumáváš ostrovy – ve hře je momentálně kolem 80+ více ostrovů a každý je jiný se svým vlastní story + různými aktivity . Je toho fakt mraky a jak píše autor článku tohle je fakt MMO které už tady roky u nás chybělo
Tohle jsem ochotnej v té hře akceptovat a byť mě to osobně to vadí, tak chápu, že to nemusí vadit každému. Jak říkám ve světě mmorpg moc kovaný nejsem a WoW jsem hrál před x lety. Ale mě prostě chybí ta radost ze splněnýho questu,z odměny a toho že člověk vynaložil nějako snahu a byl za to odmněněnej. A ne že ti všechno nacpou až pod nos a všechno dostaneš bez námahy. Klidně to šlo udělat, tak aby to bylo něco mezi tím, ale budiž. Každopádně je to jen část toho problému, ty totálně odfláklé questy to bohužel nemění, byť to s tím souvisí.
takže wowko s ukoly zabij 50 prasatek protože z nich potřebuješ 30 tesáku je lepší XD u WOW jsem umřel nudou na lv30 protože to bylo pomalé a graficky hnusné už před 10 lety
Naprostej souhlas. Vydržel jsem u toho tak hoďku po prologu. Furt člověk běhá od jedný postavy kecat s druhou a to jsou od sebe fakt pár metrů. Systém, kdy si člověk postupně odemyká spelly, aby si je osvojil žádněj. Je z toho strašně cítit, že to je asijský MMORPG. Chápu, že je to vždycky grind do endgamu, ale tohle by snad nebavilo ani cvičenou opici.
Rozjezd hry je pomalý. Pokud vydržíte, stojí to za to
To že WoWko jde kvalitou čím dál níž, je bohužel smutná pravda a ještě smutnější je, že s tím Blizzard nic moc nedělá. Co s týče Lost Arku, ještě jsem to s ním nevzdal, tak snad překvapí.
Což se bohužel, pořád nedá říct o kvalitě questů, ta zatím dál zůstává neexistující.
wieser: Nahrál jsem jen 7h ale lépe bych všechny prvotní dojmy nevystihl, hlavně ty nudny questy. Z mmo jsem kdysi hrával jen Wow a hlavně Ragnarok což byla absolutní srdcovka. U Lost ark jsem čekal že by to mohlo byt něco jako kombinace těhle her + diablo ale asi to nebude pro mě a pokračovat nebudu.
Mě to vyhovuje vše rychle odsýpá žádné zdržování žádný Grind už sem unavený z neustálého šíleného Grindu v ostatních MMO tohle je taková příjemná casual oddechovka a to je přesně to co ten 1,5 mega lidí chce casual MMO bez grindu.
grind prijde az na konci kdyz udelas 50 kde vylepsovanim gearu odemikas vyssi raidy a eventy, farmis spravny karty a engravingy
Musis si uvedomit, ze tohle je do 50lvl takovej dlouhej tutorial. Vse zacina az pak, tam pak muzes delat spoustu aktivit od jednoduchych po tezke.. na neco potrebujes partu, na neco dokonce raid, je tam pak spousta grindu.. muzes si delat co chces. Me teda naopak ta rychlost a to, ze te hra nejak neprudi 14dni s tim abys dostal mounta.. dost vyhovuje. Vykompenzuje se to pozdeji, kdy uz musis travit hodiny, dny a tydny.. abys „neceho dosahl“ a dostal se dale. Tohle proste neni classic wow, taky si uvedom jak stary je classic wow. Nicmene hrat Lost Ark neni nejaka povinnost, koho to nebavi, at to nehraje.. diky free to play modelu te nemusi mrzet ani penize za koupi. Bud te to chytne a bude drzet, nebo ne.. jednoduchy jak facka. Me to teda chytlo vic nez je zdravo, stejne tak to nekoho nechytne vubec, proc ne.. necht si kazdy dela co chce
Jo jeste jedna vec, ja mel podobny pocity z Monster Huntera. Byl jsem tou serii nepoliben, takze jsem to zapnul na PSku.. koukal jsem na to jak tele na novy vrata a za chvili to znechucene vypnul. Po tydnu jsem tomu dal druhou sanci v reakci na pozitivni ohlasy od kamosu a z recenzi, tak jsem si rikal, ze co je jako se mnou spatne, ze ja bych tomu nedal ani 3/10. No a dopadlo to tak, ze jsem tam nechal asi 700h a byla to jedna z mejch nejhranejsich her na PSku.. takze.. nevis dne ani hodiny
„tohle je do 50lvl takovej dlouhej tutorial“ to na mě tak působí právě, kolik hodin do toho člověk musí nasypat aby se dostal za tenhle pomyslnej „tutorial“?
V soucasnym stavu tezko rict, pokud se nenalogujes brzo rano, tak si moc nezahrajes.. pokud tedy nejsi na novem serveru, ale i ty nove se nemilosrdne plni. V pripade, ze si na nejakym z tech „founder“ serveru, tak tam mas fronty i na 6-7h. Jinak pri normalnim stavu se to da dolevelovat cca za 2-3 dny.. ale je to o tom jak chces hrat a jestli si to uzivat a nebo jen zbesile mackat G, skipovat vedlejsi questy a litat tam jak raketova mys.. to je na kazdym, mozny jsou vsechny zpusoby. Idealne proste jet podle ty „new player“ guidy, ktera je primo ve hre a provazi te tim co mas delat.. to o nic neprijdes a vyreseno.
max level se da udelat kolem 15 hodin +- nemusis delat zadny vedlejsi ukoly jen plnit hlavni dejovou linku a vyjde ti to presne na 50, jinak pokud bys chtel delat alta tak kdyz nepreskocis zadnou cut scenu tak dostanes free character boost a druhej dostanes za udelani nejaky ukolovy linky
No jako mít tutorial do 50 lvl, kdy pak rovnou přecházíš na endgame mi tak nepřijde zrovna moc dobrý. A ano uvědomuju si, že časy WoW classic jsou do jisté míry dávno pryč a spoustě lidem bude vyhovovat, jak je to na jednu stranu strašně casual a všechno je hned a netrvá tolik času. Proti tomu se nedá nic říct. O to víc bije do očí ten rozdíl, kdy je začátek strašně utahanej, běháš jen od npc k npc a celá základní hra je vlastně jen tutorial. Navíc tohle je jen část toho co mi vadí. A dalo by se to nějak i přežít. Ale ty totálně odfláknutý questy jsou na mě moc. Zrovna včera mě jedna postava poslala, že mám z nějaké hromady vytáhnout zásoby a donést je druhé postavě. Načež ta druhá postava stála tak metr od té hromady. Takže zatím s tím tak nějak zápasím, snažím se aby mi z toho mozek nevylezl ušima a čeká, kdy se konečně dostanu do toho glorifikovanýho end gamu.
Teď ještě, aby se dalo v době, kdy má člověk čas na hraní, dostat do menu, natož do hry a bude to ideální. Každopádně jsem od toho nic nečekal a celkem mile mě to překvapilo. Nechápu, proč nezajistili dostatečný počet serverů a raději plánují nový region. Nejvíc mě rozčiluje ten gender lock. U asijských her poměrně časté, ale pro celosvětové měřítko už trochu přežitek a hlavně nemůžu hrát za kombinaci, kterou bych rád. A to je za mě u RP her dost zásadní problém.
novy region delaji protoze hra samotna nezvladne vetsi kapacitu spojenych servru v jednom regionu dneska vyslo vyjadreni ktery muj dojem potvrdilo https://forums.playlostark.com/t/update-on-current-top-issues/121992
Je možné odehrát většinu jen sám bez party?
Kampaň můžeš solo a některý endgame aktivity taky.Obsahu pro jednoho tam je spousta i v endgamu…Ale pravá výzva jsou raidy a tam už to bez party nejde
Snad to někdy vydají i na konzole, můj PC stařík už by to nerozdýchal a taky, po FF14 jsem zjistil, že MMO může na gamepadu skvěle fungovat a sedí mi to. Jsem ale rád, že je tu nějaké nový titul, snad vydrží a prožene trochu konkurenci.
Možná bych tu hru na vašem starším PC přeci jen zkusil.
Je poháněna Unreal Enginem 3, kdy požadavky jsou opravdu malé.
Je pravda, že vzhledem k tomu že je to F2P, tak není asi důvod to nezkusit, když není co ztratit.
nekteri lidi rikaji ze se to nejak da zprovoznit i pres ovladac zkus mrknout po navodech snad nekde neco bude
To by bylo fajn, mrknu tedy na to, jsem si prostě u FF fakt na ten gamepad zvykl a to jsem z toho měl, když jsem začínal strašný strach.
Díky.
Odzkoušeno na PC s PS5 ovladačem funguje:)