Hra Horizon Zero Dawn je rozpoznatelná nejen svým zajímavým prostředím, ale i důrazem na detail. Kromě působivého vizuálního zpracování se vyznačuje animacemi a drobnými detaily, díky nimž svět působí jako živý. Za zmínku stojí mravenci lezoucí po kmenech stromů nebo kaluže, které se tvoří po dešti. Od jejího vydání ale brzy uplyne neuvěřitelných 5 let, takže je ideální čas na technologický posun. A že se podle vývojářů z Guerrilla Games máme na co těšit.
V nedávném příspěvku na na Playstation Blogu totiž tvůrci přiblížili přístup k tvorbě otevřeného světa. Na hře Horizon Forbidden West pracuje celý tým vývojářů, který se nazývá „Living World Team“. Tato skupina se pak zaměřuje na jediné – ještě detailnější propracování a oživení herního světa. Mluví o tom, že k vytvoření věrohodného zážitku, je potřeba vše ve světě umístit s pořádným rozmyslem. Například se zaměřit na to, aby jednotlivé kmeny vypadaly odlišně a zároveň jejich chování odráželo kulturu a prostředí, ve kterém žijí. Na tom spolupracuje několik oddělení. Od tvůrce questů až po game designery.
Tenakth je například soutěživý kmen zaměřený na boj. Naleznete je při cvičení v jejich osadách, plných mladších lidí, starší členové kmene by totiž byli nedostatečně silnými bojovníky. Jejich základnou je zřícenina ze starého světa, z kterého převzali některá gesta, kterým možná úplně nerozumějí – například zdravení vojenským pozdravem.
Hlavní designér Living Wolrd Teamu, Espen Sogn v textu srovnal i chování postav z Horizon Zero Dawn.
„Tam, kde jste dříve viděli NPC bezcílně stát před kovárnou, se nyní bude aktivně zapojovat do dění kolem sebe: přemisťovat materiály, opírat se o stěny, pít z hrnků, mluvit s přáteli a prostě žít svůj každodenní život. Pohybují se a existují účelně.“
Hra Horizon Forbidden West vyjde 18. února 2022 exkluzivně pro PS4 a PS5.
Tak hlavně, aby v tom světě bylo co dělat, herní mapy jsou čím dál větší ale o to víc prázdnější. Začal sem hrát Valhallu a mám pocit že třetinu času trávím koukáním jak Eivor běží z bodu A do bodu B s ničím zajímavým mezitím
Valhalla mi ještě v rámci možností přišla v pohodě, já měl problémy s Odyssey, kde ta mapa byla extrémně nudná co se týče ostrovů a jiných částí moře.
Valhally jsem se zbavil, copypaste nudafest od Ubi..už nikdy víc
Pekny clanecek. Ja si ale radeji pockam az hra vyjde. Uz mi neni 15 aby me nekdo oblbnul hezkyma recma.
To, ze hra vyjde i na stare konzole me trosku desi. Urcite budou muset delat spousty kompromisu aby to ty stare konzole rozjely. A ted nemam na mysli jen grafiku. Jde mi hlavne o slozite vypocty fyziky a treba i tech zminenych NPC. Logicky, vicejadrove procesory novych konzoli zvladnou vypocitavat vice veci zaroven nez ty stare.
Rozdíl je, že to je exklusivita, takže je jasné, že optimalizace bude na výbornou a Exklusivity pro Sony, co se hratelnosti týče, bývají kvalitní. Vlastně jsem ještě nehrál žádnou co by mě nenadchla alespoň něčím ať už je to příběh, zpracování světa, efekty nebo hratelnost. (Hlavně se tato studia zaměřují na podporu ovladačů Dualshock/Dualsense což také o řád vylepšuje herní zážitek. 👌 Nebál bych se jim věřit. 😊
Jedna z exkluzivek, které jsem nepřišel na chuť, stejně jako God Of War. Naopak mě hodně bavilo podceňované Days Gone a Marvel’s Spider-Man.
Měl jsem to s jedničkou podobně, pak jsem ji znova rozehrál na PS5 a musím říct, že mě hra nakonec chytla. Jinak s Days Gone naprosto souhlasím.
Naprostý souhlas s Days Gone 👍
Pro mě je to jedna z nejlepších her. Dokonce ji mám jak na PS, tak na PC. GoW byl super příběhově, ale gameplay mi zlomil ovladač. DaysGone je poté také pecka. První třetina hry pomalá až nudná, ale jak se objeví kemp Mikea, tak se to rozjelo a drželo si to tempo až do finále.
Days Gone má skvělou atmosféru světa… řekněme pocit, kterej spoustě her chybí
Velký souhlas s obojím. Jak s Horizon a GoW, tak i Days Gone a Spideym (i když u toho bych asi úplně neřekl, že je podceňovaný).
no v cryenginu u crysis 1 rikali taky neco o mega detailech , ktery tam ve vetsine jsou , ale vim ze rikali neco o rustu rostlin , ci nejakych mensich kravin a ve hre logicky nic tkaoveho pak nebylo .. nebot o byl jen teaser na tech dovednost , uz ani nevim ..
Kde už jsem to slyšela? Je to tak rok zpátky.
Taky jsem si hned vzpomněl na loňský rok. Raději ať hráčům bez zbytečných slibů výsledkem vytřou zrak, než aby se zas člověk divil, co všechno nakonec chybí.
Nevim proc, ale po precteni
„Za zmínku stojí mravenci lezoucí po kmenech stromů nebo kaluže, které se tvoří po dešti.“
se mi vybavilo preview na Black and White, ve kterym byly znazorneny moznosti herni zoomu na tricku Moniky Lewinske, kdy pri maximalnim „zoomu“ bylo videt sperma Billa Clintona..
Jen si nevzpominam, jestli jsem to cetl v Levelu nebo Score
Doufám, že svět nabídne i větší obsah a bude nabádat k průzkumu. Ten byl v prvním dílu opravdu pěkný, ale jen málokdy mi stálo za to odbočit z hlavní cesty.
dojíždím první průchod jedničkou a panují u mne velká očekávání s nadcházejícím dílem