Podle nespecifikovaných zdrojů magazínu Business Insider (v přepisu VGC) se má Microsoft zajímat o možnosti rozšíření finančních zisků pro vývojáře pracující na free-to-play hrách. Jedním ze způsobů by měla být implementace reklam – například billboardů nebo plakátů – na skutečné značky.
Dva zdroje měly potvrdit, že si je Microsoft vědom rizika špatného přijetí ze strany hráčů: „Postupuje opatrně a má v úmyslu vytvořit soukromý trh, kde mohou reklamy do her vkládat pouze vybrané značky způsobem, který nenaruší herní zážitek.“ Zprvu by se mělo jednat třeba o billboardy v závodních hrách.
Není zřejmé, zda se reklamní model plánuje rozšířit například o skiny nebo videa v lobby. Stejně tak nevíme, jestli už byli osloveni potenciální partneři.
Ačkoli se jedná pouze o spekulace, nešlo by ani zdaleka o první případ skutečné in-game reklamy. Ve sportovních a závodních hrách se objevují podobné billboardy a banery relativně běžně. Za začlenění in-game reklamy ve formě nepřeskočitelných videí, v tomto případě do prémiové hry, bylo kritizováno NBA 2K. Autoři inzerci po negativních ohlasech upravili.
jakmile tohle MS udela, koncim s nim a xboxy jdou do popelnice – koho zajimaji debilni reklamy, snad maj miliardy ze sockopasu
Nejsem proti, jestli zároveň odstraní mikrotransakce a podobné sračky. Nevím jak to bude v případě Microsoftu, protože si myslím, že by to pomohlo k většímu zájmu o Halo Infinite, ale nejspíš stejně jako by to udělali jiní, se žádný jiný druh příjmu odstraňovat nebude a skončí to jak na mobilech.
Ako to bude za pár rokov vyzerať ukázal film Ready Player One: Hra začíná.Tam hráčom vyskakovali reklamy počas hrania.
Tak pokud se bude jednat např. o billboardy, tak s tím bych problém neměl (ostatně, tohle lze už dávno vidět v závodních nebo sportovních hrách, dokonce MP střílečky – pamatuju reklamní banner v CSku na Orange Box), ale jakmile začnou někde vyskakovat okna s videi (např. v menu) a podobný bordel, tak to už by mi dost vadilo.
Dám přednost reklamám před mikrotransakcím a prémium měnám a podobným kravinám
To nejspíš většina lidí, ale spíš to dopadne tak, že tam budou obě věci
Teď se bojí reakce hráčů a za deset let budem muset nejdřív zkouknout reklamy, aby člověk mohl hrát.
Všichni z nás se stanou pomalu vařený žáby…
V tomhle nevidím problém. Pokud je hra F2P klidně bych překousl i reklamu při loadingu. S tím že když se hra načte rychleji tak se stejně reklama dokouká nebo skipne po .určitých vteřinách. Je to hra zdarma a ve storu by klidně mohl být balíček premium který reklamy vypne jako tomu je u her na mobilech. Proti in-game reklamě na billboardech nemám už vůbec nic pokud se stáhne s patchem a nebude zatěžovat připojení. Problém bude až se nacpou do placených her jak je tlačilo EA, budou rušivé v ingame třeba při spektění nebo budou vysloveně omezovat hraní. Ani v placených hrách to nemám jako problém když jsou provedené dobře a s rozumem i když to často vypadá divně. Třeba Alan Wake nebo Death Stranding bylo obhajitelný.
Reklamu v dnešní době muže podpořit jenom idiot.
No spíš na ní může skočit jen idiot. Podpoří jí ten co má nějaký smysl pro byznys a nebo ten co radši vezme tohle než P2W model. A pokud by ti třeba u hry ve stylu GTA vadily billboardy nebo rádio s reálnou reklamou, in-game promo předměty a podobně tak tě v budoucnu moc hraní nečeká
Ježíši Kriste Skylines. To jsi posledních 20 let žil v jeskyni?
Spíš na reklamu může skočit jen idiot? Co to je za myšlenku?
Účel reklamy je takový, že má tak dlouho a tak agresivně útočit na potencionální zákazníky, až se nakonec někdo chytne.
Je samozřejmý, že to chytne 10-20% lidí(idioti dle tebe), ale svůj účel splní. A těhle pár „idiotů“ nakonec šíří tento produt naprosto zadarmo.
Vážně si někdo myslí, že tohle začne a skončí jen u subtilních reklam, který nebudou mít vůbec žádnej vliv na fuknci a zážitek z her?
Vážně stále někdo doufá, že ty velké korporáty nebudou chtít vyždímat poslední cent z každýho produktu i za cenu kvality samotnýho produktu?
Tohle všechno maji ti kluci ušatý spočítaný. Oni moc dobře ví, kolik hejtu každý produkt vydrží a zároveň se stal výdělečným.
Tohle není pro nás. Tohle je pro akcionáře.
My jako zákazníci, z toho nezískáme vůbec nic. My jsme jen produkt, který prodávají.
No však jo. Když nebude reklama účinná tak pro ní nebude důvod. Ale protože na ní lidé skočí tak budou přicházet nové cesty jak jí nabízet. Co si lidé nechají líbit a kde se to zastaví je jen na spotřebiteli. Ten dá feedback nabízejícím stranám nejen ohledně produktu ale i způsobu. Když bude reklama agresivní nebo obtěžující tak ho to odradí nejen od produktu ale i samotného hraní takže je v zájmu všech stran najít kompromis a zjistit jak spolu vycházet a to jde dělat naprosto už dnes protože prostor tam je obrovský aniž by zasahoval do hraní – přirozeně to jde přes ingame banery, promo předměty, rádio, ve městech reálné obchody, eventy, značky a tak podobně. Každá větší firma když dostane negativní feedback tak se tím zabývá a do budoucna si to hlídá takže to poslední co potřebují je skákat někomu do gameplaye což lidi akorát vytočí a vytvoří si averzi vůči tomu produktu i hře která ho nenechá hrát. Lidé neustále podceňují svou sílu i přes to že jsou tou nejdůležitější součástí celého stroje. Když jen budou mlčet a šoupat nohama tak si firmy dovolí třeba i do placené služby (kterou si platí proto aby nebyli rušeni reklamami) dát reklamy. Třeba u F2P her když si hráč nekoupí premium to podle mého vysloveně patří protože za hraní zdarma se sluší alespoň něco obětovat a ta hra pak bude mít kvalitnější a delší život když bude rozumně vydělávat. Je to mnohem menší bolest než z toho udělat P2W která sice bude více rentabilní ale na úkor neplatících hráčů kteří časem díky tomu odejdou (samozřejmě že část z nich bude platit ale to bude vždy menšina) a moc dlouhý život hra mít nebude protože těm platícím se ohraje a nový hráči nebudou protože dostali klepec v prvních hodinách kdy je hra třeba ani nestačila oslovit dostatečně na to aby přešli na premium. Ani u placených her v tom nebude problém když to bude používáno logicky. Třeba sportovní hry jako je F1 jsou plné reklam na sponzory týmů a sportovců a nikomu to nevadí protože to k tomu patří.
Jestli k tomu dojde, tak samozřejmě že se ty reklamy budou stále tahat a obnovovat. O to tu přece jde — prodat reklamní čas co nejvíce zákazníkům. Ten leak navíc vypadá tak, že se to dostane přímo do API konzole (systému) – hra možná jen řekne „pro tuto a tuto texturu mi zavolej tenhle callback s novými daty, když si konzole usmyslí je změnit“ a nebo se to rovnou nahrne ke GPU a vývojáři nebudou muset dělat skoro vůbec nic.
A pak bude následovat klasická salámová taktika. Když si na to lidi zvyknou ve f2p, tak se to dá do Gamepass her (možná i povinně – MS si upraví podmínky pro zahrnutí her do Gamepassu). Navíc si neumím představit, že by takovou příležitost jak dostat další dolárky nevyužilo EA nebo Ubisoft ve svých plně placených hrách.
Už vidim jak se dejme tomu při nějaké akci ve hře zaobírám „billboardem“.